پسر ۱۹ ساله‌ای که با ربات خود برای ثروتمندترین مردان جهان دردسرساز شده است!

پسر ۱۹ ساله‌ای که با ربات خود برای ثروتمندترین مردان جهان دردسرساز شده است!

اوایل هفته جک سوئینی ۱۹ ساله در دنیای اینترنت برای خودش شهرتی به هم زد. این شهرت در پی انتشار مطلبی در سایت Protocol درباره ی ربات توییتر ساخت وی نصیبش شد. ربات این پسر جوان دانشجو که ElonJet نام دارد یک ردیاب است که هر بار که جت شخصی ایلان ماسک بلند می شود یا فرود می آید، توییت منتشر می کند.

سوئینی ربات های دیگری نیز دارد که با استفاده از داده های هواپیمایی موجود همین کار را با جت شخصی بیل گیتس و جف بزوس انجام می دهد. با این حال این ربات که ۲۶۷ هزار دنبال کننده در پلتفرم توییتر دارد، بدون شک مشهورترین اثر سوئینی است. و همین محبوبیت توجه ایلان ماسک را نیز به این ربات جلب کرده است.

ایلان ماسک

چند ماه پیش، ماسک در خصوص ElonJet با سوئینی تماس رفت. به گفته ی Protocol، او گفته بود: «ممکن است این ربات را متوقف کنی؟ خطر امنیتی دارد.» ماسک به سوئینی گفته بود به او ۵ هزار دلار خواهد داد که این اکانت را حذف کند تا از مطلع شدن «افراد خل و چل» از مکانش جلوگیری کند.

سوئینی در عوض پیشنهاد متقابلی به ماسک داده بود. «امکان دارد مبلغ را تا ۵۰ هزار بالا ببری؟ برای دانشگاهم کمک خرج خوبی می شود و شاید حتی بتوانم یک ماشین هم بخرم؛ حتی یک تسلا مدل ۳.»

ماسک گفته بود که درباره اش فکر می کند و از آن زمان به بعد دیگر با هم صحبت نکرده بودند. در آن زمان، سوئینی به Protocol گفته بود از این که ماسک دیگر با او تماس نگرفته ناراحت نیست. چرا که کار بر روی ElonJet باعث شده بود برنامه نویسی را فرا بگیرد و از قبل آن یک شغل پاره وقت در شرکتی به نام UberJets نصیبش بشود. علاوه بر آن به عنوان یکی از طرفداران ایلان ماسک توانسته بود با یکی از اسطوره هایش مکالمه داشته باشد.

جک سوئینی

به نظر نمی رسد که ماسک علاقه ای به مذاکره با سوئینی داشته باشد. بعد از مکالمه شان، ماسک چندتا از توصیه هایی که سوئینی به او داده بود را به کار بسته و بدین ترتیب ردیابی هواپیمای شخصی اش را دشوارتر کرده بود. به گفته ی سوئینی، ماسک همچنین به او گفته بود که «متوقف کردن این پروژه با زور پول احساس خوبی ندارد».

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک: «تمدن دچار فروپاشی خواهد شد!»

ایلان ماسک امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات خواهد پرداخت

Tesla Bot؛ ربات‌های دارای شخصیت ایلان ماسک که با انسان دوست می‌شوند + ویدیو

منبع: Engadget
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود