مرد اندونزیایی که با دریافت پول از ضد واکسن ها ۱۷ بار واکسن زد

مرد اندونزیایی که با دریافت پول از ضد واکسن ها ۱۷ بار واکسن زد

پلیس اندونزی در حال بررسی ادعای مردی است که می گوید در ازای دریافت پول از ضد واکسن هایی که می خواستند کارت واکسن بگیرند، ۱۷ بار واکسن زده است.

به گزارش دیلی میل، عبدالرحیم که اهل پینرنگ در سولاوسی جنوبی واقع در کشور اندونزی است، در ویدیویی که از وی منتشر شده پز می دهد که «سلطان» واکسن است و به جای کسانی که به گواهینامه واکسن نیاز داشته اند، واکسن زده است. این گواهینامه برای ورود به رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید در این کشور لازم است.

او می گوید که معادل ۴۰ پوند، تقریباً دستمزد یک روز کاری، را دریافت می کرده تا واکسن بزند و حتی در یک روز ۳ واکسن هم تزریق کرده است. ۱۵ نفر به او پول دادند تا به جایشان واکسن بزند.

مردم اندونزی می بایست برای زدن واکسن، کارت شناسایی نشان دهند، اما این آدم متقلب برملا می کند که چطور کلینیک های برخی ناحیه ها قوانین را زیر پا می گذارند. پلیس اندونزی در حال تحقیق و تفحص از مظنونینی است که به عبدالرحیم برای این کار پول داده اند.

عبدالرحیم، فردی که پول می گرفت و به جای دیگران واکسن می زد

همچنین احتمال این وجود دارد که عبدالرحیم به موجب قوانین بیماری های واگیردار در اندونزی که هر شخصی را «که مانع اجرای کنترل همه گیری شود» به یک سال زندان محکوم می کند، به حبس محکوم شود.

اندونزی در روز سه شنبه ۲۶۵ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد و در هفت روز گذشته به طور میانگین ۲۲۲ مورد ابتلای روزانه داشته است. مورد این «سلطان» واکسن چیز جدیدی نیست. ماه گذشته فاش شد که فردی در نیوزلند در ازای دریافت پول از ضد واکسن ها ۱۰ واکسن در یک روز دریافت کرده بود. این مرد که هنوز شناسایی نشده در هر مراجعه وانمود می کرده که شخص دیگری است. نیوزلندی ها برای رفتن به برخی مکان های تجاری و شرکت در رویدادهای مختلف می بایست کارت واکسن نشان دهند.

پروفسور هلن پتوسیس-هریس، واکسن شناس و استاد دانشگاه اوکلند می گوید که این کار «حقیقتاً کاری احمقانه است.» وی می گوید: «احتمال این که حال این گونه افراد به شدت خراب شود نسبت به کسی که یک دُز واکسن تزریق کرده خیلی بالاست.»

با وجود این که داده های کافی از تاثیر تزریق دُزهای پی در پی به بدن در دست نیست، پروفسور هریس معتقد است که هر فردی که دست به چنین اقدامی بزند، در روز بعد، اوضاع مساعدی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ابراز مخالفت دوباره همسر بنیامین بهادری با واکسیناسیون کرونا

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود