ماجرای خارج شدن باد شکم جو بایدن در حضور همسر ولیعهد انگلیس

ماجرای خارج شدن باد شکم جو بایدن در حضور همسر ولیعهد انگلیس

همین هفته ی قبل بود که جو بایدن با چرت زدنش در نشست اقلیمی سازمان ملل در شهر گلاسگوی اسکاتلند خبرساز شد، اما گویا حواشی حضور رئیس جمهور آمریکا در این رویداد بین المللی تمامی ندارد.

از قرار معلوم، در حاشیه ی این نشست، بایدن و کامیلا پارکر – همسر پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس – مشغول گپ و گفت با یکدیگر بودند که باد شکم آقای رئیس جمهور با صدایی بلند خارج شد.

حالا منبعی آگاه به رسانه های انگلیس گفته کامیلا به قدری از این اتفاق جا خورده که دائماً از آن صحبت می کند.

تصویری نیز در حاشیه ی نشست اقلیمی سازمان ملل موسوم به «کوپ ۲۶» منتشر شده که بایدن و کامیلا را در حال گپ و گفت با لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، در یک گالری هنری در شهر گلاسگو نشان می دهد.

منبع مذکور به رسانه های انگلیس گفته: «این اتفاق انقدر طول کشید و چنان صدای بلندی داشت که نمی شد از آن چشم پوشی کرد. کامیلا یک سره درباره اش حرف می زند.»

حالا یک سالی از پیروزی بایدن ۷۸ ساله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد، با این حال او به همین زودی با کاهش محبوبیت در میان مردم آمریکا رو به رو شده است.

بایدن تلاش کرد از نشست اقلیمی سازمان ملل برای تأکید مجدد بر آمادگی کشورش برای اقدام در خصوص تغییرات اقلیمی، بعد از خروج ترامپ از معاهده ی اقلیمی پاریس، استفاده کند.

البته سفر کوتاه بایدن به گلاسگو با حواشی دیگری هم همراه بود.

بر اساس گزارش کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا به همراه کاروان اسکورت عظیم خود در جاده ای در اسکاتلند در راه نشست اقلیمی سازمان ملل بود که یک مرد درشت اندام و برهنه ی اسکاتلندی خود را از پنجره ی جلوی ماشینش بیرون کشید تا با تلفن همراهش از بایدن عکس بگیرد.

در موردی دیگر، ویدئویی از بایدن در نشست اقلیمی سازمان ملل منتشر شد که در آن به نظر می رسید رئیس جمهور آمریکا در حین سخنرانی های افتتاحیه مشغول چرت زدن باشد. این ویدئو در شبکه های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

سال گذشته در جریان برنامه های انتخاباتی آمریکا، توانایی بایدن در اداره ی کشور با توجه به سن بالایش بارها مورد سؤال قرار گرفت.

او از سوی رقیبش، دونالد ترامپ، «جو خوابالو» لقب گرفته و رقبای جمهوری خواه بایدن نیز نهایت استفاده را از هر لغزش آشکار او در تمرکز داشته اند.

بایدن در سخنرانی خود خطاب به رهبران دنیا قول داد آمریکا پرچمدار مبارزه با تغییرات اقلیمی، با انجام اقدامات عملی و نه صحبت صرف باشد.

بایدن گفت: «اگر این فرصت را از دست دهیم، هیچ یک از ما راه گریزی از بدترین اتفاق ممکن نخواهیم داشت.»

«ما در برهه ای حساس از تاریخ دنیا قرار داریم.»

منبع: metro
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد آذر ۱۰, ۱۴۰۰

    اینکه چیزی نیست ، تو افغانستان هم باد معده اش رو خالی کرد