راهنمای خرید اتو مو؛ از انواع آن بر اساس جنس صفحه تا گزینه مناسب برای موهای مختلف

راهنمای خرید اتو مو؛ از انواع آن بر اساس جنس صفحه تا گزینه مناسب برای موهای مختلف

کمبود وقت و هزینه بالای رفتن به آرایشگاه باعث شده بسیاری سعی کنند در همان خانه موهایشان را طوری مرتب کنند که نتیجه اش با کاری که در آرایشگاه ها انجام می شود برابری کند. با استفاده از ابزارهای مناسب مانند اتوی مو خود شامل انواعی از اتوها برای صاف کردن یا پیچ و تاب دادن به موهاست، می توانید به یک ظاهر فوق العاده برای موهایتان دست پیدا کنید؛ از موهای بسیار صاف گرفته تا موهای تابدار و پرحجم. یکی از ابزارهایی که این روزها در هر خانه ای پیدا می شود، اتو مو است، ابزاری که کار مرتب کردن موهای بلند را بسیار ساده کرده است. شاید شما نیز تجربه خرید اتو مو را داشته باشید و در این امر دچار سردرگمی شده باشید.

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

همانطور که می دانید انواع مختلفی از اتو موها در بازار وجود دارد، از سرامیکی و تیتانیومی گرفته تا تورمالینی و اتو موهای دارای تکنولوژی مادون قرمز و بسیاری چیزهای دیگر. با توجه به این همه گزینه در دسترس، از کجا می دانید که بهترین اتو مو برای شما کدام است؟ در خرید اتو مو مهم ترین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید نوع نیاز شماست. آیا موهای نازک یا آسیب دیده ای دارید؟ موهایتان ضخیم، زمخت یا فرفری هستند؟ می خواهید چه سبکی به موهایتان بدهید؟ آیا از اتو مو تنها برای صاف کردن موهایتان استفاده می کنید؟ آیا قرار است با آن موهایتان را پیچ و تاب داده و فر کنید؟

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

هر آنچه که باید در مورد اتو مو بدانید

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند که از مواد متفاوتی ساخته شده و قیمت ها و کاربردهای متفاوتی دارند. دنیای اتو مو زبان خاص خودش را دارد.

اتو موهای سرامیکی

صفحات سرامیکی مورد استفاده در اتو، اولین بار در حدود ۲۰ سال پیش عرضه شدند و در ادامه وارد دنیای اتو مو نیز شدند. این صفحات سرامیکی برای صاف کردن موها بسیار مناسب و بی نقص هستند زیرا صفحات اتو موهای سرامیکی به سرعت و به شکل مساوی داغ شده و گرما را نیز به خوبی حفظ می کنند. اگر یک مدل اتو موی کلاسیک و ساده می خواهید که نتیجه خوب و قابل اعتمادی به شما بدهند، اتو موی سرامیکی صاف و نه صفحات دارای روکش سرامیکی، بهترین گزینه شما هستند که امتحان خود را پس داده اند.

اتو موهای تورمالینی

شاید کمی در مورد این اتو موها گزافه گویی شده باشد! تورمالین که در واقع یک سنگ قیمتی است به عنوان پوشش روی صفحات سرامیکی اتوهای مو قرار گرفته و گفته می شود که کمترین میزان آسیب را به موها می زند. در حالی که صفحات سرامیکی گرمایی یکسان و مساوی را در تمام نقاط فراهم می کنند، روکش تورمالینی اطمینان حاصل می کند که این گرما با یک بار تماس به موها منتقل شود بدون اینکه برخی از نقاط بیش از حد گرما دریافت کرده و به خشکی موها بینجامد که با چندین بار فشار آوردن روی یک بخش از مو، بدتر نیز خواهد شود. مزیت دیگر تورمالین این است که یون های منفی ضد فرشدگی موها را نیز فعال می کند.

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

اتو موهای تیتانیومی

صفحات تیتانیومی اتو مو تازه ترین صفحات در دنیای اتو موها هستند که وارد بازار شده اند. در اصل، تفاوت بین اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی این است که دانشمندان دریافته اند تیتانیوم هادی بهتری برای یون های منفی است. از این رو اگر شرایط آب و هوایی و الکتریسیته ساکن شرایط بدی را برای موهایتان رقم زده باشند، اتو موی تیتانیومی می تواند این مشکل را برای شما حل کندو بهترین گزینه شماست.

اتو موهای تر به خشک

کسانی که مرتب کردن و اتو کشیدن موهایشان در ساعت اول روز برایشان دشوار است، ایده اتو موهای تر به خشک را جذاب می بینند. جذاب نیست که مرحله سشوار کردن موهای خیس را نادیده گرفته و مستقیم به سراغ مرتب کردن موها با اتو مو برویم؟ تکنولوژی تر به خشک یک تکنولوژی نسبتاً جدید است که تصمیم گیری در مورد میزان اثرگذاری آن دشوار است اما برای کسانی که صبح ها دوش گرفت و وقت زیادی برای سشوار کشیدن و مرتب کردن موهایشان ندارند، بهترین گزینه است.

اتو موهای حرفه ای

اتو موهای حرفه ای، پیشرفته ترین مدل های اتو مو هستند که در سالن های آرایشی به کار می روند اما می توان از آن ها در خانه نیز استفاده کرد. به خاطر کارآیی بالا و طول عمر قابل توجهشان، این اتو موها ارزش صرف هزینه بیشتر را دارند. نام برند نقش مهمی در انتخاب بهترین اتو موی حرفه ای ایفا می کند زیرا اعتبار برند، حرف اول را در کیفیت و دوام آن دارد.

اتوهای فر کننده مو (بابلیس)

این نوع اتوها به طور ویژه برای فر کردن موها و ایجاد چین و شکن و موج در موها به کار رفته که دارای لوله های متفاوتی در سایز و شکل هستند. بعضی از این اتوها دارای چند لوله قابل تعویض بوده که به شما امکان می دهند سبک های مختلفی از مو را با یک اتو درست کنید. لوله های بزرگ تر برای ایجاد فرها و امواج شل و لوله های کوچک برای ایجاد فرها و حلقه های مو کوچکتر و سفت تر استفاده می شوند. این اتوها تنها برای فر کردن مو به کار رفته و دارای تنظیم دما هستند.

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

 معیارهایی که هنگام خرید اتو مو باید به آن ها توجه داشت:

دما

دنبال اتو موهایی باشید که میزان دمای آن ها قابل تنظیم باشد تا بتوانید با توجه به نوع و ظرافت موهایتان این دما را تنظیم کرده و از آسیب رساندن به موهایتان جلوگیری کنید. برای اتو کردن موهای نازک، صدمه دیده یا رنگ شده باید از دماهای کمتر استفاده کنید. موهای ضخیم، زمخت و مجعد در دماهای بالا نیز صدمه چندانی ندیده و حتی به دماهای پایین واکنش خوبی نشان نمی دهند. نکته اینکه گرما برای مرتب کردن انواع موها برای جلوگیری از ایجاد نقاط داغ و نقاط سرد ضروری است. بسیاری از اتو موها دارای سنسورهایی هستند که باعث می شوند گرما در تمام نقاط صفحه اتو یکسان و ثابت باشند.

به همین دلیل است که ماده ای که در ساخت صفحه اتو به کار رفته اهمیت بالایی دارد تا بتواند گرما را یکنواخت و ثابت نگه دارد. به همین خاطر از خرید اتوهای ارزان قیمت خودداری کنید زیرا باعث وقوع سوختگی چه در خود دستگاه و چه موها می شوند. از این رو هنگام خرید اتو مو تنها به اتوهای سرامیکی، تورمالینی و تیتانیومی فکر کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که دمای ۲۱.۵ درجه سانتگیراد حداکثر دمایی است که باید به موهای خود وارد کرده و دمایی بیش از این به موهایتان آسیب وارد خواهد کرد.

اما توصیه ما برای انواع موها در زمینه دما به شرح زیر است:

  • موهای نازک، رنگ شده و آسیب دیده: ۱۵ درجه سانتیگراد یا کمتر
  • موهای سالم و با بافت و قطر متوسط: ۱۵ تا ۱۹.۵ درجه سانتیگراد
  • موهای خشن، مجعد و کلفت: ۱۷.۵ تا ۲۰.۵ درجه سانتیگراد

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

نوع صفحه اتو مو

تیتانیوم: اتوهای تیتانیومی به سرعت داغ شده و توانایی نگهداشتن دما برای مدت طولانی تر و با ثبات بیشتری را دارا هستند. در واقع گرما به یک اندازه در سطح صفحات تیتانیومی منتشر شده و اختلاف دمایی در این سطوح دیده نمی شود. همچنین این دما برای مدت طولانی تری در صفحه تیتانیومی باقی می ماند. این صفحات تیتانیومی در برابر لکه دار شدن و زنگ زدن نیز مقاوم بوده که به معنای آرایش بدون گره و خرابی موهاست تا زمانی که مواظب صفحات اتو بوده و آن ها را تمیز نگه دارید. از آنجایی که صفحات تیتانیومی بیشتر به طور کامل از تیتانیوم ساخته شده و کمتر از روکش تیتانیومی استفاده می شود، عمر طولانی تری نسبت به صفحات سرامیکی و تورمالینی دارند، به همین خاطر گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد به نظر می رسند. به یاد داشته باشید که اتو موهای تیتانیومی گرانقیمت تر هستند اما به دلیل قدمت و دوام بالایی که دارند گزینه مناسبی برای استفاده درازمدت هستند. ظرفیت بالایشان برای رسیدن به دماهای بالا باعث شده که این اتوهای مو برای موهای ضخیم، زمخت و مجعد بهترین گزینه باشند.

سرامیکی: اتوهای سرامیکی اغلب ارزان تر هستند اما اغلب برای انواع موها مناسب و کارآمد هستند. با صفحاتی که بسیار صاف بوده و گرما را به صورت یکنواخت روی سطح خود دارند، اتوهای سرامیکی یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین اتوهای مو هستند. برخی اتوها دارای صفحات روکش سرامیکی هستند که ممکن است با گذشت زمان و استفاده زیاد، دچار خوردگی شده و مسطح بودنشان از دست برود. به همین خاطر دوام یک اتو مو را فدای قیمت پایین تر نکنید. به طور کلی اتوهای سرامیکی گزینه مناسبی برای موهای نازک و معمولی هستند.

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

تورمالین: صفحات تورمالینی باعث تولید یون های منفی می شوند که در صاف کردن چین و شکن موهای مجعد بسیار کارآمد بوده و می توانند پوسته مو را تقویت کنند. اثر یونی این اتوها بدین معناست که مو می تواند در مدت زمان کمتر و با استفاده کمتری از اتو و البته با دماهای پایینتری صاف شود که آسیب کمتری به موها را در پی دارد. تورمالین در واقع یک روکش است که از ذرات این عنصر قیمتی تولید می شود و به همین خاطر ممکن است مانند پوشش سرامیکی از بین برود. اگر موهای شما مجعد و پرپیچ و شکن هستند، اتوهای تورمالینی بهترین گزینه شما برای رسیدن به موهایی صاف و نرم هستند.

نقره: نقره کمتر به تنهایی در اتوهای مو استفاده شده و معمولاً به صورت ترکیبی با دیگر مواد در تهیه صفحات اتو مو به کار گرفته می شود. نقره خاصیت ضدعفونی داشته و به همین دلیل یک افزودنی مفید برای دور نگه داشتن باکتری ها و جرم های بیماری زا به شمار می آید، به ویژه اگر اتو موی خود را دائماً با دیگران به اشتراک می گذارید.

طلا: صفحات طلایی بهترین گزینه برای موهای ضخیم هستند. این نوع صفحات اتوی مو معمولاً به سرعت داغ شده و می توانند مقادیر زیادی گرما را برای مدت زمانی طولانی تحمل کنند.

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

شکل و اندازه صفحه اتو

صفحات اتوهای مو در شکل ها و سایزهای مختلفی وجود دارند که برای هماهنگی با طول موها و سبک آرایشی که می خواهید داشته باشید به وجود آمده اند. صفحات گرد بهترین و پر استفاده ترین گزینه هستند. این صفحات دارای توانایی ایجاد سبک های صاف مختلفی در موها هستند در حالی که می توان از آن ها برای ایجاد فر و چین و شکن بدون وز وزی شدن موز نیز استفاده کرد. صفحات چهارگوش نیز برای صاف کردن موها مناسب بوده اما هنگام ایجاد موج و فر کردن مو کارتان دشوار خواهد بود. سایز صفحات می تواند از نیم اینچ تا ۲.۵ اینچ متفاوت باشد که انتخاب عرض صفحه به نوع مو و سبکی از آرایش نیاز دارید بستگی خواهد داشت.

اگر می خواهید از اتو برای صاف کردن موهای کوتاه استفاده کنید بهتر است که اتویی با صفحه کوچکتر بخرید زیرا به شما این دقت را می دهد که در فاصله ای نزدیک به ریشه مو کار کنید. صفحات کوچک همچنین به شما کمک می کنند که راحتتر موهایتان را فر کنید. اما اگر موهایتان بلند است باید به سراغ اتوهای با سایز پهن تر بروید تا بتوانید سریع تر و راحت تر موهایتان را مرتب کنید. همچنین صفحات پهن بهترین گزینه برای صاف کردن طبیعی موهایی که زبر و خشن هستند بسیار مناسب هستند زیرا بهتر موها را گرفته و ساده تر در داخل آن ها نفوذ می کنند.

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

تکنولوژی

عبارت های تکنولوژیکی بسیاری برای قابلیت های اتو موها وجود دارد که در ادامه به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

مادون قرمز (Far Infrared): این نوع تکنولوژی از تابش گرمایی برای گرم کردن موها از داخل به بیرون استفاده می کند که به آسیب کمتری به پوسته مو و سطح داخلی مو کمک می کند.

سنسورهای منطقه ای: این سنسورها باعث می شوند که گرما همیشه در کل سطح صفحه اتو یکسان و ثابت باشد که مانع از شکل گیری نقاط داغ و سرد می شود. اتوهای مو معمولاً دارای سنسورهای منطقه ای دوگانه یا سه گانه هستند.

صفحات شناور: این قابلیت باعث می شود که صفحات اتو برای تنظیم کردن زاویه قرار گرفتنشان و گرفتن دقیق و کامل موها، انعطاف پذیر باشند. این موضوع باعث می شود که تماس بهترین بین مو و صفحه اتو ایجاد شده تا هر بخش از مو در حالی که روی صفحه حرکت می کند، به اندازه یکسان گرم شود.

وقتی که برای اولین بار قصد خرید اتو مو می کنید، بدون شک گیج خواهید شد زیرا گزینه های بسیاری آن بیرون وجود دارند

قابلیت خاموش شدن خودکار: بیشتر اتوهای مو هنگام کار صدا تولید نمی کنند و به همین خاطر بسیار معمول است که فراموش کنید خاموششان کنید، به ویژه اگر عجله داشته باشید. داشتن قابلیت خاموش شدن خودکار باعث می شود که خیالتان از بابت خاموش کردن دستی آن راحت باشد و بدین ترتیب اطمینان داشته باشید که حتی اگر روشن مانده باشد نیز بعد از یک مدت خاص خودبخود خاموش شود.

قابلیت اضافه کردن روغن به صفحه اتو: برخی انواع صفحات اتوهای مو این قابلیت را دارند که می توان روغن های تغذیه کننده مو را به آن ها اضافه کرد، مانند روغن آرگان. بدین ترتیب هنگام استفاده از اتوی مو می توانید روغن هایی را نیز به موهایتان برسانید که هم در تقویت شان موثر بوده و هم در مرتب کردن آن ها به شما کمک خواهند کرد.

قابلیت تر به خشک: این قابلیت به شما امکان می دهد که بدون نیاز به خشک کردن موها با سشوار، آن ها را صاف یا موج دار کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود