تمسخر و توهین به جو بایدن روی آنتن زنده + ویدیو

تمسخر و توهین به جو بایدن روی آنتن زنده + ویدیو

در روز جمعه زمانی که جو بایدن در برنامه ای با محوریت سال نو میلادی در حال صحبت با یکی از تماس گیرندگان بود، این فرد در پایان مکالمه اش گفت: «بزن بریم براندون!» (Let’s go Brandon) و بایدن که گویا متوجه معنای این حرف نشده بود، آن را تایید کرد!

اما معنی «بزن بریم براندون!» چیست؟ این جمله در حقیقت یک شعار سیاسی است که به عنوان جایگزین و حسن تعبیر برای عبارت «لعنت به جو بایدن» (F*** Jo Biden) در اعتراض به بایدن استفاده می شود.

شعار «لعنت به جو بایدن» برای نخستین بار اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ در رویدادهای ورزشی شنیده شد. اما شعار «بزن بریم براندون» زمانی شکل گرفت که کِلی استاواست گزارشگر ورزشی در حالی که مشغول مصاحبه با براندون براون، راننده ی مسابقات اتومبیل رانی بود، شعار «لعنت به جو بایدن» که تماشاگران در حین مسابقه فریاد می زدند را به اشتباه «بزن بریم براندون» تعبیر کرد.

بعد از این اتفاق، این شعار به محافل سیاستمداران جمهوری خواه و منتقد جو بایدن راه یافت. این عبارت به سرعت جای خود را در فرهنگ عامه نیز باز کرد و حتی یک ترانه رپ هم با همین نام به ترانه ای پرمخاطب تبدیل شد.

به گزارش رویترز بایدن و همسرش جیل بایدن در برنامه زنده در فرماندهی دفاع هوافضای امریکا در حال مکالمه با فردی به نام جارد بودند و این فرد در پایان مکالمه گفت: «کریسمس مبارک و بزن بریم براندون.» بایدن هم آسوده خاطر جواب داد: «موافقم. بزن بریم براندون.» و بعد از جارد پرسید که آیا در ایالت اورگن است یا خیر اما تماس تلفنی قطع شده بود.

خیلی چیزها در این تماس تلفنی مبهم بود، مثلا این که قصد این تماس گیرنده چه بود و این که آیا بایدن معنا و مفهوم عبارت را فهمید و با این حال آن را تکرار کرد یا خیر. کاخ سفید در این خصوص نظری نداده است. نام کامل و اطلاعات تماس جارد نیز هنوز در دسترس نیست.

براندون براون درباره ی استفاده از نامش به عنوان جایگزین برای یک شعار ضدبایدن ابراز ناخرسندی کرده است. وی اخیراً در گفتگو با نیویورک تایمز گفته: «دوست ندارم اسمم جایگزین یک فحش باشد.»

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به کلیپ بی مزه جو بایدن برای تشویق مردم به زدن دُز تقویتی واکسن کرونا + ویدیو

ماجرای خارج شدن باد شکم جو بایدن در حضور همسر ولیعهد انگلیس

جو خواب آلود ؛ خوابیدن جو بایدن در جریان نشست خبری با نفتالی بنت + ویدیو

منبع: Reuters
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود