نظر مایک تایسون در مورد تفاوت او و محمد علی کلی؛ کدام یک دیگری را شکست می داد؟

نظر مایک تایسون در مورد تفاوت او و محمد علی کلی؛ کدام یک دیگری را شکست می داد؟

بوکس ورزش ترسناکی است و همین موضوع باعث شده که تماشای آن تا به این اندازه هیجان انگیز باشد. چابکی در رقص پا، استقامت و صبوری، دانستن اینکه چه زمانی باید ضربه زد، دانستن اینکه چطور باید ضربه زد، همه این ها بخشی از رقص بین دو نفر در رینگ بوکس هستند. بوکسورهای اندکی توانسته اند این رقص را با شکوه کاملش یاد گرفته و به نمایش بگذارند، در حالی که برخی با سرسختی و بیرحمی تمام نام خود را در این ورزش جاودانه کرده اند. محمد علی کلی و مایک تایسون نمادهای واقعی دو روی این سکه هستند. درست مانند هر ورزش دیگر، بحث های بسیاری در مورد رقابت بزرگان ورزش بوکس نیز وجود داشته و تایسون و کلی نیز بارها در مسابقه های خیالی مقابل یکدیگر قرار داده شده اند.

نظر جالب مایک تایسون در مورد تفاوت او و محمد علی کلی؛ کدام یک از این دو اسطوره دنیای بوکس دیگری را شکست می داد؟

وقتی القابی مانند «بزرگ ترین» و «بدترین مرد روی کره زمین» را دارید، این مقایسه ها به مرحله کاملاً جدیدی می رسد. در مصاحبه جدیدی که داشته، تایسون به تشریح تفاوت بین خود و محمد علی کلی می پردازد. وی در این باره می گوید: «همیشه دوست دارم فکر کنم که من یک حرامزاده بد هستم. یک حرامزاده بیرحم. اما اینجاست که او بر من سایه می افکند زیرا نمی توانم مردی را درک کنم که در واقع دوست داشت بمیرد». تایسون در صحبت های خود می گوید که وقتی خودش در رینگ بود، در مورد اینکه تمام توانش را برای مبارزه بگذارد صحبت می کرده است اما علی یک قدم از این نیز جلوتر بود: «او نماد واقعی و کامل این موضوع بود. او برای این بازی می مرد. من اما نمی خواستم برایش بمیرم. علی تا سر حد مرگ با شما مبارزه می کرد. باید او را می کشتید». مایک آهنین همیشه گفته است که نمی توانسته با علی در رینگ مبارزه کند اما جورج فورمن نظر دیگری دارد.

نظر جالب مایک تایسون در مورد تفاوت او و محمد علی کلی؛ کدام یک از این دو اسطوره دنیای بوکس دیگری را شکست می داد؟

در کتاب Muhammad Ali: The Life of a Legend نوشته فیاض رفیق، نویسنده مدعی است که فورمن به او گفته محمد علی کلی از اینکه می توانسته مایک تایسون را در دوران اوجش شکست دهد اطمینان نداشته است. در این میان بوکسورهای دیگری نیز هستند که خود را از کلی برتر می دانند. برای مثال فلوید می ودر اگر چه محمد علی کلی را پیشگام ورزش بوکس می داند اما بر این باور است که خود او باید برترین بوکسور تاریخ لقب گیرد: «اگر بوکسورها را بر اساس کمترین میزان کتک خوردن و رکوردشکنی ها قضاوت کنیم، آنگاه بزرگ ترین همه دوران فلوید می ودر است».

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • تاج آذر ۱۱, ۱۴۰۰

    فقط کلی !!!!!!!

  • Tak tick آذر ۱۱, ۱۴۰۰

    به نظر من بهترین بوکسور دنیا کلی است من بیشتر به ایشون طرفداری میکنم ?

  • شاهرخ آذر ۱۱, ۱۴۰۰

    میودر واقعا تو رینگ بی نظیر
    ولی فقط تو رینگ

  • سعید آذر ۱۲, ۱۴۰۰

    قطعا لینوکس لوییس

  • رضا آذر ۱۲, ۱۴۰۰

    عرض ادب به همه دوستان
    به نظر بنده همانطور که تمام علوم پیشرفت کرده ورزش هم از این قاعده مستثنا نیست
    دوستان رکوردهای پرش ارتفاع یا پرش طول یا وزنه برداری را در گذشته و حال بررسی کنند متوجه این موضوع خواهند شد
    ولیکن در بزرگی ورزشکارانی مانند کلی یا جهان پهلوان تختی شکی نیست

  • حسین آذر ۱۵, ۱۴۰۰

    در فوتبال پله را داریم اما مارادونا عجوبه ای تکنیکی و فوتبالیستی خارق العاده در تمام تاریخ است و شبیه او تا قرنها نخواهد امد..
    مارادونا یک افسانه بود..
    حال در بوکس نیز همین است.. کلی یک بوکسور بی نظیر بود اما تایسون یک بوکسور افسانه ای است که حرکات زیبا و قدرت انفجاری ضربه های چپش با وجود جثه کوچکش که همیشه از رقابایش کوتاهتر بوده چیز دیگری است.. مایک تایسون نیز در دنیای بوکس یک افسانه تکرار نشدنی است و حداقل تا قرنها شبیه او را نخواهیم دید…

  • HosseiN مرداد ۲۱, ۱۴۰۱

    هر کس کمی هم از بوکس سر در بیاره به راحتی تفاوت و برتری های محمد علی رو با تمام بوکسورهای تارخ متوجه میشه ..کلی با اختلاف..

  • Ali خرداد ۱۹, ۱۴۰۲

    فلوید میودر سبک وزن بود، یک مشت علی یا تایسون بهش میخورد مغزش منفجر میشد

  • کاظم دی ۱۹, ۱۴۰۲

    دیگر مثل تایسون مادر نمیزاد احترام علی سزجاش دنیا رو‌ اسمش تکون داد اما رینگ که کلاس رقص نیست که دنس بیای،کسایی که از بکس سر درمیارن میدونن چی میگم وقتی اسم بکس میاد تایسون یادت میاد تند سریع خشن بدون درد و خونریزی با اون امضای بادی آپرش، اشخاصی مثل میودر باید برن جلو.این حرف میودر خودش درمورد خودش گفته من بهترینم اما بزرگان مثل تایسون گفتن اگه بدون باختی ملاک که‌ سزار چاوز که دوبرابر فلوید میودر فقط نباخته نه ۴۹برد و سریعا هم خودش بازنشست کرد حرف باید با دلیل و منطق و مدرک زد نه رو هوا

  • محمد بهمن ۲۰, ۱۴۰۲

    محمد علی کلی بهترین بوکس کاری است که من دیدم همین طور تایسون ولی محمد علی خیلی بهتر از تایسون هست بهترین بوکس کار به نظر من محمد علی و بعدش تایسون

  • حسین اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

    محمد علی یه هنرمنده ، مثل یه بالرین با مشتهای بسیار سریع و سنگین ، چشمانی تیز و قدرت تحمل مشتهای غیر قابل تحمل وقتی نام بوکس می آید ، پادشاه محمد علیست .