اومیکرون برنامه کریسمس ملکه انگلیس را هم برهم زد

اومیکرون برنامه کریسمس ملکه انگلیس را هم برهم زد

به دنبال اوج گیری سویه ی اومیکرون ِ ویروس کرونا در انگلیس، منبعی از کاخ باکینگهام به رسانه های این کشور اعلام کرد ملکه برای کریسمس به سندرینگهام سفر نخواهد کرد و این مناسبت را در قصر وینزور جشن خواهد گرفت.

ملکه انگلیس هر ساله برای برگزاری دورهمی خاندان سلطنتی به مناسبت کریسمس به سندرینگهام سفر می کرد، ملک ۲۰ هزار هکتاری الیزابت دوم که در خارج لندن واقع شده است.

اما طی هفته های اخیر کاخ باکینگهام اقدامات پیشگیرانه در خصوص ویروس کرونا را تشدید ساخته است. بر همین اساس، امسال ضیافت ناهاری که ملکه هر ساله پیش از کریسمس با حضور اعضای خاندان سلطنتی برگزار می کرد نیز لغو شد.

انگلیس این روزها با موج جدید کرونا دست و پنجه نرم می کند که سویه اومیکرون عامل آن است.

از روز جمعه ی گذشته تا کنون هر روزه بیش از ۸۰ هزار مورد جدید از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. تنها روز دوشنبه ۹۱،۷۴۳ مورد جدید از ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شد که این میزان در میان ارقام به ثبت رسیده در انگلیس از ابتدای همه‌گیری تاکنون، در رتبه ی دوم قرار می گیرد.

این اولین کریسمس ملکه انگلیس از زمان مرگ همسرش، پرنس فیلیپ محسوب می شود. او پس از ۷۳ سال زندگی مشترک با الیزابت دوم، در ماه آوریل در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

سال گذشته در انگلیس جشن های سال نوی میلادی به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شدند و برگزاری دورهمی های خانوادگی هم ممنوع شد تا جلوی انتقال ویروس گرفته شود. ملکه انگلیس هم به همراه پرنس فیلیپ و جمع کوچکی از کارکنانش در وینزور ماند.

هفته ی گذشته وقتی ملکه ضیافت ناهار پیش از کریسمس خود را لغو کرد، منبعی از کاخ باکینگهام به رسانه ها اعلام کرد این تصمیم به منظور پیشگیری صورت گرفته چون احساس می شد این ضیافت در صورت برگزاری برنامه های افراد زیادی برای کریسمس را به خطر خواهد انداخت.

سخنرانی سالانه ی از پیش ضبط شده ی ملکه برای کریسمس هم کماکان انتظار می رود طبق برنامه از تلویزیون انگلیس پخش شود.

برخلاف کاخ باکینگهام یا قصر وینزور، سندرینگهام ملک شخصی الیزابت دوم است. معمولاً تنها اعضای درجه یک خانواده به دورهمی سالانه ی خاندان سلطنتی انگلیس در تعطیلات کریسمس دعوت می شوند. اما ملکه گاهی استثنائات قابل توجهی هم قائل شده است، مانند زمانی که مگان مارکل هنوز با پرنس هری ازدواج نکرده بود اما ملکه در سندرینگهام پذیرای او شد.

 

بیشتر بخوانید:

چرا ملکه انگلیس مهمان های کریسمس خود را وزن می کند؟

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود