شهری در چین ۱۵۰۰ دلار به کرونایی ها می دهد

شهری در چین ۱۵۰۰ دلار به کرونایی ها می دهد

شهر هاربین در شمال چین به هر کس که تست کرونایش مثبت از آب درآید ۱،۵۷۰ دلار می دهد، به شرط آنکه شخص خود برای تست دادن مراجعه کرده باشد، نه آنکه در فرآیند ردیابی تماس ها (یافتن افرادی که با مبتلایان کرونا در تماس بودند) او را پیدا کرده باشند.

بر اساس برنامه ی جدید این شهر، به کسانی که با بروز علائم بیماری، خود برای دادن تست کرونا پیش قدم شوند، پاداش تعلق می گیرد.

بر اساس اطلاعیه ای که چندی قبل برای شهروندان هاربین منتشر شد، تنها به کسانی پاداش تعلق می گیرد که خود پیش قدم شوند.

در این اطلاعیه آمده: «به شهروندان توصیه می کنیم به اخبار توجه داشته باشند و ببینند موارد مثبت کرونا از چه جاهایی بودند. اگر نشانه های کرونا را داشتید، مثل تب، سرفه، گلو درد، احساس خستگی، از دست دادن بویایی یا چشایی، دردهای عضلانی، یا اسهال، خود درمانی نکنید. با ماسک به نزدیک ترین کلینیک مراجعه کنید و به ما بگویید به چه جاهایی رفته اید و با چه کسانی در تماس بوده اید.»

«اگر بعد از بروز علائم، خودتان پیش قدم شوید و برای مراجعه به پزشک و شرح وضعیت خود به یک مرکز درمانی بروید، به آن هایی که تست کرونایشان مثبت از آب درآید ۱۰ هزار یوآن چین (معادل ۱۵۷۰ دلار) تعلق می گیرد.»

شاید در نگاه اول، مبلغ خیلی زیادی برای یک شهر آن هم تنها در ازای یک تست کرونا به نظر برسد، اما طی هفته های اخیر روزانه کمتر از ۱۰ مورد ابتلا به کرونا در هاربین شناسایی شده است.

با این حال، بعید است به این افراد پاداشی تعلق گیرد چون از طریق تست گیری های معمول و طی فرآیند پیگیری تماس ها (یافتن افرادی که با مبتلایان کرونا در تماس بودند) شناسایی شدند.

با آنکه تعداد موارد اعلام شده از ابتلا به کرونا در چین از زمان شیوع اولیه ی این بیماری در شهر ووهان، همواره پایین بوده است، اما این کشور بیمارانی که تست کرونای آن ها مثبت از آب درمی آید اما بدون علامت هستند را در آمارهای رسمی لحاظ نمی کند.

شیوع اندک کرونا در شهر یونان در جنوب غربی چین در ماه آوریل، تست گیری گسترده و قرنطینه ی فوری شهر به مدت ۷۲ ساعت را به دنبال داشت. چندی قبل، پس از شناسایی یک مورد ابتلا به کرونا در دیزنی لند شانگهای، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در این پارک تفریحی حبس شدند و تا از یک به یک بازدیدکنندگان و کارکنان پارک تست کرونا گرفته نشد، کسی امکان خروج نداشت.

چین در حال حاضر در تلاش برای سرکوب شیوع کرونا در مغولستان داخلی و همینطور موارد خوشه ای از ابتلا به کرونا در پکن و شانگهای است. با این حال، آمار اعلامی آن از تعداد متبلایان کماکان پایین است. طبق گزارش کمیته ی ملی سلامت چین، روز ۵ دسامبر در ۳۱ استان چین ۶۱ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد که مجموع تعداد مبتلایان در این کشور را به ۱،۰۶۰ نفر رساند.

منبع: insider
بدون نظر

ورود