زن دانشجوی چراغ به سر چینی نماد سختکوشی شد

زن دانشجوی چراغ به سر چینی نماد سختکوشی شد

یک زن دانشجو در چین ناخواسته به نماد سختکوشی در شبکه های اجتماعی این کشور بدل شده است.

در ویدئویی که از هفته ی گذشته در شبکه اجتماعی ویبو (توییتر ِ چین) به طور گسترده دست به دست می شود، زنی ناشناس را می توان دید که چیزی که جزوه های درسی دانشگاه به نظر می رسد را محکم در دست نگه داشته و یک لامپ مهتابی را درون موی دم اسبی خود فرو برده است.

به نوشته ی خبرگزاری چینی Sina News، این ویدئو که مدتی قبل منتشر شد، مربوط به دانشگاهی در استان هوبئی ِ چین است و توسط هم‌دانشگاهی های این زن دانشجو از او گرفته شده است. این دانشجو یک شب دیروقت مشغول درس خواندن بوده که برق ها می رود. او از دوستی یک لامپ مهتابی قرض می گیرد و قسمتی از موی دم اسبی اش را دورش می پیچد تا آن را به یک چراغ مطالعه تبدیل کند.

این دانشجوی ناشناس برای امتحان سرتاسری مقطع کارشناسی ارشد چین درس می خوانده.

ویدئوی این دانشجو از زمان انتشارش به سوژه ی داغ شبکه اجتماعی ویبو بدل شده است. تاپیک مربوط به این ویدئو از زمان ساخته شدنش در ۱۴ نوامبر تاکنون ۲۹۰ میلیون بازدید داشته و ۱۷ هزار کامنت نیز دریافت کرده است. کاربران در این تاپیک از تجربیات شخصی خود درباره ی درس خواندن برای امتحانات در تاریکی و نخستین ساعات صبح گفته اند.

این زن اما اولین دانشجو در چین نیست که به خاطر شیوه ی درس خواندنش در شبکه های اجتماعی این کشور مورد توجه قرار می گیرد. سال گذشته نیز دانشجوی مرد ناشناسی در دانشگاه ممتاز چینهوای پکن بعد از آنکه تصویری از او در حال دوچرخه سواری و مطالعه ی همزمان با لپ تاپ در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شد، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. این دانشجوی مرد به نمادی از سبک زندگی فوق رقابتی چینی بدل شد.

آزمون مقطع کارشناسی ارشد امسال چین بر اساس تخمین ها ۳/۷۷ میلیون شرکت کننده دارد و قرار است در اواسط ماه دسامبر برگزار شود.

منبع: insider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود