سرباز راهور سیلی خورده به حرف‌های قالیباف واکنش نشان داد

سرباز راهور سیلی خورده به حرف‌های قالیباف واکنش نشان داد

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس اخیراً در سخنرانی اش در دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به حواشی پیرامون عنابستانی، نماینده ی مجلس و سرباز راهور گفت: «عنابستانی سیلی نزد؛ هل داد؛ معتقدم درباره آقای عنابستانی هیئت نظارت باید محکم‌ تر برخورد می‌کرد، اما برخلاف دوره قبل مجلس این پرونده به دادگاه ارجاع شد.»

و حالا عابد اکبری، همان سرباز در لایوی که در اینستاگرامش گذاشته تاکید کرده که موضوع سیلی خوردنش توسط دادگاه تایید شده و به دفاع ضمنی قالیباف از عنابستانی اعتراض کرده است. او گفته: «اتهام سیلی زدن عنابستانی در دادگاه تایید شده، چطور رئیس مجلس می‌گوید او فقط مرا هل داده؟»

اما اصل ماجرا چه بود؟

پارسال بهمن بود که این ماجرا در فضای مجازی و حقیقی داغ شد. ادعای عابد اکبری، سرباز راهور ۲۲ ساله، از این قرار بود که علی ‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار به دلیل این که سرباز از عبور اتومبیلش از خط ویژه جلوگیری کرده، به صورت وی سیلی زده. ادعایی که در فیلم منتشر شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی چندان قابل تشخیص نبود اما چند شاهد عینی داشت.

البته عنابستانی خودش مدعی شده بود که سرباز را صرفا هُل داده و سیلی ای در کار نبوده است. وی گفته بود: «اشتباه من سیلی زدن به سرباز در حال انجام وظیفه نبود بلکه هُل دادن سربازی بود که توهین کرد و این دو موضوع با هم تفاوت بسیاری دارد. برای همان اشتباه عذرخواهی کردم و الان هم بابت آن عذرخواهی می‌کنم، اما بعداً سرباز ادعا کرد که سیلی خورده که ادعای غلطی است.»

سرباز راهور

البته در فیلم هایی که از این لحظه موجود است (هرچند که فاصله دور و تصویر بی کیفیت است) از حالت بدن سرباز به نظر می رسد که وی سیلی می خورد.

سخنگوی ناجا هم تاکید کرده بود که سرباز راهور وظیفه اش را انجام داده و خودروی عنابستانی هم مجوز ورود به خط ویژه نداشته و وظیفه ی سرباز این بوده که اجازه ورود به خودروهای غیر مجاز را ندهد و کاری کاملاً قانونی انجام داده بوده.

این موضوع واکنش برخی نماینده های مجلس را نیز در پی داشت و برخی کار عنابستانی را باعث لکه دار شدن حیثیت مجلس عنوان کرده بودند و چند نفری هم این قضیه را بودار و مشکوک نامیده بودند.

بعد از چندین ماه کشمکش، رای بدوی در مورد عنابستانی صادر شد و وی به اتهام ضربه (سیلی) به سرباز راهور ناجا به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد. البته عابد اکبری در مرحله ی تجدید نظر از شکایت خود گذشت کرد.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • zalemsing آذر ۱۹, ۱۴۰۰

    عجب کشوریه. نماینده کثیف این همه دروغ گفته اونم رسمی و تو یه قضیه و بحث حقوقی. اما راست راست داره راه میره و بیشتر دروغ میگه.
    تمام حرفایی که این نماینده زده جرمه.
    طبق قانون جرمهایی که این نماینده کرده رو میشمرم:
    انحراف افکار عمومی
    اغتشاش افکار عمومی
    عدم صداقت در بحث حقوقی
    دروغ رسمی به عموم
    دروغ رسمی به نماینده حقوقی
    دروغ رسمی در رسانه رسمی
    دروغ رسمی در تریبون
    دروغ رسمی در مصاحبه
    توهین به شخص مدعی
    بستن کذب به مدعی
    بستن کذب به دادگاه
    بستن کذب به قاضی
    بستن کذب به دادستان
    بستن کذب به سخنگوی مجلس جمهوری اسلامی ایران
    زیر پا گذاشتن حق مدعی
    زیر پا گذاشتن حرف دادگاه قاضی دادستان و غیرهه
    عدم تکفین به حکم بعد از حکم دادگاه.
    شاید باور نکنین اما اینا طبق قانون جرایم مدنی جرمه. حالا خوش باشین ایرانه دیگه. مملکت بی صاحابه. وگرنه با اولین دروغی که گفت این نماینده رو دادگاهی مکیردن و بعدم فقط با یکی از همین جرایم بالا مینداختنش زندان. چون حداقل مدت زندان ۳ ماه تعیین شده برا ساده ترین جرمی که نوشتم یعنی زیر پا گذاشتن حق مدعی.
    همه ی این جرما زندان داره