با ۶ روش کاربردی برای پر انرژی بودن در طول روز آشنا شوید

با ۶ روش کاربردی برای پر انرژی بودن در طول روز آشنا شوید

نوشیدن قهوه زیاد و گوارنا و یا خرید مکمل برای هوشیار و پر انرژی بودن در طول روز همیشه کارآمد نیست. بهترین راه این است که از طریق طبیعی ترین راه ممکن پر انرژی بمانید. برای این کار، چندین راه وجود دارد که در Bright Side به ۶ مورد نگاه خواهیم انداخت.

۱- چرت بزنید

یک چرت کوتاه برای بهبود هشیاری و عملکرد مفید است. یک چرت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای در بعد از ظهر می تواند قوای شما را بازگرداند. اگر بخواهیم دقیق صحبت کنیم، ۲۶ دقیقه زمان ایده آل برای یک چرت «نیروبخش» است. مواظب باشید زیادی روی نکنید چرا که اگر زیاد بخوابید نمی توانید شب خواب خوبی داشته باشید و در نتیجه در روز بعد انرژی کمتری خواهید داشت.

۲- مصرف کافئین را محدود کنید

اگرچه کافئین به عنوان ماده ای که به آدم انرژی می دهد شناخته می شود، اما باید میزان کافئین مصرفی خود در طول روز را محدود کنید زیرا هنگامی که اثرش به تدریج از بین برود، ممکن است احساس کم‌انرژی بودن به‌تان دست بدهد. ممکن است حس کنید برای پویا و فعال بودن به آن وابسته اید و وابسته بودن هیچ وقت چیز خوبی نیست.

علاوه بر این کافئین می تواند استرس شما را بالا ببرد. میزان بهینه کافئین برای بدن حداکثر ۴۰۰ میلی گرم است.

۳- اسانس های مفید را تنفس کنید

یک روش درمانی فوق العاده وجود دارد به نام «رایحه‌درمانی» که از بوها و روغن ‌هایی خاص برای رسیدن به یک حالت احساسی مطلوب یا کمک به درمان یک بیماری استفاده می کند.

استنشاق اسانس لیمو می تواند با خستگی مفرط و افسرگی مقابله کند. اسانس نعناع نیز می تواند به هوشیاری و تمرکز کمک کند.

طریقه استفاده:

  • قبل از دوش گرفتن ۲ قطره اسانس لیمو را به شامپو یا حالت دهنده خود اضافه کنید.
  • ۲ قطره اسانس نعناع را به یک بطری اسپری دار حاوی آب اضافه و سپس قبل از تمرین، آن را بر روی کفش ها یا ساک ورزشی تان اسپری کنید.

اسانس سوم اکالیپتوس است که می تواند با هر کدام از دو روش بالا که راحت تر هستید از آن استفاده کنید.

۴- ترجیحا در فضای آزاد تمرین کنید

ورزش در فضای آزاد میزان انرژی و هوشیاری را بالا و سطح استرس را پایین می آورد. این کار همچنین تاثیر مثبتی بر روی احساسات می گذارد و عصبانیت را کاهش می دهد. به علاوه در فصل تابستان می توانید ویتامین دی دریافت کنید که خود باعث تقویت اندورفین و بهبود وضع روحی می شود. البته دویدن بر روی تردمیل هم گزینه ی خوبی است.

۵- پروتئین بیشتری مصرف کنید

پروتئین سطح انرژی شما را بالا می برد و نقش مهمی در انتقال اکسیژن از طریق جریان خون دارد. بهتر است وقتی میل به خوردن چیزی دارید، از شیرینی ها و کربوهیدرات ها دوری کنید؛ اگرچه آن ها به طور آنی نیاز شما را بر طرف می کنند، اما بعدتر ممکن است اثری منفی بر روی شما داشته باشند.

در عوض می توانید از سبزیجات، ماست یونانی، میوه، کره بادام زمینی و تُرد استفاده کنید.

۶- آب زیاد بنوشید

هر روز ۸ لیوان آب بنوشید تا پرانرژی بمانید چرا که ذهن شما به شدت تحت تاثیر سطح آب بدن تان است. حتی کم آبی جزئی نیز می تواند کارکرد بخش هایی از مغز را نظیر حافظه و تمرکز کاهش و سردرد و خستگی شدید را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

چرا بعد از غذا نباید قهوه خورد؟

ترک قهوه برای موها مفید است مضر؟

خوردن قهوه با معده خالی چه تبعاتی دارد؟

منبع: Bright Side
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود