گفتگوی جالب اصغر فرهادی با کارگردانان برجسته جهان در مورد فیلم «قهرمان» + ویدئو

گفتگوی جالب اصغر فرهادی با کارگردانان برجسته جهان در مورد فیلم «قهرمان» + ویدئو

گیرمو دل تورو و جین کمپیون، کارگردانان سرشناس، در میزگرد هالیوود ریپورتر با حضور اصغر فرهادی به تمجید از چهره ی امیر جدیدی، بازیگر فیلم قهرمان پرداختند.

وبسایت سینمایی هالیوود ریپورتر هر سال میزگردی را با حضور کارگردانان برتر سال برگزار می‌ کند و امسال از شش کارگردان مهم سال دعوت کرده بود تا در این میزگرد حضور داشته باشند که اصغر فرهادی کارگردان فیلم «قهرمان» یکی از آن ها بود.

دیگر حاضران این میزگرد عبارت بودند از کنت برانا کارگردان «بلفاست»، جین کمپیون کارگردان «قدرت سگ»، رینالدو مارکوس گرین کارگردان «شاه ریچارد»، گیرمو دل‌ تورو کارگردان «کوچه کابوس» و پدرو آلمادوار کارگردان «مادران موازی».

اصغر فرهادی در این میزگرد درباره ی موضوعات مختلفی از جمله چگونگی علاقمند شدنش به سینما و ساخت قهرمان سخن گفت.

در بخشی از این میزگرد صحبت از امیر جدیدی، ایفاگر نقش اصلی فیلم قهرمان هم به میان آمد که گیرمو دل تورو چهره ی امیر جدیدی را بسیار گیرا توصیف کرد و جین کمپیون هم او را بسیار خوش تیپ خواند. اصغر فرهادی در پاسخ از شیوه ی انتخاب امیر جدیدی و درآوردن نقش رحیم گفت.

تمجید کارگردان نامی هالیوود از امیر جدیدی در قهرمان

تمجید کارگردان نامی هالیوود از امیر جدیدی در قهرمان

او گفت ابتدا قصد داشت از چهره ای ناآشنا برای نقش رحیم استفاده کند اما پس از گرفتن تست از چند نفر به این نتیجه رسید که بازی در این نقش بسیار دشوار است و نمی توان آن را به عهده ی یک بازیگر بی تجربه گذاشت. او در ادامه از کار با امیر جدیدی برای نقش رحیم گفت. فرهادی همچنین بازی جدیدی در این نقش را تحسین کرد و گفت او تلاش زیادی برای نقش خود کرد و ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با امیر جدیدی، او را بازیگری آینده دار دانست.

چند روز قبل نیز خبر رسید امیر جدیدی برای نقش آفرینی اش در فیلم قهرمان جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم بین‌ المللی را از یک جشنواره معتبر سینمایی در آمریکا به نام پالم اسپرینگز را از آن خود کرده است.

فیلم قهرمان به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی که در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد و موفق به دریافت جایزه بزرگ هیأت داوران این جشنواره شد، داستان مردی به نام رحیم را روایت می‌کند که از همسر اولش جدا شده و یک پسربچه مبتلا به لکنت زبان دارد. رحیم که سه سال به دلیل بدهی در زندان بوده است، در یک مرخصی دو روزه سعی می‌کند سرنوشت خود را تغییر دهد، اما به زودی در تاری تنیده شده از دروغ‌های مصلحتی گرفتار می‌شود.

در این فیلم که نماینده ایران در نود و چهارمین دوره از جوایز اسکار نیز هست علاوه بر امیر جدیدی، بازیگرانی همچون محسن تنابنده، فرشته صدر عرفایی و سارینا فرهادی نقش آفرینی کرده اند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مسعود بهمن ۳, ۱۴۰۰

    خیلی وقت بود انگلیسی حرف زدن فرهادی رو ندیده بودم. اون موقع که فیلم جدایی اش توی جشنواره های خارجی جایزه ها رو درو میکرد بنده خدا به سختی بلد بود دو کلمه انگلیسی حرف بزنه. خداروشکر خیلی پیشرفت کرده.