فروش اولین شماره کتاب کمیک «سوپرمن» به قیمت ۲/۶ میلیون دلار

فروش اولین شماره کتاب کمیک «سوپرمن» به قیمت ۲/۶ میلیون دلار

یک نسخه ی کمیاب از اولین شماره ی کتاب کمیک «سوپرمن» که نخستین بار در سال ۱۹۳۹ به چاپ رسید و در آن زمان تنها ۱۰ سنت قیمت داشت، هفته ی گذشته در یک مزایده به قیمت ۲/۶ میلیون دلار به فروش رفت.

تصویر جلد این کتاب کمیک – با عنوان «داستان کامل ماجراجویی های شجاعانه ی سوپرمن بی همتا» – سوپرمن را در حال پرش بر روی ساختمان های بلند نشان می دهد.

این کتاب کمیک از طریق یک وبسایت فروش و مزایده ی آنلاین کمیک به نام ComicConnect به خریداری ناشناس فروخته شد.

به گفته ی این وبسایت، فروشنده ی این کتاب کمیک، مارک مایکلسون، آن را در سال ۱۹۷۹ از صاحب اصلی اش خریداری کرده و از آن زمان آن را در گاو صندوقی با قابلیت کنترل دما نگه داشته بود.

این کتاب کمیک تنها دو بار معامله شده بود – یک بار در سال ۱۹۳۹ که برای نخستین بار خریداری شده بود و یک بار نیز در سال ۱۹۷۹ که به مایکلسون فروخته شده بود.

مایکلسون گفته او این کتاب را با قیمتی بین هزار تا دو هزار دلار خریداری کرده بود.

او که حالا در شهر هیوستون ِ آمریکا زندگی می کند و نیمه بازنشسته است، گفته در دوران دانشگاه از راه خرید و فروش کتاب های کمیک امرار معاش می کرد.

مؤسس وبسایت ComicConnect، وینسنت زرزلو، گفته: «این بهترین نسخه از شماره ی اول سوپرمن است که تا به حال برای فروش گذاشته ایم و میان نسخه هایی که بالاترین امتیاز را داشته اند، در جایگاه دوم قرار دارد.»

«تصویر جلد پررنگ است و صفحاتش انعطاف پذیرند. خیلی هیجان انگیز است که هنوز هم کتاب های کمیک کشف نشده ای مثل این وجود دارد.»

این کتاب کمیک حالا یکی از گران قیمت ترین کمیک های به فروش رفته در یک مزایده محسوب می شود.

چندی قبل، وبسایت ComicConnect اعلام کرد با گران قیمت کتاب کمیک فروش رفته تاکنون، رکورد جهانی را شکسته است. یک نسخه از اولین شماره ی نشریه ی کمیک «اکشن کامیکس» در این وبسایت به قیمت ۳/۲۵ میلیون دلار به فروش رفت.

این کمیک که در ماه ژوئن سال ۱۹۸۳ منتشر شده بود هم تصویری از سوپرمن را بر روی جلد خود داشت. این بار اما سوپرمن ماشینی را بالای سرش برده بود.

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود