آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال به شبکه ایران اینترنشنال پیوست

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال به شبکه ایران اینترنشنال پیوست

آیدین مقیمی گزارشگر مشهور و محبوب بسکتبال به شبکه ایران اینترنشنال پیوست.

مقیمی که به فردوسی پور ِ بسکتبال ایران مشهور بود و حالا از ایران مهاجرت کرده است، دیشب برای نخستین بار جلوی دوربین این شبکه رفت.

او با گزارش های جذاب خود از مسابقات بسکتبال محبوبیت زیادی در میان علاقمندان این رشته ورزشی پیدا کرده بود.

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال

مقیمی تاکنون توضیحی درباره ی علت مهاجرت خود ارائه نکرده اما در یکی از پست های اینستاگرامی خود از محرومیت موقتش از گزارشگری در سال ۹۵ به خاطر تبریک کریسمس در پخش زنده ی یک مسابقه بسکتبال از شبکه ورزش گفته است.

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال

آیدین مقیمی که به آقای NBA ایران هم معروف بود، متولد سال ۱۳۶۱ است. او مدتی در روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان و سپس روابط عمومی فدراسیون تیراندازی مشغول به کار شد. وی به عنوان مشاور رسانه‌ ای رامین احمدی‌ طباطبایی با رئیس فدراسیون بسکتبال همکاری کرد. او به عنوان مدیر روابط عمومی با فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نیز همکاری داشت. مقیمی با سبک گزارشگری NBA در ایران مشهور شد.

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال به ایران اینترنشنال پیوست

اما آیدین مقیمی نخستین خبرنگار و مجری صدا و سیما نیست که به شبکه ایران اینترنشنال می پیوندد.

مشهورترین و جنجال برانگیزترین نمونه ی این اتفاق پیوستن مزدک میرزایی، گزارشگر مطرح و باسابقه ی فوتبال به این شبکه بود.

مزدک میرزایی تابستان ۹۸ کشور را ترک کرد و در آذر ۹۸ برای نخستین بار در برابر دوربین شبکه ایران اینترنشنال حاضر شد.

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال به ایران اینترنشنال پیوست

میرزایی تصمیم خود برای ترک صدا و سیما و مهاجرت از کشور را تصمیمی حرفه ای عنوان کرد. او گفت با توجه به محدودیت های خبرنگاری و گزارشگری ورزشی در ایران و همچنین برخی تصمیمات در صدا و سیما درباره ی او و همکارانش تصمیم گرفت محیط کار خود را تغییر دهد. او همچنین درباره ی علت مهاجرت خود گفت: «من احساس کردم دیگر امکان پیشرفت من در ایران وجود ندارد. موانع زیادی بر سر راه من قرار داشت. بار‌ها تلاش کردم تا پیشرفت کنم، اما هر بار با مشکلات زیادی روبرو شدم. حس کردم که در این مقطع باید از این شرایط و این فضا فاصله بگیرم و در جای دیگر از دنیا فعالیت خود را ادامه دهم.»

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال به ایران اینترنشنال پیوست

احمد صمدی دیگر خبرنگار سابق صدا و سیما بود  که بهمن ماه ۱۳۹۸ خبر پیوستن او به شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال منتشر شد. صمدی قبل از این خبرنگار صدا و سیما در برلین آلمان بود، که پیشتر خبر امتناع او از بازگشت به ایران منتشر شده بود.

گفته می شود این خبرنگار پس از پایان مأموریت سه ساله‌ اش در آلمان، درخواست یک سال مرخصی بدون حقوق می‌ کند و در این کشور می‌ ماند و در این مدت امور شغلی و اقامتش را پیگیری می‌ کند و بازنمی‌ گردد و در نهایت سر از لندن درمی آورد.

آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال به ایران اینترنشنال پیوست

نیلوفر پورابراهیم نیز دیگر خبرنگاری بود که پس از سال ها حضور و آموزش در صدا و سیما ابتدا به شبکه صدای آمریکا پیوست و چندی بعد با احداث شبکه ایران اینترنشنال به این شبکه پیوست.

مطالب مرتبط
۸ نظر

ورود

  • ارژنگ بهمن ۹, ۱۴۰۰

    به نظر من لقب فردوسی پور بسکتبال شایسته گزارشگران دیگری است. ما از این آقا گزارشگران بسیار خوش صدا تر و با سواد تر داریم که از قدیم صبح های جمعه بازی های ان بی ای رو گزارش می کردند .

  • آقامحمدخان قاجار بهمن ۹, ۱۴۰۰

    خوش بحالشون آزاد شدند از محیط خفقان استبدادی

    • ساشا بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

      اتفاقا اینجا اصلا استبدادی نیست، استبداد اونجاهاست که جز لخت شدن و حرف مفت زدن اجازه کار دیگه ای بهت نمیدن، اونم برای اینه که بتونن ازت سو استفاده کن

  • اقای خائن بهمن ۱۰, ۱۴۰۰

    اینها دراصل مهاجرت میکنندکه بروندبه رسانه ضدانقلاب که هر روز برعلیه ایران وایرانی اراجیف میگندفقط بخاطر گرفتن دلار سعودی که سرسفره بچه ها ببرند. گرچه اسم این کارخیانت هست نه مهاجرت.

    • وطن دوست بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

      چیه همش ضدانقلاب ضدانقلاب می کنید؟ ضدانقلاب برای شما فحشه نه برای اکثر مردم ایران. مهم اینه که آدم خائن به کشور و ملتش نباشه. خوبه خودت هم میدونی چه کاره ای و اسم خودت رو گذاشتی آقای خائن.

    • سلام تیر ۱۰, ۱۴۰۲

      دلار سعودی دیگه آره؟
      الان واسه همین سعودی ها تا کمر خم میشین اوکیه؟

  • اخمد بهمن ۱۰, ۱۴۰۰

    خائنین به وطن.

  • خشایار آذر ۱۸, ۱۴۰۱

    دوست عزیز ضد انقلاب فحش نیست ، دقیقا معنی واقعی خائن به وطن و ملت است