بهترین سریال‌ های ترکی سال ۲۰۲۱ ؛ از کمدی و درام تا عاشقانه و جنایی

بهترین سریال‌ های ترکی سال ۲۰۲۱ ؛ از کمدی و درام تا عاشقانه و جنایی

بهترین سریال‌ های ترکی سال ۲۰۲۱ معرفی شدند؛ سریال‌ هایی که بینندگان زیادی را پای تلویزیون های ترکیه و حتی در سطح جهان میخکوب کرده است.

بر اساس آمار به اشتراک گذاشته شده توسط وب سایت تحقیقاتی Adba Analytics، محبوب ترین سری های سال ۲۰۲۱ اعلام شدند. در صدر فهرست بهترین و محبوب‌ترین سریال‌ها، سریال تو درم را بزن ( Sen Çal Kapımı ) بود. پس از آن، سریال‌های آخرین تابستان (Son Yaz)، داستان جزیره (Ada Masalı) به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

۱. تو درم را بزن (عشق مشروط) #SenÇalKapımı

سریال تو در خانه ام را بزن (به ترکی استانبولی: Sen Çal Kapımı) که از شبکه‌ های ماهواره ای فارسی زبان با نام عشق مشروط پخش شده، یک سریال تلویزیونی کمدی-رمانتیک (عاشقانه) ساخته کشور ترکیه است که به امضای شرکت ام اف یاپیم رسیده‌ است.

قسمت اول این سریال در ۸ جولای ۲۰۲۰ به کارگردانی آلتان دونمز و نویسندگی عایشه اونر کوتلو پخش شد. کرم بورسین و هانده ارچل در نقش‌های اصلی این سریال حضور دارند. این سریال در ۸ سپتامبر ۲۰۲۱ بعد از پخش ۵۲ قسمت به پایان رسید.

۲. آخرین تابستان #SonYaz

سریال آخرین تابستان (Son Yaz) که اولین قسمت آن در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ با امضای O3 Medya به کارگردانی مشترک بوراک آرلیل ( Burak Arlıel )، سمیح باغجی ( Semih Bağcı ) و دنیز دارگی (Deniz Dargı ) پخش شد در رتبه دوم فهرست بهترین سریال های ترکی ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی ساخت ترکیه در ژانر درام توسط جنک بغاتور و جم گورگچ ( Cenk Boğatur ve Cem Görgeç ) نوشته شده است.

نقش های اصلی عبارت اند از: آلپرن دویماز، علی آتای، حفسانور سانچاکتوتان و بیرس آکالای. این سریال که در مجموع شامل ۲ فصل بود در قسمت بیست و ششم خود، که در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ پخش شد، به پایان رسید.

۳. داستان جزیره #AdaMasalı

سریال داستان جزیره (Ada Masalı) یک مجموعه تلویزیونی درام و کمدی عاشقانه ترکی با امضای Ay Yapım است. آیچا آیشین توران (Ayça Ayşin Turan ) و آلپ ناوروز (Alp Navruz) در نقش های اصلی سریال بازی می کنند. این سریال در قسمت بیست و پنجم خود که در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱ پخش شد به پایان رسید. تصویربرداری سریال داستان جزیره در منطقه سیغاجیک در منطقه سفریحیسار استان ازمیر ادامه دارد.

ناگفته نماند که بازی در این سریال باعث شد عشق سریالی آیچا آیشین توران ( Ayça Ayşin Turan ) و آلپ ناوروز (Alp Navruz) به عشق واقعی تبدیل شود.

۴. رامو #Ramo

رامو ( Ramo ) یک سریال تلویزیونی اکشن و درام جنایی ترکی به نویسندگی یلماز شاهین و کارگردانی یائیز آلپ آکایدین ( Yağız Alp Akaydın) با بازی مورات ییلدیریم در نقش اصلی است.

داستان سریال در مورد دشمنی بین دو خانواده و داستان عشق رامو (مورات ییلدیریم) و سیبل Si̇bel (اسرا بیلگیچ) است. فیلمبرداری این سریال در آدانا، یکی از شهرهای ترکیه انجام شد. سریال رامو در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ از شبکه Show TV پخش شد و علاوه بر محبوب بودن در ترکیه، در کشورهای دیگری مانند ایران و پاکستان هم با استقبال خوبی مواجه شد.

۵. بازی بخت #BahtOyunu

بازی بخت ( Baht Oyunu ) یک مجموعه تلویزیونی درام و کمدی عاشقانه ترکی با امضای ARC Film است که اولین قسمت آن در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ پخش شد.

ایتاچ شاشماز، جمره بایزل، ادریس نبی تاشکان و اصل سومن از بازیگران این سریال هستند. پخش این سریال در قسمت هفدهم خود در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ به پایان رسید.

۶. هرجایی (تردید / بی وفا / آواره) #Hercai

سریال هرجایی ( Hercai ) یک مجموعهٔ تلویزیونی درام عاشقانه ساخت ترکیه با بازی آکین آکینوزو ، ابرو شاهین، اویا اونوستاشی، احمد تانسو تانشانلر، سرهات توتوملر، آیدا آکسل است. نام این سریال در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان سریال تردید، آواره و بی وفا بود. 

این سریال در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۹ از شبکه آ تی‌وی ترکیه پخش شد. این سریال در ۶۹ قسمت و سه فصل از شبکه ATV پخش می شد. سریال هرجایی یکی از پرجایزه‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های ترکیه اعلام شد.

داستان عشقی غیرممکن که زادهٔ انتقام است. میران به‌ عنوان تاجری وارد شهر می‌ شود، مراوداتش را با خانوادهٔ شاداوغلوها بیشتر می‌ کند و در نهایت نوهٔ نصوح شاداوغلو (ریّان) را خواستگاری می‌ کند. از آنجایی‌ که ریّان نوهٔ تنی نصوح نیست و میران خواستگار واقعاً خوبی محسوب می‌ شود، نصوح میخواهد که نوهٔ دیگرش یارن شاداوغلو را به او بدهد و…

۸. عشق، منطق، انتقام #AşkMantıkİntikam

سریال عشق، منطق، انتقام ( Aşk Mantık İntikam ) یک مجموعه تلویزیونی درام و کمدی عاشقانه ترکی با امضای No:9 Productions است که اولین قسمت آن در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ پخش شد.

ایلهان شن (İlhan Şen ) و بوجور اوزبرک ( Burcu Özberk ) نقش های اصلی سریال را بر عهده دارند. این سریال از درام کره جنوبی بانوی مجرد حیله گر ( Cunning Single Lady ) اقتباس شده است.

۹. دختر سفیر #SefirinKızı

دختر سفیر (به ترکی استانبولی: Sefirin Kızı) یک سریال تلویزیونی درام ترکی است. این مجموعه تلویزیونی از تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۹ به کارگردانی امره کاباکوشاک، با بازی انگین آکیورک (Engin Akyürek) و نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül) شروع به پخش کرد. سریال دختر سفیر در موعلا و مونته‌ نگرو فیلمبرداری شده‌ است.

این مجموعه توسط کمپانی‌های NGM Media و O3 Media تولید شد. داستان سریال دربارهٔ عشق افسانه‌ ای ناره (نسلیهان آتاگول)، دختر سفیر ترکیه (اردال کوچوکومورجو) و سانجار (انگین آکیورک) پسر یک کشاورز معمولی است که از کودکی دیوانه‌ وار عاشق هم بوده‌ اند اما پدر ناره مخالف رابطهٔ آن‌هاست. آن‌ ها سال ۲۰۱۱ تصمیم می‌ گیرند که مخفیانه فرار و ازدواج کنند اما درست شب عروسی ناره غیب می‌شود و …

نسلیهان آتاگول در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ به دلیل بیماری که داشت به مدت ۱۰ روز از ست فیلم مرخصی گرفت. او در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱ به‌طور رسمی جدایی خود از کادر فیلم به دلیل مبتلا بودن به سندرم روده نشت‌کننده اعلام نمود و عوامل تهیه‌کننده فیلم نیز با تأیید این موضوع جدایی او را تأیید کردند. نسلیهان آتاگول که در ۳۶ قسمت حضور داشت، به دلیل بیماری مجبور به ترک سریال شد و به جای او طوبا بویوک‌اوستون آمد.

۱۰. ماراشلی #Maraşlı

سریال ماراشلی (Maraşlı) (به معنی اهل ماراش) مجموعه تلویزیونی ترکی در ژانر درام، اکشن سال ۲۰۲۱ ترکیه است که توسط TIMS & B Productions تولید و در ژانویه ۲۰۲۱ از شبکه ATV پخش شد.

«ماراشلی»، سریالی در ژانر درام-خانوادگی و عاشقانه و محصول سال ۲۰۲۱ کشور ترکیه است. بازیگران جوان و مطرح صنعت فیلمسازی ترکیه ای، بوراک دنیز (Burak Deniz) و آلینا بوز (Alina Boz) در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

ماراشلی (بوراک دنیز) که قبلاً سرباز نیروی ویژه بوده، یک مغازه ی صحافی باز میکند و سعی میکند از آنجا امرار معاش کند. نقطه عطف زندگی ماراشلی روزیست که دخترش الیف تیر میخورد.

ماراشلی با این که تنها هدفش حیات بخشیدن (امید بخشیدن) به دخترش است ولی رنج بزرگی که به دخترش تحمیل شده را هم فراموش نکرده است. روزی دختری بسیار زیبا به اسم ماهور (آلینا بز) وارد مغازه‌اش می شود که در همان روز ناخواسته درگیر ماجرای خطرناکی شده است. ماراشلی زندگی او را نجات میدهد و همان روز تقدیر این دو نفر به هم گره میخورد…

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

بوراک ازچیویت و فحریه اوجن؛ زوج مشهور ترک که برای هر تبلیغ ۲۰ میلیارد تومان می گیرند

بازیگر مشهور ترکیه، ارکان پتک کایا در سریال ایرانی «بلیط یکطرفه» کیست؟

بیوگرافی داملا سونمز ؛ افسونِ سریال ترکی چوکور (گودال) و دلربای سریال عزیز

تغییر جنسیت بازیگر سریال ترکی چوکور یا «گودال»

بیوگرافی هانده ارچل ؛ بازیگر ترکیه ای فیلم سینمایی ایرانی «مست عشق»

بازگشت شکوهمند ماهسون پس از ۱۶ سال دوری از صحنه با آلبوم جدید «خوش اومدی»

واکنش سزن آکسو به انتقادات رجب طیب اردوغان در ماجرای توهین به مقدسات

ایلایدا آلیشان بازیگر سریال معصومیت در نقش الا یوکسل را بیشتر بشناسید

ازدواج سرکان چای اوغلو و اوزگه گورل ؛ عشق سریالی بازیگران فصل گیلاس

نقابدار تو کی هستی ؟ مسابقه جدید تلویزیون ترکیه که می‌گویند تبلیغ شیطان‌پرستی است!

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • الی بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

    هرجایی خیلی قشنگ و جذاب بود. اتفاقات توش هم غیزمنتظره. خیلی دوستش داشتم واقعا جوایزش حقش بود.