دفاع خاویر باردم از وودی آلن در رابطه با اتهامات جنسی اش

دفاع خاویر باردم از وودی آلن در رابطه با اتهامات جنسی اش

خاویر باردم اتهامات مطرح شده علیه وودی آلن از سوی دخترخوانده اش، دیلن فارو را رد کرد. دیلن فارو مدعی است آلن در کودکی به او تجاوز کرده است. این فیلمساز اما همواره این اتهامات را رد کرده است.

باردم در مصاحبه ی جدید خود با گاردین گفت: «متهم کردن دیگران در صورتی که به صورت قانونی اثبات نشده باشد، کار بسیار خطرناکی است. به علاوه، این ها چیزی جز شایعات بی پایه و اساس نیست.»

خاویر باردم که در فیلم سال ۲۰۰۸ آلن، «ویکی کریستینا بارسلونا» (Vicky Cristina Barcelona) نقش آفرینی کرده، یکی از معدود هالیوودی هایی است که به دفاع از این فیلمساز پرداخته است.

اتهام تجاوز علیه آلن اولین بار در سال ۱۹۹۲، در جریان دعوای قانونی آلن و شریک زندگی اش، میا فارو، بر سر حضانت فرزندان شان، از سوی دیلن فارو که در آن زمان ۷ سال داشت، مطرح شد.

در ماه فوریه سریال مستندی به نام «آلن در برابر فارو» (Allen v. Farrow) از شبکه HBO پخش شد. در بخشی از این مستند، در تصاویری ویدئویی که با دوربین فیلمبرداری خانگی ضبط شده بود، دیلن فاروی کوچک توضیح می دهد که به اتاق زیرشیروانی خانه ی میا فارو در کنتیکت برده شده و مورد تعرض قرار گرفته بود. او در این ویدئو می گوید که آلن به قسمت های خصوصی بدنش دست زده بود.

دیلن فارو 

به دنبال جدایی آلن از میا فارو که دیلن را به همراه او به سرپرستی گرفته بود، در دهه ی ۱۹۹۰ تحقیقاتی در رابطه با این اتهامات صورت گرفت. پس از تکمیل تحقیقات، آلن از اتهام تجاوز تبرئه شد و هنوز نیز مبری است.

وودی آلن در سال ۲۰۲۰ نیز در مصاحبه ای تصویری با شبکه CBS آمریکا، اتهام تجاوز را رد کرد.

او در این مصاحبه گفت: «خیلی مضحک است و هنوز هم این تهمت را می زنند. هنوز هم ترجیح می دهند به اگر نه تجاوز حتمی ام به دیلن، که به احتمال آن اصرار کنند. من در زندگی ام هیچ کاری با دیلن نکردم که امکان چنان سوء برداشتی از آن وجود داشته باشد.»

با این حال، چندین بازیگر که در فیلم های قبلی آلن حضور داشتند، او را متهم کرده و دستمزد خود از همکاری شان با او را نیز به مؤسسات خیریه اهدا کرده اند.

با این حال، باردم در مصاحبه ی خود با گاردین اذعان کرد که هیچ یک از اتهامات مطرح شده را پیگیری نکرده است.

او در اینباره گفت: «راستش را بخواهید دنبال هیچ کدام حرف هایی که می زنند را نمی گیرم. من سعی می کنم کاری را انجام دهم که عقل حکم می کند. عقل هم می گوید باید از قوانینی پیروی کنیم که به وجود آمده اند تا معلوم کنند کسی گناهکار است یا بی گناه.»

او در ادامه گفت: «اگر پرونده دوباره مفتوح شود و ثابت شود که او گناهکار است، من اولین نفر خواهم گفت که: “چه وحشتناک”. اما تا به حال که اینطور نبوده.»

این نخستین باری نیست که باردم به حمایت از آلن می پردازد.

باردم در سال ۲۰۱۸ در جشنواره لومیر ِ فرانسه هم به حضار گفت: «من با مجازات بدون محاکمه ای که از سوی مردم نسبت به او صورت می گیرد موافق نیستم. و اگر وودی آلن یک بار دیگر برای کار با من تماس بگیرد، فردا صبحش خودم را به پیش او خواهم رساند. او یک نابغه است.»

دیگر بازیگرانی که سابقه ی همکاری با آلن را داشته و به حمایت از این فیلمساز پرداخته اند، الک بالدوین و دایان کیتن هستند.

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • پالیزی دی ۱۰, ۱۴۰۰

    این کسانیکه برای پول و شهرت یا انتقام، اتهام تجاوز به سلبریتیها و افراد دیگه می زنند از یک متجاوز هم پست تر و حقیرتر هستند. متاسفانه تعداد این قبیل افراد به لطف فمینیستها روز به روز داره بیشتر میشه‌.

    • magid دی ۱۰, ۱۴۰۰

      اگه بهشون تجاوز میشه چرا همون موقع نمیگن؟ اگر ترس این دارن که پول میلیون دلاری از دست بدن و صاحب شهرت نشن ولی بهشون تجاوز شده ؟ در واقع معامله کردن خودشون میلیون دلار پول و شهر گرفتن بهشون تجاوز هم شده، اگر صبر می کنند که بعدش بگن خوب پول پس بدن و مدرک ارائه بدن این کثافت کاریا یعنی چی چرا برخی زن ها این رفتار می کنند واقعا؟

  • قدیر دی ۱۰, ۱۴۰۰

    بازهم دم خاویر باردم گرم که از حقیقت و عدالت دفاع می کنه. اکثرا تا پای این مسائل پیش میاد لال میشن تا نکنه تحت هجوم رسانه های فمینیستی قرار بگیرند و خودشون هم به صدتا کار نکرده متهم بشن.