چه کسی اینترنت کره شمالی را هک کرده است؟

چه کسی اینترنت کره شمالی را هک کرده است؟

اینترنت کره شمالی در ماه گذشته دست کم دو بار دچار اختلال شد. در طی این اختلال سراسری، وب سایت های دولتی از دسترس خارج شدند. برخی معتقدند مسبب قطعی اینترنت کره شمالی یک حمله سایبری از نوع حمله ی بندآوری خدمات (DoS) به سرورهای این کشور بوده است. به گزارش Insider، در روز سه شنبه یک هکر تک و تنها در مصاحبه ای با Wired مدعی شده که به قصد انتقام، اینترنت این کشور را مختل کرده است.

این هکر امریکایی که اسم خودش را P4x گذاشته می گوید که یکی از قربانیان حمله سایبری سال پیش به پژوهشگران غربی حوزه ی امنیت بوده؛ حمله ای که جاسوسان کره شمالی آن را طرح ریزی کرده بودند. او می گوید از این که هدف این حمله سایبری بوده و این که ایالات متحده پاسخی به این حمله نداده سرخورده شده.

هکری که اینترنت کره شمالی را قطع کرده است

وی می گوید هکرها تلاش کرده بودند اطلاعاتی را در خصوص آسیب پذیری های نرم افزاری بربایند اما او قبل از این که موفق به این کار شوند جلوی آن ها را گرفته. با این حال یک حس کینه نسبت به آن ها داشته است.

این هکر می گوید: «به نظر می آمد کار درستی دارم انجام می دهم. اگر آن ها دندان هایمان را نبینند، به حمله هایشان ادامه می دهند! می خواستم به آن ها بفهمانم که اگر سمت ما بیایید، زیرساخت هایتان برای مدتی مختل خواهد شد.»

هکری که اینترنت کره شمالی را قطع کرده است

قطعی اینترنت در کره شمالی مصادف شده بود با آزمایش های موشکی این کشور. زمان حادث شدن این حملات برخی کارشناسان را بر این داشته بود که به دست داشتن یک عامل حکومتی مثل ایالات متحده در این حملات شک کنند اما P4x مدعی است چنین چیزی نبوده است.

Wired گزارش می دهد که P4x ویدیوهایی را که نشان می دهد او مسئول حمله به سرورهای اینترنت کره شمالی بوده، در اختیار این نشریه قرار داده است. اگرچه این هکر مسئولیت این حملات را به عهده گرفته، اما درباره ی بخش های آسیب پذیر در سامانه های کره شمالی که با یافتن شان توانسته دست تنها چند مرتبه اینترنت این کشور را مختل کند، چیزی فاش نکرده است.

هکری که اینترنت کره شمالی را قطع کرده است

P4x عنوان کرده که قصد دارد هکرهای دیگری را نیز که تمایل به انجام چنین پروژه هایی بر ضد کره شمالی دارند جذب و با خود همراه کند.

بیشتر بخوانید:

افشای اطلاعات شخصی لیدی گاگا توسط گروه هکری REvil و تهدید به انتشار اسناد پولشویی دونالد ترامپ

تصاویر نگران کننده از راه رفتن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی + ویدیو

منبع: Insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود