عادت شبانه‌ای که می‌تواند نشانه سرطان پروستات باشد را بشناسید

عادت شبانه‌ای که می‌تواند نشانه سرطان پروستات باشد را بشناسید

متخصصان می گویند که بیدار شدن مکرر در شب برای ادرار می تواند نشانه ی سرطان پروستات باشد. به گزارش Mirror، پژوهش ها نشان داده اند که نوع حاد این عارضه که «نوکتوریا» نام دارد به عنوان اثر جانبی پرتودرمانی در ۲۵ درصد افرادی که این سرطان را دارند، ظاهر می شود. این عارضه می تواند به دلیل وجود یک غده در حال رشد و فشاری که به مجاری ادراری می آورد نیز باشد.

عارضه ی نوکتوریا اغلب در مراحل آخر بیماری رخ می دهند و این یعنی درمان باید بلافاصله آغاز شود. سرویس سلامت همگانی انگلیس می گوید: «سرطان پروستات معمولاً تا قبل از این که پروستات آن قدر بزرگ شود که به مجرای ادرار فشار بیاورد، علائمی را همراه ندارد.» از جمله علائم این سرطان می تواند این باشد که فرد مبتلا مکرراً نیاز به دفع ادرار، به خصوص در طول شب، پیدا می کند.

سرطان پروستات

تشخیص سرطان پروستات در مراحل ابتدایی به خاطر نبود علائم واضح می تواند دشوار باشد. کاهش آزمایش ها در دوران کرونا می تواند در سال های آتی موجبات بروز موارد بیشتر این سرطان را در پی داشته باشد.

سرطان پروستات پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در میان مردان است. این بیماری اغلب به خاطر قابلیت گسترش سریعش به غدد لنفاوی در صورت عدم درمان سریع «بدخیم» تلقی می شود.

دکتر بردلی مک‌گرگور، سرطان شناس انستیتوی سرطان دانا-فاربر که به دانشگاه هاروارد وابسته است، می گوید: «همان عادات غذایی که می تواند ریسک ابتلا به این سرطان را کاهش دهند، همان ها می توانند در کاهش سرعت گسترش آن موثر باشند. بنابر این مهم نیست که در کدام مرحله سرطان قرار داشته باشید، باید از فرصت استفاده کرده و درباره ی رژیم غذایی خود جدیت بیشتری به خرج دهید.»

سرطان پروستات

چطور از ابتلا به سرطان پروستات دوری کنیم؟

شواهدی دال بر کاهش ریسک ابتلا به این سرطان توسط رژیم غذایی گیاهی موجود است. کسانی که میوه، سبزی، حبوبات و ماهی بیشتری مصرف می کنند، کمتر به مراحل پیشرفته ی سرطان پروستات می رسند.

این مواد غذایی دارای ترکیباتی هستند به نام کاروتئونید که می توانند بدن را در برابر آسیب به DNA محافظت کنند. پژوهش ها دریافته اند که میوه های قرمز به طور خاص از بدن در مقابل سرطان حفاظت می کنند.

بیشتر بخوانید:

۸ نکته درباره سرطان پروستات که تمامی مرد ها باید از آن ها اطلاع داشته باشند

با شایع ترین انواع سرطان در میان مردان آشنا شوید

۵ مورد از علائم سرطان که هرگز نباید آن ها را نادیده بگیرید

با نشانه های اصلی سرطان پروستات آشنا شوید

منبع: Mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • سعیدرحیمی آذر ۱, ۱۴۰۰

    ممنون از اطلاعات علمی تحقیقی مفید که تهیه کردین. ممنون. ( دیگه داشتم از بازکردن صفحه اصلی گوگل ناامید میشدم بسکه از شلوار تنگ فِلان خانم یا گزارش خِشتک زن مهدی قاعدی هرروز یا آرایش رقیق و غلیظ سینماگران منتشر میکرد)