صحبت های جنجالی شان پن درباره زنانه پوشی مردان: ترسوها دامن می پوشند

صحبت های جنجالی شان پن درباره زنانه پوشی مردان: ترسوها دامن می پوشند

شان پن در مصاحبه ای به طور غیر مستقیم گفته که «ژن بزدلی» ممکن است دلیل این باشد که بعضی مردها به جای شلوار، دامن می پوشند.

به گزارش Insider، پن که اخیراً فیلم Flag Day را کارگردانی و همراه دخترش دیلان پن در آن بازی کرده اخیراً به این روزنامه بریتانیایی گفته که با به چالش کشیده شدن نقش های جنسیتی، «این روزها رفتار مردانه کمتر دیده می شود.»

در این مصاحبه که با محوریت فیلم Flag Day انجام می شد، از پن خواسته می شود که بیشتر توضیح بدهد. این بازیگر ۶۱ ساله می گوید: «من فکر می کنم مردها تاحدی زنانه شده اند. زنانی بسیار قوی در زندگی من وجود دارند که فکر نمی کنند که مردانگی نشانه ی ظلم و اجحاف در حق آنهاست. فکر می کنم ژن های بزدلی زیادی وجود دارد که باعث می شود مردان شلوار جین شان را با دامن عوض کنند.»

شان پن

او ادامه می دهد: «من از آن دسته آدم ها هستم که فکر می کنند مردان در فرهنگ امریکایی به شدت زنانه شده اند. من فکر نمی کنم که خشن بودن یا حساس نبودن یا بی احترامی به زنان ربطی به مردانگی داشته باشد. هرگز چنین فکر نکرده ام. اما فکر نمی کنم که برای عادلانه رفتار کردن با زن ها باید یکی از آن ها بشویم.»

اگرچه برخی گروه ها به خصوص جامعه تراجنسیتی ها دهه هاست که رو به عدم پیروی از الگوهای جنسیتی آورده اند اما در سال های اخیر این قضیه با رو آوردن تعدادی از سلبریتی ها به آن بیش از پیش برجسته شده است.

مدتی قبل هری استایلز تبدیل به اولین مردی شد که عکسش در حالی که لباسی زنانه پوشیده بود، روی جلد مجله ی «ووگ» رفت و در مصاحبه اش با این مجله درباره ی سبک سیال و منعطف خود در لباس پوشیدن و مُد سخن گفته بود.

بیشتر بخوانید:

ماجرای جنجالی که شان پن در جریان فیلمبرداری سریال Gaslit ایجاد کرده چیست؟

مقایسه جالب بازی جواد عزتی و شان پن در یک سکانس + ویدئو

ازدواج مخفیانه شان پن ۵۹ ساله با لیلا جورج ۲۸ ساله علیرغم ۳۱ سال اختلاف سنی

منبع: Insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • مهران بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

    کاملا درست گفته. حاصل چندین سال پروپاگاندای فمینیسم که سعی داره مردانگی رو چیزی بد و زشت نشون بده میشه همین مثلا سلبریتیهایی که فکر می کنند زنانه پوشیدن و رفتار کردن خیلی کار جالبیه. نتیجه بمباران رسانه ایه ایدئولوژیهایی مثل فمینیسم و LGBTIQA (ماشاله هر روز هم یک حرف جدید بهش اضافه میشه) شده بوجود اومدن افرادی که یک روز دگرجنسگرا هستند روز بعدش همجنسگرا میشن. یک روز مرد هستند و روز بعد زن میشن. یک روز مرد زنانه پوش هستند و روز بعد زن مردانه پوش میشن. حالا همجنسگرایی یا تراجنسیتی رو پذیرفتیم که طبیعیه و درصدی از انسانها اینطور هستند ولی توی کدوم گونه از حیوانات چنین رفتارهایی مشاهده شده که هر روز رنگ عوض کنند؟! اوکی اصلا اشکالی نداره هر کسی هرطور دوست داره زندگی کنه به دیگران مربوط نیست ولی این حجم از تبلیغات رسانه ای و کوبوندن ویژگیهای مردانه جز اینکه باعث گیج شدن و از دست دادن هویت جنسی نسل جدید (مخصوصا پسران) بشه چه سودی داره؟ با این کارهاشون رسما کمر به حذف حنسیت مذکر بستن و احتمالا تا چند نسل دیگه کسی پیدا نخواهد شد که خودش رو مرد بدونه!

    • پویان بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

      واقعا درست همینطوره و هدف واقعی از این بمباران تبلیغاتی و پروپاگاندا توی مدیا و فیلم و سریال و … معلدم نیست چیه که همین ترسناک ترش میکنه!
      توی سریال ها و فیلم ها که همه ی افراد دگرباش و سیاه پوست کلا شدن نقش های مثبت و آدم خوب های داستان !!
      یعنی واقعا انسان سیاه پوست و یا دگرباش بد وجود نداره؟؟!
      و همه اخلاق های بد زمانی که یه مرد اونو انجام میده همون کار بد هست ولی درمورد زنان دقیقا فقط شده پروپاگاندا!
      کم کم آدم به پیشگویی های قدیمی ایمان میاره
      انگار چند دهه دیگر باید کلا چیزی به نام مرد و مردانگی رو دیگه توی افسانه ها پیدا کرد!

    • Ahmad بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

      ببین….این‌کلیشه های جنسیو باید دور انداخت…..اینکه میگیم وقتی مردی دامن میپوشه نمیتونیم بگیم اون ی فرد ی Queer به حساب میاد….این مدلی هم که ازش توی مطلب استفاده شده هری استایلزه و یکی از جذاب ترین مرد هاس ال ب شمار میاد…..این کلیشه های جنسی زندگی و رو محدود میکنن

      • احسان بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

        بابا جمعش کنید کلیشه جنسی کلیشه جنسی…..

        چرا اصلا زن و مرد وجود داره؟ چرا جنس نر و ماده وجود داره؟ برای اینکه یه فرقی بینشون هست…. بخدا تو طبیعت هم همینه…. ینی چی یه مرد کفش پاشنه بلند و دامن بپوشه؟ چی رو ثابت کنه؟ قطعا باید یه فرقی بین زن و مرد باشه…. مرد ها باید جدی تر و به عبارتی رفتار مردانه داشته باشن و سعی نکنن مثل زنا رفتار کنن…. این روزا یه مشت جوجه روشن فکر میان میگن ما مرد هستیم بعد میان رژ لب میزنن، دامن میپوشن، کفش پاشنه لند میپوشن و…. خوب شما دیگه مرد نیستید شما زن هستید!

        من نمیدونم این واژه کلیشه چنسیتی رو انداختن دهن این جوجه روشن فکرا با این عبارت هر غلطی دلشون میخواد میکنن…. اگه اینجوریه پس دیگه برید مرد هارو هم باردار کنید و بزارید بچه دار شن چون کلیشه جنسیه!!!

        نه آقا جان همون طور که این بازیگر عزیز گفت مرد باید مرد باشه زن هم باید زن…. مردای بزدل ها و ترسو هستن که دوست دارن لاک بزنن و آرایش کنن و دامن بپوشن و…. یه فرقی بین زن و مرد هست….

        امان از دست این فمنیست ها، و همجنسباز ها و این جوجه روشن فکرایی که همش میگن جنسیت زده نباشید و….

        محض اطلاع من خودم دهه هشتادیم و با افتخارم میگم مخالف این مسخره بازیام

  • تو روح این سواد دانشگاهی بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

    با دامن پوشیدن یه نفر ، مرد منقرض نمیشه .

    • مهدی بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

      این اتفاقات قطره قطره می‌ره جلو، جوری که یهو چشم باز می‌کنی عع دنیا به چیز رفته