ماجرای انتقادها از مهدی مهدوی کیا به خاطر بازی در تیم منتخب جهان چیست؟

ماجرای انتقادها از مهدی مهدوی کیا به خاطر بازی در تیم منتخب جهان چیست؟

اخیراً در حاشیه ی عرب کاپ، بازی فوتبالی بین ستارگان عرب و ستارگان جهان برگزار شد که مهدی مهدوی‌ کیا نیز در آن شرکت داشت. اما این بازی که به مناسبت وارد شدن جام عرب به تقویم فیفا و تبلیغ برای این جام برگزار می شد، با حاشیه های بسیاری همراه بود.

آورام گرانت که یک مربی فوتبال اسراییلی است هدایت تیم ستارگان جهان را بر عهده داشت که به همین خاطر سه بازیکن سابق الجزایری در این بازی حضور نیافتند. سرمربی تیم ملی الجزایر نیز بعد از قهرمانی در عرب کاپ، جام را به مردم فلسطین و ساکنان غزه تقدیم کرد.

مهدوی کیا

اما مهم ترین حاشیه به چشم خوردن پرچم رژیم صهیونیستی بر روی پیراهن های دو تیم بود. تعدادی از بازیکنان عرب حاضر در این بازی، پرچم اسرائیل روی پیراهن خود را خط خطی کرده و سپس آن را پوشیدند. اما پرچم روی پیراهن مهدوی‌ کیا مخدوش نشده بود. بعد از رسانه ای شدن عکس های این مسابقه فوتبال، تنی چند از نماینده های مجلس با تندی به مهدوی کیا انتقاد کردند.

اسماعیل حسین زهی در این باره اظهار داشت: «ما انتظار داریم ستارگان ما از ستارگان دنیای عرب الگو بگیرند. این مسابقه غیر رسمی بوده و انتظار داشتیم مهدی مهدوی‌ کیا در این بازی شرکت نمی ‌کرد چون به رسمیت نشناختن اسرائیل از آرمان ‌های ملت بزرگ ما است.»

بیژن نوباوه وطن نیز در این باره گفت: «ماجرای عادی‌ سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی مدت‌ هاست که از سوی کشورهای غربی آغاز شده است… اینکه ما می ‌بینیم یک ورزشکار از کشور ما متأسفانه در این بازی ‌ها شرکت می‌ کند، در حالی که پرچم رژیم صهیونیستی روی پیراهنش نقش بسته، در مرحله اول نشان ‌دهنده عدم آگاهی این ورزشکار کشورمان است که نه آرمان فلسطین را می ‌فهمد و نه اعتقادی به مبارزه با ظلم دارد.»

اما در این میان حجت ‌الاسلام علیرضا علیپور، مسئول سابق کمیته صیانت فدراسیون فوتبال در باره این انتقادات اظهار داشت: «مهدوی‌ کیا با دعوت فدراسیون جهانی فوتبال در این دیدار دوستانه حاضر شده و هیچ کدام از برنامه‌های اجرایی این دیدار از پیش مشخص نبوده و مهدوی‌ کیا نیز مانند همه بازیکنان حاضر در این دیدار، تنها دعوت فیفا را پذیرفته‌ است.»

وی ادامه می دهد: «مهدوی کیا تأکید دارد که در جریان آن دیدار دوستانه و بعد از اینکه متوجه شدیم ماجرای لباس‌ های بازیکنان از چه قرار است، به همراه چهار، پنج نفر از بازیکنان مسلمان به نقش ‌های روی لباس اعتراض کردیم.»

علیپور همچنین از گلایه مندی مهدوی کیا از این اتفاق گفته و اضافه می کند: «مهدوی‌ کیا در صحبتی که پس از این ماجرا داشته، تأکید دارد که من همواره سرباز بی‌ حاشیه فوتبال و وطنم بوده‌ و هستم، همیشه برای اهالی ورزش، جامعه فوتبال، مردم کشورم و همه مظلومین احترام قائل بوده ‌ام و هوادار مظلوم هستم. اینکه یک فرآیند را به گونه ‌ای ترسیم می‌ کنند که من را معاند و مخالف مظلوم معرفی می‌ کنند، بی ‌انصافی و بسیار تلخ است.»

مهدوی کیا نهایتا با انتشار یک استوری در صفحه ی شخصی اش به این وقایع این طور واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

جنجال چمدان‌های تیم ملی فوتبال ایران در لبنان

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • طاها دی ۴, ۱۴۰۰

    «… به رسمیت نشناختن اسرائیل از آرمان ‌های ملت بزرگ ما است.» این آرمان شماست و شاید برخی از مردم ایران نه همه ملت ایران. طی این سالها همواره مجبورمون کردین طبق آرمانهای مسخره شما زندگی کنیم. چقدر از ورزشکارهای ایرانی فرصتهاشون رو به خاطر همین آرمان مذخرفتون از دست دادن! چقدر از اونها به خاطر همین کارهاتون پناهنده کشورهای دیگه شدن. شماها که آرمان آرمان می کنید چرا اینقدر ترسو و ذلیل هستید که بطور رسمی نمی پذیرید ورزشکاران رو مجبور به کناره گیری از مسابقات می کنید؟ همیشه مثل ترسوهای بدبخت همه چیز رو کتمان کردید و انداختید گردن خود ورزشکار که آره خودش نخواسته بازی کنه. کاش حداقل یک هزارم چیزی که ادعا می کنید دنبال حق مردم فلسطین و یمن و سوریه و … بودید. شما فقط دنبال قدرت خودتونید و بس. راست گفته مهدوی کیا: «آرامش آنجاست که با آدمهای یکرنگ طرفی» ……….

  • سجاد دی ۸, ۱۴۰۰

    جمع کنید این مسخره بازی هاتون
    زر اضافه میزنید که بیشتر دزدی کنید
    حناتون دیگه رنگی نداره پیش مردم