شبکه اجتماعی ترامپ تا کنون موفق به جذب سرمایه ۱ میلیارد دلاری شده است

شبکه اجتماعی ترامپ تا کنون موفق به جذب سرمایه ۱ میلیارد دلاری شده است

کمپانی شبکه اجتماعی ترامپ می گوید که توافق هایی برای جذب ۱ میلیارد دلار سرمایه صورت داده است. به گزارش اسکای نیوز، «گروه رسانه و فناوری ترامپ» که به فهرست سهام های نزدک نیز اضافه خواهد شد، سال بعد میلادی قصد دارد شبکه اجتماعی جدیدی را به نام Truth Social راه اندازی کند.

رئیس جمهور پیشین ایالات متحده همواره از توئیتر و فیسبوک به خاطر محروم کردنش به سبب نگرانی های موجود پیرامون فعالیت هایش در شبکه های اجتماعی پس از پیروزی جو بایدن، که منجر به حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره شد، انتقاد کرده است.

ترامپ که پیش از این، این دو پلتفرم را به سانسور و تبعیض سیاسی علیه محافظه کاران متهم کرده بود، در کنار اخبار سرمایه گذاری برای شبکه اجتماعی جدیدش بار دیگر این اتهامات را مطرح کرد.

شبکه اجتماعی ترامپ

پس از محرومیتش از شبکه های اجتماعی مذکور، ترامپ، بلاگِ «From The Desk of Donald J. Trump» را راه اندازی کرد اما بعد از تنها یک ماه آن را بست.

جیسون میلر، یکی از دستیاران ترامپ درباره ی آن صفحه گفته بود: «آن صفحه کمکی بود در راستای فعالیت هایی گسترده‌ تر و ما هنوز داریم روی آن کار می کنیم.» و بعد به شروع به کار شبکه ی اجتماعی جدید ترامپ اشاره کرده بود.

ترامپ در کنفرانس خبری که این سرمایه گذاری را در آن اعلام کرد گفت: «یک میلیارد دلار پیام مهمی را به غول های فناوری مخابره می کند.» او همچنین افزود: «با بزرگتر شدن ترازنامه مان، “گروه رسانه و فناوری ترامپ” قدرت بیشتری برای مبارزه با سرکوبگری غول های فناوری پیدا خواهد کرد.»

به گفته ی برخی کارشناسان، توفیق ترامپ در کسب سرمایه ی حامیان مالی به سبب برند شخصی و سیاسی وی بوده است. هنوز اما جزئیاتی از هویت سرمایه گذاران و مسائل مالی شرکت جدید در دست نیست.

شبکه اجتماعی ترامپ

در عین حال، ترامپ به جذب کمک های مالی از مردم  نیز ادامه داده و بدون این که تعهد رسمی ای بدهد، اعلام کرده که از این مبالغ برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ استفاده خواهد کرد. همین قضیه ممکن است باعث اعمال محدودیت هایی بر جذب سرمایه وی شود.

شبکه اجتماعی Truth Social قرار است آزادی بیان در اختیار محافظه کاران قرار دهد بدون این که پیام هایشان را بر پایه ی ایدئولوژی سیاسی تعدیل کند. ترامپ مکرراً مدعی شده که پیروزی رقیبش جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری با تقلب همراه بوده است.

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ شبکه اجتماعی خود با نام TRUTH Social را راه اندازی کرد

سایت مشابه توییتر دونالد ترامپ افتتاح شد؛ جنجال‌های جدید در راه است

منبع: Sky News ،
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود