محمدرضا علیمردانی بازیگر نقش «بائو» در سریال پایتخت و هنرمندی همه فن حریف

محمدرضا علیمردانی بازیگر نقش «بائو» در سریال پایتخت و هنرمندی همه فن حریف

محمدرضا علیمردانی متولد ۱۱ خرداد ۱۳۵۵ در تهران است. او که در زمینه های مختلفی نظیر بازیگری، صداپیشگی، دوبلوری، مجری‌گری و خوانندگی فعالیت داشته دارای مدرک کارشناسی تئاتر است.

او که در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمده و چهار خواهر و یک برادر دارد، می گوید که به خاطر لارنژیت تا ۱۴ سالگی قادر به تکلم نبوده و در حالی که پزشکان از درمانش ناامید شده بودند، با یک درمان سنتی مصری آشنا می شود و پس از یک ماه سکوت و انجام پاره ای تمرینات بعد از ۶ ماه درمان می شود.

اولین تجربه ی بازیگری رسمی محمدرضا علیمردانی در سال ۷۶ و با یک جنگ نوروزی به کارگردانی داریوش کاردان رقم خورده است.

محمدرضا علیمردانی

اوایل خانواده اش با بازیگری او مشکل داشتند و مخالف آن بودند. آن ها دوست داشتند او روی درس و مدرسه تمرکز کند اما وی با تلاش و پشتکار راه خود را می رود و در نهایت تصمیمش را به بقیه می قبولاند و حالا هم بازیگر و صداپیشه ای شناخته شده است.

یکی از به یاد ماندنی ترین کارهایی که محمدرضا علیمردانی در آن ها ایفای نقش کرده سریال «پایتخت ۴» بوده است. به گفته ی خودش اوایل حتی بسیاری از دوستان و آشنایان او را تشخیص نداده اند و خیلی ها فکر می کرده اند که یکی از بومی های همان منطقه است.

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی بازیگر نقش بائو در سریال پایتخت

او درباره ی دیده شدن و محبوبیت کاراکتر بائو می گوید: «به نظرم برگ برنده اصلی بائو گریم خاص و متفاوتش است، البته شخصیت پردازی خیلی خوبی هم بر روی این کاراکتر انجام شده بود. تنابنده بر روی گریم بائو خیلی حساس بود. گریم به نسبت سنگینی بر روی صورتم انجام شد. حتی بر روی جزئیات لباس هم همفکری های زیادی شد. برای مثال، به این نتیجه رسیدیم که با کت و شلوار صندل به پا کند، آن هم با جوراب سفید. این تضاد، جذابیت به دنبال داشت. بائو اگرچه در ابتدای سریال شخصیتی جدی دارد اما هر چه از قصه می گذرد رگه‌ های طنز در نوع رفتار و گفتار او مشاهده و پررنگ می‌ شود. بائو قسمت به قسمت بیشتر در سریال جا می‌ افتد و جایگاه خودش را پیدا می‌کند.»

اما حضور شخصیت بائو در سریال «پایتخت» ادامه دار نشد. علیمردانی در این بار می گوید: «به هر حال قصه سریال در سری های بعدی به سمت دیگری رفت که شاید جای کاری برای بائو نداشت. البته خودم هم گرفتاری های کاری فراوانی دارم و واقعاً برایم دشوار است که بخواهم چند ماه را برای یک سریال وقت بگذارم.»

محمدرضا علیمردانی صداپیشه دیرین دیرین

محمدرضا علیمردانی تا کنون در بیش از ۴۰ کار تصویر بازی کرده که برخی از مهم ترین شان عبارتند از: سریال «مامور بدرقه»، فیلم سینمایی «روز روشن»، فیلم سینمایی «هفت ماهگی» و…

در زمینه صداپیشگی بی شک «دیرین دیرین» یکی از به یادماندنی ترین کارهای اوست. وی اجرای برنامه «چهل تیکه» در شبکه نسیم را نیز به عهده داشته که در نوع خود بسیار موفق بوده است.

او خوانندگی تیتراژ «انقلاب زیبا»، «نهنگ عنبر ۲»، «دینامیت» و… را نیز در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:

صحبت های هومن حاجی عبداللهی درباره ادامه سریال پایتخت و حواشی قسمت پایانی

دیدار با ابوالفضل رجبی ؛ بهروز سریال پایتخت ۶ و بقیه ماجرا

دیدار با «بهرام افشاری» در نقش بهتاش فریبا؛ هنرپیشه ۲ متری سریال پایتخت

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • مونا بهمن ۷, ۱۴۰۰

    هنرمند حرفه ای و کاربلد??

  • مجید حمزه لو فروردین ۲۴, ۱۴۰۱

    خواستم از مرام و مردانگی شما تشکر کنم
    خیلی انسان وارسته ای هستی