تمجید همسر ابراهیم رییسی از کتاب خاطرات میشل اوباما و پیشنهاد نوشتن کتابی مشابه

تمجید همسر ابراهیم رییسی از کتاب خاطرات میشل اوباما و پیشنهاد نوشتن کتابی مشابه

جمیله سادات علم الهدی ، همسر رئیس جمهور ضمن تمجید از کتاب خاطرات میشل اوباما گفت از او خواسته شده مانند این کتاب را بنویسد، موضوعی که با تأیید ابراهیم رئیسی نیز همراه شده است.

کتاب خاطرات میشل اوباما، بانوی اول پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ با نام «شدن» (Becoming) منتشر و به پرفروش ترین کتاب سال آمریکا بدل شد.

جمیله سادات علم الهدی همسر ابراهیم رییسی کیست؟

جمیله سادات علم الهدی در همایش «گفتمان دولت سیزدهم: عدالت و معنویت» که روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه در جامعه الزهراء، حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد، گفت: «به نظر می‌رسد ما در مساله زنان خیلی کم کاری داریم. چند روز پیش کتابی مربوط به همسر رئیس جمهور آمریکا را به من دادند که در ایران ۳۷ بار ترجمه شده و هر بار با تیراژ بالا منتشر شده است. عنوان کتاب میشل رویای دختر آمریکایی است. از من خواستند مشابه این کتاب را بنویسم. کتاب را خواندم خیلی قشنگ و جذاب و تاثیرگذار بود. حتی بخشهایی از آن را به رئیس جمهور نشان دادم و ایشان گفتند کتاب نوشتن شما در این زمینه کار درستی است.»

همسر رئیس جمهور گفت: «بعید می‌دانم یک نفر این کتاب را نوشته باشد و تیم متخصص درگیر آن بوده اند. کتاب برای دختران جهان الگوسازی می‌کرد. الگوی او الگوی سیندرلا است. دختری معمولی از زندگی معمولی حرکت می‌کند و به بالاترین مقام دنیوی می‌رسد. از جهت الگوی زنانگی چیز جدیدی نداشت اما امروزی و اثرگذار نوشته شده بود.»

جمیله سادات علم الهدی همسر ابراهیم رییسی کیست؟
کتاب «شدن» نوشته میشل اوباما همسر باراک اوباما

وی ادامه داد: «اما رویای دختر ایرانی چیست؟ آیا رویای دختر ایرانی چنین چیزی است که من بر اساس آن زندگینامه خود را بنویسم؟ وقتی به زندگی همسران مدافع حرم نگاه می‌کنیم، می‌بینم رویای دختر ایرانی این نیست و کسانی دیگر باید این کتاب را بنویسند. بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی شهادت طلبی است. شهید شدن، ممکن است ناشی از ضعف سیستم‌های امنیت باشد. اما بزرگترین دستآورد آرزوی شهید شدن است. کسانی که می‌توانند دست به قلم شوند رویای دختر ایرانی را بنویسند.»

همسر ابراهیم رئیسی افزود: «در کریسمس به برخی از زنان با هماهنگی وزارت خارجه نامه نوشته و بر موضوعات معنوی مشترک اشاره کرده بودم و گفته بودم لازم است در جهان امروز زنان فکر جدیدی ارائه دهند. گفتند تعدادی از اینها می‌خواهند به ایران بیایند و با شما ملاقات کنند. مانده بودم چه به آن‌ها هدیه بدهم. در سفر رئیس جمهور هم مانده بودیم چه هدیه معنوی به روسیه ببریم. گفتم آیا چهل حدیث درباره زنان داریم؟ گفتند نه. گفتم کتابی که بتواند صد زن برتر اسلام را معرفی کند داریم؟ گفتند نه. صد روز دیگر همسر رئیس جمهور زیمباوه قرار است بیاید و کتابی که بتواند از زبان معصومان یا قرآن در این حوزه باشد نداریم. باید چنین آثاری داشته باشیم و به زبانهای قوی ترجمه شود. این نیازهایی است که جهان دارد و از ما توقع دارد که آن را برطرف کنیم.»

علم الهدی گفت: «اضطرار دیگری که هست، اضطرار داشتن یک دانشنامه قوی در حوزه عفاف و حجاب است. در مورد عفاف و حجاب قوانین زیادی داریم. اما اگر کسی به صورت علمی بخواهد بداند عفاف و حجاب چیست ظاهرا چنین دانشنامه‌ای نداریم که بتواند مسائل اجتماعی و اخلاقی و غیره را پوشش دهد. مساله در اینجا عفاف و حجاب است و نه زن و خانواده. مرز اصلی جنگ نرم عفاف و حجاب است. لذا امام وقتی آمدند قانون عفاف و حجاب را گذاشتند. انگلیس‌ها وقتی رضاشاه را آوردند دقیقا بر سر عفاف و حجاب رفت. جبهه اول همواره عفاف و حجاب بوده و بقیه موضوع‌ها در سنگرهای دیگر بوده است.»

جمیله سادات علم الهدی همسر ابراهیم رییسی کیست؟

جمیله سادات علم الهدی، متولد سال ۱۳۴۴، بزرگ ترین دختر سید احمد علم‌ الهدی، نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد است.

او در سال ۶۲ در سن ۱۸ سالگی با سید ابراهیم رئیسی ازدواج کرد.

این زوج دو دختر دارند که یکی از آن ها دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و دیگری دانش‌ آموخته کارشناسی فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف است.

جمیله سادات علم الهدی دارای مدرک دکتری فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرس است و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است.

او تدریس دروسی مانند فلسفه آموزش عالی، انسان‌شناسی در اسلام، روشهای آموزش، مبانی نظری مدیریت آموزشی، مکتب‌های فلسفی و آرای تربیتی را در دوره دکتری دانشگاه شهید بهشتی برعهده دارد.

او در سال ۹۲ پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را بنیانگذاری کرد که ریاست آن را نیز برعهده دارد. این پژوهشکده وظیفه دارد الگوهای سیاست‌گذاری علم و فناوری را مبتنی بر فهم و ارزیابی جنبه‌های معرفتی و اجتماعی علم و فناوری ارایه دهد.

وی از اسفند ۹۸ به عنوان دبیر «شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور» شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.

از جمیله سادات علم الهدی تاکنون بیش از ۱۰ جلد کتاب منتشر شده است.

یک نظر

ورود

  • علی مرداد ۹, ۱۴۰۲

    واقعا باعث افتخاره نه ملت ایرانه این بانوی متشخص وبزرگوار