طالبان در اولین قراردادش با یک طرف خارجی به شرکتی استرالیایی ماری جوانا می‌فروشد

طالبان در اولین قراردادش با یک طرف خارجی به شرکتی استرالیایی ماری جوانا می‌فروشد

طالبان موفق شده که پس از رسیدن به قدرت، در اولین داد و ستد رسمی با یک طرف خارجی، محصولات ماری جوانا دارویی به استرالیایی ها بفروشد. به گزارش Sun، طالبان که گفته می شد از مالیاتی که از قاچاقچیان مواد مخدر گرفته در تلاشش برای رسیدن به قدرت استفاده کرده، قراردادی را برای سرمایه گذاری در یک مرکز کشت ماری جوانا امضا کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که این پروژه به شرکت «سی-فارم»، که کرم دارویی ماری جوانا تولید می کند، دسترسی به محصولات انبوه ماری جوانا افغانستان را می دهد.

ماری جوانا در افغانستان غیرقانونی است اما مقامات معمولا آن را ندید می گیرند و از سود حاصله سهم دریافت می کنند. معاون وزیر مبارزه علیه مواد مخدر در روز سه شنبه با نماینده ای از این شرکت استرالیایی دیدار داشت و در مورد این قرارداد ۴۴۰ میلیون دلاری به گفتگو پرداخت.

با وجود ممنوعیت تولید مواد مخدر، بازارهای خرید و فروش این مواد آزادنه به فعالیت می پردازند

طالبان پس از به قدرت رسیدن، وعده داد که تولید مواد مخدر را قدغن خواهد کرد. اما طبق گزارشات برای مزرعه داران خشخاش و ماری جوانا در هلمند و قندهار چیزی تغییر نکرده و سوداگران همچنان به طور علنی به فعالیت می پردازند.

افغانستان بزرگ ترین تولیدکننده تریاک و یکی از تولید کنندگان عمده ماری جوانا و متامفتامین است. ولایت های افغانستان پر است از آهن، مس، طلا، ذغال سنگ و سایر مواد باارزش که طبق گفته ی وزارت معادن حدود ۲.۶ تریلیون دلار ارزش دارد.

افغانستان بزرگ ترین تولیدکننده تریاک در جهان است

در سال ۲۰۱۰ نیز یک میدان نفتی با حدود ۱.۸ میلیارد بشکه کشف شد که ارزش آن ۱۳۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود. به باور کارشناسان این کشور جنگ زده یکی از بزرگ ترین مخازن لیتیوم را دارد؛ عنصری لازم اما نادر برای تولید باتری در ماشین های برقی.

اما پس از سال ها درگیری و خونریزی، بخش اعظم ثروت معدنی افغانستان همچنان زیر زمین باقی مانده و این یعنی طالبان می تواند به ثروتی عظیم دست پیدا کند. حالا که افغانستان تحت کنترل طالبان قرار دارد، این گروه می تواند با امضای قراردادهای سودآور با سایر کشورها به ثروتی قابل توجه دست یابد.

بیشتر بخوانید:

ترک اعتیاد به سبک طالبانی؛ رفتار خشن و متفاوت مراکز درمان معتادان در افغانستان

صحبت های جالب سهیل شاهین سخنگوی طالبان پیرامون مقابله با تغییرات اقلیمی

ترک اعتیاد به سبک طالبانی؛ رفتار خشن و متفاوت مراکز درمان معتادان در افغانستان

سرکرده داعش خراسان توسط طالبان اعدام شد

منبع: The Sun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بهروز آذر ۶, ۱۴۰۰

    خوشبحالشون درامددلاری دنگوفنگم نداره راحت