نامه سرباز جنگ جهانی دوم بعد از ۷۶ سال بالاخره به مقصد رسید

نامه سرباز جنگ جهانی دوم بعد از ۷۶ سال بالاخره به مقصد رسید

نامه ی یک سرباز آمریکایی جنگ جهانی دوم که در سال ۱۹۴۵ آن را نوشته بود، بالاخره بعد از ۷۶ سال به مقصد رسیده است.

این نامه که توسط جان گانسالوز، گروهبان ۲۲ ساله ی ارتش آمریکا نوشته شده، قرار بود در سال ۱۹۴۵ از آلمان به دست مادرش در ایالت ماساچوست ِ آمریکا برسد.

این نامه که در اواخر سال ۲۰۲۱ بالاخره به مقصد رسید، ابتدا یکباره از پستخانه ی آمریکا در شهر پیتسبرگ سردر آورده بود.

مادر این سرباز دیگر در قید حیات نیست اما اداره پست آمریکا با پیگیری ها خویشاوند بعدی گانسالوز را پیدا کرد و نامه ی او را به همسر بیوه اش، آنجلینا تحویل داد.

این زوج اولین بار ۵ سال پس از زمانی که گانسالوز این نامه را ارسال کرده بود، با یکدیگر آشنا شدند. آنجلینا دریافت و خواندن این نامه را تجربه ای فوق العاده و حیرت انگیز توصیف کرده است.

در این نامه، گانسالوز مادرش را از وضعیت سلامتی اش باخبر کرده و گفته بود حالش خوب است و آرزو کرده بود غذای بهتری گیرش بیاید.

او در این نامه که آن را از مرکز آلمان ارسال کرده بود، نوشته: «مادر عزیز، امروز نامه ی دیگری از تو به دستم رسید و خوشحال شدم که همه چیز رو به راه است. در مورد خودم هم باید بگویم که حالم خوب است و اوضاع مرتب است. اما از نظر غذا، بیشتر اوقات وضع خیلی بد است.»

گانسالوز در سال ۲۰۱۵ در سن ۹۳ سالگی در نیویورک از دنیا رفت. اداره پست آمریکا به همراه نامه ی گانسالوز، یک یادداشت تسلیت هم به خاطر درگذشت او برای آنجلینا ارسال کرده است. این زوج ۶۱ سال با یکدیگر زندگی کردند و ۵ فرزند داشتند.

در یادداشت اداره پست آمریکا آمده: «ما مطمئن نیستیم این نامه در ۷۰ سال گذشته کجا بوده، اما حدود ۶ هفته قبل به دست ما در اداره پست رسید. با توجه به قدمت نامه و اهمیت آن برای پیشینه ی خانواده ی شما، رسیدن این نامه به مقصد اهمیت خیلی زیادی برای ما داشت.»

آنجلینا گفته خواندن این نامه این حس را برایش داشت که گویی همسرش به پیش او بازگشته باشد.

او گفته: «تصورش را کنید! هفتاد و شش سال! باورم نمی شود. حالا یک دفعه دستخطش اینجا است و چیزهای دیگر. خیلی فوق العاده است.»

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود