روزهای برفی زیر چتر «بلد» رانندگی کنید

روزهای برفی زیر چتر «بلد» رانندگی کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زمستان رسما آغاز شده و به نظر می‌رسد از همان روزهای اول تصمیمش را گرفته که پر بار و پرباران باشد. این البته نشانه خوبی است اما نه برای رانندگانی که مجبورند شلوغی و ترافیک روزهای بارانی و برفی را هم به همه چالش‌های روزانه‌شان اضافه کنند.

روزهای بارانی یا برفی معمولا عبور و مرور بسیار سخت شده و به اصطلاح ترافیک شهرهای بزرگ قفل می‌شود. گرچه دلیل عمده این موضوع مسایل و مشکلات شهری و ایرادات مربوط به جاده‌ها و خیابان‌هاست، اما رانندگان وسایل نقلیه نیز تاثیر زیادی بر کاهش یا افزایش این گره‌های ترافیکی دارند.

اپلیکیشن مسیریاب «بلد» به شما کمک می‌کند راهی پیدا کنید که در روزهای بارانی، علاوه بر کاهش استرس و معطلی در ترافیک‌های طولانی، تاثیر مثبتی نیز در کم کردن حجم ترافیک معابر شهری داشته باشید.

اپلیکیشن مسیریاب «بلد» به شما کمک می‌کند راهی پیدا کنید که در روزهای بارانی، علاوه بر کاهش استرس و معطلی در ترافیک‌های طولانی

دور زدن گره‌های ترافیکی

یکی از مهمترین کارکردهای «بلد» ارائه وضعیت آنلاین ترافیک به رانندگان است. به این ترتیب که در طول مسیر، راننده را به حال خود رها نمی‌کند و هرجا در طی راه، گره ترافیکی جدیدی ایجاد شود با هشدار به موقع به راننده و ارائه مسیر جایگزین سعی در کاهش زمان معطلی در ترافیک دارد.

البته گاهی ممکن است مسیر جایگزین مسافت طولانی‌تری را شامل شود، اما از آنجا که اتومبیل در حال حرکت، بنزین کمتری نسبت به اتومبیل متوقف شده در ترافیک می‌سوزاند، بهتر است برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین هم که شده به «بلد» اعتماد کنید. ضمن اینکه همه می‌دانند هرچه کمتر در ترافیک معطل شوید، اعصاب آرام‌تری خواهید داشت و رانندگی آسوده‌تری نیز تجربه خواهید کرد.

هشدارهای صوتی

یکی از مهمترین دلایل ایجاد گره‌های ترافیکی در روزهای بارانی، آبگرفتگی قسمتی از معابر یا وجود سرعت‌گیرها و دست‌اندازهاست که ممکن است در روزهای برفی یا بارانی به سبب احتیاط بیشتر رانندگان، منجر به کند شدن ترافیک شود.

«بلد» اغلب سرعت‌گیرهای طول مسیر را برای شما علامت‌گذاری می‌کند و با هشدار به‌موقع درباره آنها کمک می‌‌کند تا در شرایط جوی ناپایدار یا در صورت لغزنده بودن مسیر، بتوانید زودتر سرعت‌گیر را تشخیص داده و نسبت به تنظیم سرعت اتومبیل خود هشیار عمل کنید.

همچنین هشدارها صوتی مربوط به سرعت مجاز و دوربین‌های راهنمایی و رانندگی نیز باعث می‌شود ضمن رانندگی با سرعت مطمئنه، از وقوع احتمالی تصادفات نیز جلوگیری به عمل آید.

«بلد» در روزهای برفی

روزهای برفی قضیه بسیار پیچیده‌تر می‌شود. از یک سو لغزندگی مسیرها به حد اعلای خود می‌رسد و احتمال تصادفات رانندگی بسیار بالا می‌رود که منجر به ترافیک‌های طولانی شده و ممکن است باز شدن این ترافیک‌ها ساعت‌ها به طول انجامد. بنابراین قبل از حرکت حتما از «بلد» راهنمایی بگیرید تا مسیرهای با ترافیک کمتر را به شما پیشنهاد دهد.

از سوی دیگر در برخی شهرها که بارش بسیار بالاست، ممکن است برخی معابر کاملا مسدود شوند و عبور و مرور از آنها ممکن نباشد. «بلد» این قابلیت را دارد که مسیرهای احتمالی مسدود شده در صورت بارش برف را به شما نمایش دهد. به دلیل سرعت به‌روزرسانی در «بلد»، به محض باز شدن مسیرها و برف‌روبی، این موضوع نیز به اطلاع رانندگان خواهد رسید و از ازدحام در دیگر مسیرها جلوگیری خواهد شد.

«بلد» همچنین در اطلاع رسانی جاده‌های بین شهری نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر در روزهای برفی یا بارانی قصد سفر دارید یا به هرعلتی می بایست از شهر خارج شوید، علاوه بر تماس با راهداری، حتما از مسیریاب «بلد» نیز کمک بگیرید. این مسیریاب وضعیت عبور و مرور جاده‌ای را به صورت آنلاین به شما نمایش می‌دهد و کمک می‌کند تا سفر ایمن‌تری داشته باشید.

همچنین اگر در طول مسیر به هر دلیلی اتومبیل شما با مشکل مواجه شد، می‌توانید از طریق «بلد» نزدیک‌ترین تعمیرگاه یا پمپ‌بنزین را پیدا کرده و سریعا مشکل ماشین خود را برطرف کنید.

حتی ممکن است ندانید در یک مسیر برف شروع به بارش کرده و ابزار لازم نظیر زنجیر چرخ را به همراه نداشته باشید. کافی است در «بلد» جستجو کنید تا نزدیک‌ترین فروشگاه ابزار‌آلات اتومبیل را برایتان پیدا کرده و شما را تا آنجا راهنمایی کند.

یادتان باشد، همواره از طریق بخش نظرات، تجربیات رانندگی خود را در مسیرهای مشخص، با دیگر کاربران «بلد» در میان بگذارید تا همه افرادی که قرار است در آن روز در همان مسیر رانندگی کنند، بتوانند سفری ایمن را در همراهی با «بلد» تجربه کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود