۱۰ روش برای داشتن نگرش مثبت در مورد تصویر بدن خودتان

۱۰ روش برای داشتن نگرش مثبت در مورد تصویر بدن خودتان

دوست داشتن تصویر بدن خود، هر چقدر هم که تصور بدیهی به نظر برسد، اغلب گفتنش آسان تر از انجام آن است.

آیا می دانستید ۷۰ درصد زنان بین ۱۸ تا ۳۰ سال بدن خود را دوست ندارند؟ البته، مردان هم وضعیت چندان بهتری ندارند. ۴۵ درصد مردان می گویند از بدن خود نیز ناراضی هستند. اگر متوجه شدید که نسبت به بدن خود احساس ضعف دارید، تنها نیستید.

تغییر طرز فکر ما در مورد تصویر بدنمان مستلزم تلاش روزانه است؛ درست همانطور که حفظ سلامت دندان های شما به مسواک زدن روزانه نیاز دارد. البته، این کار همیشه یک کار هیجان انگیز نیست. حتی برخی از کارها ممکن است در نوع خود کسل کننده یا حتی گاهی احمقانه باشند، و این اشکالی ندارد.

راه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید روی داشتن دید مثبت نسبت به تصویر بدن خود کار کنید، و باید دریابید که چه چیزی برای شما مفید است. حالا برای اینکه شما سفر عشق به بدن خود را شروع کنید، ما ۱۰ روش مورد علاقه تان را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید به خود یادآوری کنید که بدن یک هدیه است، نه نفرین.

  1. تصدیقات مثبت

یکی از اساسی‌ترین و مؤثرترین راه‌هایی که می‌توانیم عشق به خود را تمرین کنیم، این است که آن را با صدای بلند بگوییم و به زبان بیاوریم، به‌ویژه زمانی که احساس می‌کنیم قدردانی از بدن برایمان سخت است. روزانه به خودتان تشویق و تذکرات شفاهی بدهید. این ممکن است به این معنا باشد که صبح‌ها در آینه یک چیز محبت آمیز به خودتان بگویید، یا یادداشت‌های چسبناک تشویقی را روی میز کنار تختتان بگذارید، یا حتی تشویق‌های روزانه را در تلفن یا رایانه‌تان قرار دهید. به دنبال عشق به خود و شعارهای مثبت بدن باشید که با شما صحبت می کنند.

به یاد داشته باشید، ما گفتیم که برخی از این کارها ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما احمقانه به نظر رسیدن آنها دلیلی بر غیر مفید بودنشان نیست! شک نکنید کمی حماقت به شما آسیبی نمی رساند.

  1. به سالم تر بودن فکر کنید نه لاغرتر بودن

وقتی در حال تهیه غذا هستید، یا زمانی که به باشگاه می روید، اهداف تناسب اندام خود را بر اساس عددی که می خواهید روی ترازو ببینید، تعیین نکنید. ورزش و رژیم غذایی سالم نباید تنبیه باشد. این یکی از راه هایی است که ما نسبت به بدن خود احترام و قدردانی نشان می دهیم. بنابراین، به جای اینکه به وزن بدنتان یا شکل آن فکر کنید، به تمام کارهای شگفت انگیزی که می تواند انجام دهد، همه مکان هایی که می تواند شما را ببرد، احساسش و تجربه ای که برای شما به ارمغان می آورد فکر کنید. سپس از بدن خود با وعده‌های غذایی مغذی و تمرین‌هایی که واقعاً از آن لذت می‌برید، تجلیل کنید.

  1. آزادانه از دیگران تعریف کنید

اغلب اوقات ما ناامنی های خودمان را به دیگران نشان می دهیم. ما دیگران را به سختی قضاوت می کنیم زیرا خودمان را خیلی سخت قضاوت می کنیم. اما وقتی با دیگران مهربان باشیم، با خودمان هم مهربان تر خواهیم بود. امروز پشتیبان دیگران باشید و به آنها بگویید که ظاهرشان عالی است تا آنها هم از شما حمایت کنند.

  1. اطراف خود را با مثبت اندیشی احاطه کنید

پیام‌های منفی در مورد تصویر بدن در اطراف ما وجود دارد. این افکار راهی پیدا می کنند که خود را در افکار ما غوطه‌ور کنند و با ناامنی‌های ما مخالفت کنند. پیام های منفی ممکن است تصاویر فتوشاپ شده از مدل ها روی بیلبوردها یا افرادی که دید منفی در مورد بدن دارند باشند یا حتی پست های منفی در مورد تناسب اندام در رسانه های اجتماعی.

بر اساس یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که زمان بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کردند، بیشتر احتمال داشت که تصویر بدنی منفی پیدا کنند و بیشتر به اختلالات خوردن مبتلا شوند. بنابراین، سعی کنید منفی‌ها را حذف کنید. فیدهای رسانه های اجتماعی خود را تنظیم کنید و پوسترهای رژیم غذایی مد روز را پنهان کنید. به دنبال افراد مثبت باشید؛ افرادی که عشق به خود را تمرین می کنند و افرادی که شما را تشویق می کنند تا آن چیزی باشید که هستید.

  1. روی چیزهایی که در مورد خود دوست دارید تمرکز کنید

هر بار که یک فکر منفی در مورد بدن شما به ذهن شما خطور می کند، آن را با چیزی مثبت مقابله کنید. سعی کنید لیستی از چیزهایی که در بدن خود دوست دارید تهیه کنید. نه فقط ظاهرش، بلکه کارهایی که برایتان انجام می دهد. همه را فهرست کنید ما به طور طبیعی تمایل داریم به دنبال نارضایتی های خود باشیم و چیزهای خوب را نادیده بگیریم. برای خروج از این طرز فکر، تکرار روزانه لازم است. فقط به آن ادامه دهید.

  1. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

افراد در هر شکل و اندازه ای هستند. یک نفر از یک جهت زیباست و نفر بعدی از یک جهت دیگر. آیا این طور نیست؟ تصور کنید چقدر خسته کننده می شد اگر فقط یک راه برای زیبا بودن و احساس زیبایی وجود داشت. مقایسه خود با دیگران باعث می شود احساس کنید آنطور که باید به نظر نمی رسید، اما شما قرار نیست شبیه دیگران باشید. بلکه قرار است شبیه خودتان باشید.

۷-  خودگویی منفی را کنار بگذارید

با بدن خود با همان مهربانی رفتار کنید که با یک دوست رفتار می کنید. و اگر می خواهید در مورد بدن خود از احساس بدتان چیزی بگویید، اصلا آن را نگویید؛ همان طور که به دوستتان نمی گویید! خودگویی منفی فقط ما را عمیق تر در الگوهای تفکر منفی بدن فرو می کند. شما سزاوار توهین کلامی از جانب هیچ کس، به خصوص از جانب خودتان نیستید.

  1. پیام های مثبت بدن را جذب کنید

همانطور که گفتیم، جهان پر از پیام های منفی در مورد بدن است، سعی کنید آن صدای منفی را با برخی دیدگاه های خوب و مثبت متعادل کنید. ادبیات بسیار خوبی در مورد تصویر بدن وجود دارد، و بسیاری از خوانندگان دریافته اند که آنها کمک بزرگی در این سفر هستند.

  1. کار خوبی برای بدن خود انجام دهید

آخرین باری که به بدنت هدیه دادی فقط با گفتن، “هی، ممنون که با من بودی،” کی بود؟ برای دراز کشیدن در چمن، حمام حبابی، یا پیاده روی از تپه به سمت منظره ای زیبا، زمان اختصاص دهید. یک چرت خوب هم می تواند یک هدیه باشد.

  1. روی کل شخص خود تمرکز کنید

فراموش نکنید: شما خیلی بیشتر از ظاهر خود هستید! یکی از نکات کلیدی داشتن یک تصویر بدنی سالم این است که از تثبیت بدن خود دست بردارید. سعی کنید زمان بیشتری را صرف فکر کردن به چیزهایی غیر از ظاهر فیزیکی کنید. بروید خودتان را در علایقتان غرق کنید. یک سرگرمی جدید انتخاب کنید. با یک دوست فیلم بگیرید. چیزی درست کنید. بدن شما فقط دکوراسیونی برای تماشا نیست؛ برای انجام دادن است. بنابراین، بیرون بروید و هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

تأثیر تصویر بدن بر زندگی جنسی شما ؛ در رابطه جنسی زیبا و جذاب دیده می شوم یا نه؟

مزایای باورنکردنی شنا کردن مداوم برای سلامت ذهن و بدن انسان

چرا استرس داشتن برای بدن ما بسیار خوب است؟

وقتی عاشق می شویم چه اتفاقی برای بدن مان می افتد؟

بعد از ۳۰ سالگی بدن و مغز ما چه تغییرات مثبت و منفی را تجربه می کنند؟

منبع: wellbeingtrust
دیجیاتو
بدون نظر

ورود