بازگشت آقای حکایتی به تلویزیون پس از سه دهه

بازگشت آقای حکایتی به تلویزیون پس از سه دهه

بهرام شاه محمدلو معروف به آقای حکایتی از ساخت فصل جدید مجموعه خاطره انگیز «زیر گنبد کبود» خبر داد.

بهرام شاه محمدلو جمعه شب گذشته در برنامه ی تلویزیونی «بسته پیشنهادی» که از شبکه دو سیما پخش می شود و مژده لواسانی اجرای آن را برعهده دارد، حضور یافت.

آقای حکایتی در این گفتگو وعده ی ساخت فصل جدید مجموعه «زیر گنبد کبود» را به طرفداران این برنامه داد. او در اینباره گفت: «از همینجا به مخاطبان این نوید را می‌دهم که به زودی قرار است فصل جدید مجموعه “زیر گنبد کبود” ساخته شود و البته برای آن نیاز به پشتوانه مالی دارم.»

در این گفتگو صحبت از یک مجموعه ی خاطره انگیز دیگر یعنی «خونه مادربزرگه» هم به میان آمد. شاه محمدلو درباره ی شخصیت «مخمل»، گربه ی مادربزرگ، که خود صداپیشگی آن را برعهده داشت گفت: «چندین مورد شنیده‌ام که می‌گویند مخملِ بدجنس، اما مخمل اصلا بدجنس نیست، او داشته زندگی می‌کرده، یک عده آمدند زندگی او را بر هم زدند و طبیعی بود که واکنش جدی نشان دهد.»

انتشار خبر بازگشت آقای حکایتی و مجموعه ی خاطره انگیز «زیر گنبد کبود» واکنش مثبت کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه متولدین دهه شصت را به دنبال داشته و آن ها خوشحالی خود را از این اتفاق ابراز کرده اند.

برنامه «زیر گنبد کبود» که به نام شخصیت مجری‌اش «آقای حکایتی» هم شناخته می‌شد، برنامه‌ای ویژه کودکان بود که سری اول آن به نویسندگی ایرج طهماسب در سال ۱۳۶۶ و فصل‌های بعد آن در سالهای ۱۳۶۸ و ۱۳۷۴ به نویسندگی راضیه برومند با کارگردانی و طراحی هنری بهرام شاه محمدلو پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این برنامه در فضای یک فروشگاه با نام «فروشگاه قصه» اجرا می‌شد. این در حالی بود که دست اندرکاران این فروشگاه که ایفاگر نقش‌های آن را در فواصل زمانی مختلف به عهده هنرمندانی چون سوسن مقصودلو، عباس ظفری، مهرداد ابروان، رحمان سیفی آزاد، شاهین کربلایی طاهر، کریم رجبی، محسن شیخی و تعدادی دیگر از هنرمندان بود، با اجرای یک داستان، موضوع تربیتی را بیان می‌کردند، در این راه وظیفه بازیگران قصه‌ها به شکلی بود که می‌بایست موضوع داستان را گسترش داده و مساله‌ای را که در قصه ایجاد شده بود با کمک قصه گو (آقای حکایتی) حل کنند.

در این میان آقای حکایتی با بازی بهرام شاه محمدلو با آن شال گردن معروف و کتاب قصه بزرگش تلاش می‌کرد تا به شیوه‌ای غیر مستقیم و غیر شعاری پیام اخلاقی قصه‌ها را به مخاطبان القا کند. در این لحظات بود که بازیگران با هم توافق می‌کردند که آقای حکایتی قصه‌ای را برایشان تعریف کند و بعد با یک ریتم تند دکور صحنه متناسب با داستان تغییر می‌کرد. یکی از مهم‌ترین و نوستالژیک ترین لحظات تماشای این مجموعه موسیقی فوق ماندگار تیتراژ برنامه به آهنگسازی بهرام دهقانیار بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود