خرید و فروش سهمیه سوخت ممنوع شد

خرید و فروش سهمیه سوخت ممنوع شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که خرید و فروش سهمیه سوخت که در کارت هوشمند سوخت افراد ذخیره می شود ممنوع است. در این اطلاعیه چنین آمده است:

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع همه دارندگان کارت هوشمند سوخت اعم از بنزین و نفت‌گاز می‌رساند، بر اساس مواد (۹) و (۱۶) “ضوابط اختصاصی فرآورده‌های نفتی” منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای (نرخ اول و دوم) از طریق سهمیه شخص دیگر مانند خرید و فروش از محل سهمیه کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه، ممنوع است.

در صورت احراز تخلف از سوی مراجع صالح رسیدگی، علاوه بر مسدودی کارت هوشمند سوخت، متخلف مشمول جریمه‌ای معادل دو تا چهار برابر ارزش فرآورده (به نرخ بین‌المللی ماه مربوطه) خواهد شد.

بر این اساس و با توجه به اطلاع‌رسانی به عمل آمده، اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده وسائط نقلیه می‌بایست به منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی تمهیدات لازم را در حفظ، نگهداری و عدم واگذاری به غیر کارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه به عمل آورده و مسئولیت هرگونه خرید یا فروش غیرقانونی سهمیه سوخت برعهده آنان خواهد بود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که خرید و فروش سهمیه بنزین و به طور کلی سوخت ممنوع است

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، همچنین با اشاره به جزییات اجرای طرح تخصیص بنزین به هر فرد گفته است: «در این طرح یک سامانه مبادله بنزین پیش‌بینی شده است که افرادی که خودرو ندارند، می‌توانند سهمیه خود را به سایر افراد بفروشند. براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت این طرح ابتدا به‌صورت آزمایشی در کیش انجام خواهد شد. قبل از ارائه طرح جدید عرض می‌کنم که ذخیره بنزین سهمیه‌ای که در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجود دارد، حفظ خواهد شد و مردم از این بابت نگرانی‌ نداشته باشند».

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که خرید و فروش سهمیه بنزین و به طور کلی سوخت ممنوع است

وی در ادامه افزوده است: «در این طرح امکان خرید و فروش سهمیه کارت وجود خواهد داشت، همچنین در حال بررسی هستیم که بتوانیم در طرح آزمایشی اگر خانواده‌ای قبلاً سهمیه بنزین ۶۰ لیتر داشته است و الآن کمتر شده است، با تمهیداتی این سهمیه ۶۰ لیتر را برای آن خانواده حفظ کنیم».

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود