خشم مقامات رژیم صهیونیستی از حمایت اما واتسون از مردم فلسطین

خشم مقامات رژیم صهیونیستی از حمایت اما واتسون از مردم فلسطین

اما واتسون پس از انتشار پستی اینستاگرامی در حمایت از مردم فلسطین، از سوی نماینده ی سابق رژیم صیهونیستی در سازمان ملل، به یهود ستیزی متهم شد.

واتسون ۳۱ ساله که بیشتر با نقشش، هرماینی گرنجر در فیلم های «هری پاتر» شناخته می شود، روز یکشنبه در اینستاگرام خود که ۶۴/۲ میلیون دنبال کننده دارد، تصویری از یک تظاهرات اعتراضی در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرد که این جمله بر روی آن نقش بسته است: «همبستگی یک فعل است.»

او در کپشن این پست نقل قولی از سارا احمد، یک دانشمند بریتانیایی – استرالیایی در حوزه ی فمینیسم، درباره ی مفهوم همبستگی آورده است: «همبستگی این نیست که چیزی که برایش می جنگیم یا رنج های ما یا امیدمان درباره ی آینده یکی باشد. همبستگی یعنی تعهد، تلاش و همینطور پذیرش این موضوع که حتی اگر احساسات، زندگی یا جسم مان یکی نباشد، اما در دنیایی مشترک زندگی می کنیم.»

یک روز بعد واتسون از سوی نماینده ی سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، دنی دانون، به یهود ستیزی متهم شد.

او تصویری از پست اینستاگرامی واتسون را در توییتر خود منتشر کرد و نوشت: «۱۰ امتیاز از گریفندور [یکی از گروه های چهارگانه ی مدرسه ی هاگوارتز در کتاب های هری پاتر] کم شد به خاطر یهود ستیزی.»

گیلاد اردان، نماینده ی فعلی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز ناراحتی خود را از اقدام واتسون ابراز کرد.

او در توییتی نوشت: «تخیل شاید در دنیای هری پاتر کارگر باشد اما در دنیای واقعی اینگونه نیست. اگر اینگونه بود، جادویی که از آن در دنیای جادوگری استفاده می شود می توانست همه ی اعضای خبیث حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین را از بین ببرد. من که حمایتش می کردم!»

پست اینستاگرامی اما واتسون بیش از یک میلیون لایک و ۱۰۱ هزار کامنت دریافت کرده است.

با این حال، مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر داشتن واکنش افراطی و ارائه ی تصویری نادرست از یهود ستیزی مورد انتقاد گرفته اند.

بارونس سعیده وارثی، عضو سابق کابینه ی انگلیس، در پاسخ به توییت دانون نوشت: «با من تکرار کنید جناب… ابراز همبستگی با مردم فلسطین یهود ستیزی نیست. اظهارات نماینده ی سابق اسرائیل در سازمان ملل هولناک است. این تلاش دائمی برای سرکوب هر گونه حمایتی از مردم فلسطین باید محکوم شود.»

دونالد موینهن، رئیس دانشکده سیاستگذاری عمومی دانشگاه جورج تاون ِ آمریکا در توییتی نوشت: «این دست اظهارنظرها توجه را از موارد یهود ستیزی واقعی دور می کند.»

الکس سوبل، نماینده ی حزب کارگر انگلیس نیز نوشت: «۵۰ امتیاز از لیکود [از احزاب راستگرای رژیم صهیونیستی] کم می شود به خاطر ارائه ی تصویری نادرست از یهود ستیزی. این کار هیچ کمکی به هیچ یک از یهودیان نمی کند.»

لیا گرینبرگ، مدیر اجرایی یک نهاد مخالف با دونالد ترامپ به نام Indivisible Project در آمریکا هم توییت دانون را نمونه ای کامل از تبدیل مسأله ی یهود ستیزی به سلاحی برای سرکوب هر گونه ابراز همبستگی با مردم فلسطین عنوان کرد.

اما واتسون پیش از این حمایت خود را از جنبش اخیر حمایت از سیاهپوستان که با عنوان «جان سیاهپوستان هم مهم است» شناخته می شود هم نشان داده بود، اما این نخستین باری است که حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز می کند.

تصویری که او در اینستاگرام خود منتشر کرده، سال گذشته به دنبال بمباران غزه توسط جنگنده های اسرائیلی انتشار یافت.

منبع: telegraph ، dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مارکوپولو دی ۱۶, ۱۴۰۰

    آدولف هیتلر،اسمش بددرفته،امابهترازهرکسی این جماعت بی وجدان وخبیث رامی‌شناخت ومتانسب باذاتشون رفتارمی کرد قماشی مظلوم نما،امادرعین حال ضعیف کش وظالم!بخت النصر یانبونیدهم اینهارودربابل باستان شناخته بود که یهودیهاروبه غل وزنجیرکشیده بود،درمصرباستان این جماعت شروررافرعون های مصرشناخته بودند که دستور به اخراج دسته جمعی از سرزمین مصردادند،اروپایی ها هم این جماعت شرورراشناخته بودن اینها راازتمام کشورهای اروپایی کوچ دادن به سمت فلسطین درمدت هفتادسال اخیر،تاازشرارت این قماش فتنه گر،کیلومترهادورباشند