نقاشی ۳۰ دلاری شاهکار ۵۰ میلیون دلاری از آب درآمد

نقاشی ۳۰ دلاری شاهکار ۵۰ میلیون دلاری از آب درآمد

یک طراحی ۳۰ دلاری که در فروش لوازم یک خانه در ایالت ماساچوست ِ آمریکا به قسمت ۳۰ دلار خریداری شده بود، تصور می شود در حقیقت یک اثر هنری کمیاب به ارزش ۵۰ میلیون دلار باشد.

کارشناسان معتقدند این طراحی که در آن یک مادر و فرزند به تصویر کشیده شده، اثر آلبرشت دورر، هنرمند آلمانی عصر رنسانس است.

این طراحی را مردی در شهر کنکورد ِ ایالت ماساچوست خریداری کرده بود.

این طراحی به معماری به نام ژان-پل کارلهاین تعلق داشت که حالا در قید حیات نیست. فرزندان کارلهاین به اشتباه تصور می کردند این طراحی، بازآفرینی اثر دورر و متعلق به قرن بیستم باشد.

خریدار طراحی آن را دو سال بدون مراقبت خاصی و قاب نشده نگهداری کرده بود، تا اینکه کلیفورد شورر، از اعضای ارشد یک مؤسسه خرید و فروش آثار هنری به نام «اگنیوز» در لندن، از وجود این طراحی باخبر و خواستار دیدن آن شد.

نقاشی 30 دلاری که شاهکار 50 میلیون دلاری از آب درآمد

شورر به رسانه ها گفته: «لحظه ی فوق العاده ای بود وقتی اثر دورر را دیدم. یا بهترین اثر جعلی ای بود که تا به آن زمان دیده بودم یا یک شاهکار.»

شورر معتقد است که این طراحی به دلیل اینکه اثر یک استاد قدیمی است می توانست قیمتی رکوردشکن داشته باشد.

پس از یک فرآیند اعتبارسنجی که دو سال به طول انجامید، کارشناسان تأیید کردند که این طراحی اثر دورر است.

آن ها به امضای AD بر روی اثر اشاره کردند که یکی از مشهورترین امضاها در تاریخ هنر به شمار می رود و با همان جوهر به کار رفته در طراحی ترسیم شده است.

به علاوه، کاغذی که این طراحی بر روی آن ترسیم شده با یک ابزار سه دندانه علامت دار شده که دورر در بیش از ۲۰۰ اثر شناخته شده ی خود به کار برده بود.

این اثر که «مریم باکره و فرزندش با یک گل بر روی نیمکتی پوشیده از علف (۱۵۰۳)» نام گرفته، تصور می شود طرح اولیه ی یکی از نقاشی های آبرنگ دورر به نام «مریم باکره در میان جمعی از حیوانات» بوده است.

نقاشی 30 دلاری که شاهکار 50 میلیون دلاری از آب درآمد

این طراحی در حال حاضر در گالری اگنیوز ِ لندن در معرض بازدید عموم قرار دارد.

به خریدار طراحی ۱۰۰ هزار دلار به عنوان پیش پرداخت داده شده و قرار است بعد از فروش طراحی توسط گالری اگنیوز، مبلغ دیگری نیز به او پرداخته شود که میزان آن فاش نشده است.

منبع: insider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد بهمن ۳۰, ۱۴۰۰

    لامصب به این میگن شانس، حالا ما بودیم دفترچه قسط پدربزرگمونو پیدا میکردیم