ماجرای شهادت علی اکبر رنجبر و رویارویی پسرش با قاتل پدر خود + ویدئو

ماجرای شهادت علی اکبر رنجبر و رویارویی پسرش با قاتل پدر خود + ویدئو

به دنبال شهادت علی اکبر رنجبر از ماموران نیروی انتظامی در شیراز به دست اراذل و اوباش، قاتل وی دستگیر شد و نیروی انتظامی اقدام به رو در رو کردن پسر وی با قاتل کرد.

ماجرای شهادت علی اکبر رنجبر در شیراز

روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه، دو مأمور پاسگاه بید زرد شیراز، سرهنگ علی اکبر رنجبر و یک سرباز وظیفه،  هنگام گشت زنی به منظور تأمین امنیت و آرامش مردم به تعدادی از اراذل و اوباش برخوردند.

در این میان، اراذل و اوباش با اسلحه سرد چاقو به طرف مأموران از پشت حمله ور شدند و سرهنگ رنجبر را از ناحیه ی شریان های حیاتی در گردن و سرباز وظیفه را از ناحیه ی کتف مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار دادند.

در این درگیری متأسفانه سرهنگ علی اکبر رنجبر از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید در صحنه ی حادثه جان به جان آفرین تسلیم کرد و به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

سرباز وظیفه نیز که در این درگیری مجروح شده بود، تحت درمان و بستری است و حال عمومی وی مناسب است.

شهید علی اکبر رنجبر اهل شهرستان فسا و ساکن شهر شیراز بود و از وی یک پسر ۱۳ ساله و یک دختر ۸ ساله به یادگار مانده است.

جزئیات حادثه

ماجرای شهادت علی اکبر رنجبر در شیراز

چهارشنبه هفته‌ گذشته سرهنگ رنجبر تصمیم‌ گرفت همراه با سربازش برای گشت‌زنی به جاده اصلی شیراز – کوار برود، غافل از اینکه یک نفر سایه به سایه او و خودروی دو کابینه‌شان را تعقیب می‌کند. حوالی ساعت ۱۹ سرهنگ رنجبر جلوی یک رستوران ایستاد. همان لحظه هم ضارب از خودروی پرایدش پیاده شد و به سمت خودروی رنجبر رفت، ضربه‌ای به سرباز وظیفه زد.

سرهنگ رنجبر با دیدن این وضعیت به سرعت از خودرو پیاده شد تا به کمک سربازش برود. بین او و ضارب درگیری‌هایی به وقوع پیوست، ۲۰ ثانیه کشمکش عجیب بین مجرم و رنجبر ادامه داشت. بعضی از مردم در رستوران متوجه درگیری میان مامور انتظامی و ضارب شدند اما جرات جلو آمدن نداشتند. نبرد تن به تن میان مجرم و رنجبر همچنان ادامه داشت و او، ضارب را مدام هل می‌داد تا از درگیری جلوگیری‌ کند. رنجبر با وجود در دست داشتن اسلحه از شلیک خودداری می کرد.

وقتی مجرم یقه رنجبر را گرفت، ضربه‌ای به وی زد و او را نقش زمین کرد، اما این پایان کار نبود. وقتی رنجبر روی زمین افتاد، مجرم ضربه آخر را زد. پس از فرار او بود که مردم از رستوران بیرون آمدند، اما دیگر کار از کار گذشته و رنجبر به دلیل شدت خونریزی به شهادت رسیده بود. سرباز وظیفه نیز که در این درگیری زخمی شده بود، به مرکز درمانی منتقل شد.

دستگیری قاتل شهید رنجبر

ظهر روز جمعه ۱۵ بهمن ماه قاتل شهید علی اکبر رنجبر در شیراز دستگیر شد.

این خبر همان روز توسط رئیس کل دادگستری فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی اعلام شد و وی گفت: «با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل شهید رنجبر دستگیر شد.»

ماجرای شهادت علی اکبر رنجبر در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس، سردار رهام بخش حبیبی نیز ظهر جمعه در حاشیه ی مراسم تشییع پیکر سرهنگ شهید رنجبر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارائه ی جزئیاتی درباره ی دستگیری قاتل وی پرداخت.

سردار حبیبی با بیان اینکه قاتل پس از به شهادت رساندن شهید رنجبر به یکی از روستاها فرار کرده بود، گفت: «بلافاصله مأموران به محل اختفای قاتل در یکی از روستاهای شیراز مراجعه و خوشبختانه او را در مخفیگاهش پیدا کردند.»

وی افزود: «زمانی که قاتل دستگیر شد هنوز چاقویی که شهید رنجبر را به شهادت رسانده بود در دستش بود و با همین چاقو با مأموران درگیر شد.»

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: «ما در همان درگیری با وجود اینکه اسلحه داشتیم و می‌توانستیم او را هدف گلوله قرار دهیم این کار را انجام ندادیم و در حین درگیری پای قاتل شکست.»

سردار حبیبی با اشاره به اینکه قاتل حین دستگیری حالت طبیعی نداشت ادامه داد: «احتمالاً مواد مصرف کرده بود. البته وی اهل استان فارس نیست.»

رو در رو کردن پسر شهید رنجبر با قاتل پدر خود

پس از دستگیری قاتل شهید رنجبر ، نیروی انتظامی در اقدامی پسر سرهنگ رنجبر را با قاتل پدرش رو در رو کرد که این امر با واکنش منفی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد.

کاربری در این باره نوشت: «باز در اینجا یک اتفاق تلخ افتاد و مسئولان بجای برخورد مبتنی بر عقلانیت و علم، پیش از مردم سوار موج احساسات شدند. اول فرمانده انتظامی استان فارس، چاقوی ضارب شهید رنجبر را که قاعدتاً مهمترین آلت جرم است بدون پوشش مخصوص آلات و اسناد جرم در دست گرفته و آن را لمس مى کند و در برابر خبرنگاران ازغلاف بیرون مى کشد و حالا هم مجرم مصدوم را آورده اند و فرزند نوجوان شهید را باحال نامناسب و در محوطه عمومى درمیان جمع با او روبرو مى کنند. از کدام کارشناس یا روانشناسى مشاوره گرفته اید که با احساسات یک نوجوان داغدار چنین مى کنید و آیا عوارض این حرکت را احصاء کرده اید؟!»

کاربر دیگر نوشت: «هر روز یک حرکت حیرت‌انگیز دیگه. نفع این کار در چیه؟ جز آسیب چندباره‌ای که به روان این کودک وارد شد، چه سودی داشت؟پسر داره نفرین می‌کنه، جماعت های‌های می‌گریند، و قاتل که سرد یا بهت‌زده خیره است: سود این حرکت جز آسیب‌زدن به روان کودک، جز پایمال‌کردن حقوق مجرم، جز این‌ها چیه؟»

فرهاد قنبری نوشت: «قاتل مامور نیروی انتظامی فارس را دستگیر کرده و با دوربین صداوسیما او را پیش فرزند آن مرحوم آورده اند تا با قاتل پدر چشم در چشم شود!! آدم واقعا می ماند که اینها که هستند و در مغزشان چه می گذرد و هدفشان از این کارها چیست. چرا هیچ کاری را درست انجام نمی دهند. چرا هیچ درک درستی از هیچ چیز ندارند. این کودک تازه پدر خود را از دست داده است و باید در دامن خانواده و تنهایی خویش و به دور از جنجالهای رسانه ای برای پدر از دست رفته عزاداری کند و تمام تلاش اطرافیان هم باید دور کردن فرزندان و خانواده آن مرحوم از این «تروما» و حادثه دردناک باشد.اما انگار.. بگذریم. همه چیزمان باید به همه چیزمان بیای»

کاربر دیگر نوشت: «اون طفل معصوم رو چرا بردین اونجا؟ دیوانه‌این؟ بچه داره جونش میلرزه؟ این چه کار احمقانه‌ایه.»

دیگری نوشت: «این کارا چیه میکنن؟؟! اون پسر بچه چه گناهی کرده باید این حجم فشار روانی رو تو این سن متحمل بشه با دیدن قاتل پدرش؟!»

چرا شهید رنجبر از اسلحه خود استفاده نکرد؟

پس از انتشار فیلم تکان دهنده ی درگیری شهید رنجبر با قاتل خود در محل حادثه، این سوال برای مخاطبان به وجود آمد که چرا سرهنگ رنجبر با وجود اینکه اسلحه در دست داشت، به سمت مهاجم مسلح شلیک نکرد؟

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار مهدی حاجیان در برنامه ای تلویزیونی به ارائه ی توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

او گفت: «پلیس در لحظه درگیری برای استفاده از اسلحه باید ۱۷ شرط را بسنجد. این شرایط باعث می‌شود که توان ریسک را از پلیس بگیرد و توان عملیاتی کاهش پیدا کند. اگر از اسلحه استفاده شود وارد درگیری‌های قضایی می‌شود که چرا از آن استفاده کرده است.»

سردار حاجیان درباره قانون حمل و استفاده از سلاح گفت: «ما در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ ماده قانون بکارگیری سلاح را داریم.»

وی ادامه داد: این قانون مصوب ۱۳۸۰ یا ۱۳۸۱ است. تهدیدات روزانه تغییر می‌کند شرایط جغرافیایی و زمانی و مکانی تغییر پیدا می‌کند. به هر صورت این قانون در سال ۱۳۸۰ تحت عنوان قانون بکارگیری حمل سلاح برای نیروی مسلح و به ویژه انتظامی اختیاراتی را مطرح کرده است که در ماده ۲ این قانون نیز شرایطی مطرح شده است.

سخنگوی فرماندهی انتظامی ج.ا.ا با اشاره به شرایط این ماده گفت: «یکی از شرایط آن این است که اولا مامور آموزش دیده باشد و از نظر شرایط روانی سالم باشد همچنین مواردی دیگری نیز در این ماده آمده است.»

وی ادامه داد: «در ماده ۳ این قانون نیز ۱۰ شرط دیگر مطرح شده است در ماده ۶ آن نیز ۶ شرط دیگر مطرح شده است. یعنی در موقع درگیری که مامور در کسری از زمان با یک نفر درگیر می‌شود و مامور باید برای دفاع از مردم تصمیم‌ بگیرد این شرایط را باید در ذهن خود بررسی کند که آیا در حال حاضر و در این موقعیت این شرایط وجود دارد که او بتواند از سلاحش استفاده کند یا خیر.»

سردار حاجیان تصریح کرد: «این شرایط توان ریسک و توان عملیاتی را از پلیس می‌گیرد. این شرایط فقط در ماهیت قانون است. حالا در ترتیبات رسیدگی اگر اتفاقی افتاد و پلیس در صحنه جرم از سلاح استفاده کرد چه شرایطی را باید سپری کند هم موضوع دیگری است یعنی باید اثبات کند که این شرایطی که در قانون آمده است در آن لحظه وجود داشته که این مامور ملزم به استفاده از اسلحه شده است.»

وی ادامه داد: «قاعدتا بعد از یک عملیات پلیس وارد یک پروسه قضایی و درگیری قضایی، سوال و جواب و بازخواست می‌شود که چرا از سلاح استفاده کرده است و مامور باید آن را ثابت کند، ممکن است وکیل مدافع طرف مقابل ادعا کند که پلیس در شرایطی نبوده که ملزم به استفاده از سلاح باشد و قاعدتا پلیس را درگیر یک درگیری ذهنی، خانوادگی و اجتماعی می‌کند که توان عملیاتی را از پلیس می‌گیرد.»

واکنش مسئولین به قتل شهید رنجبر

در پی شهادت سرهنگ علی اکبر رنجبر، رئیس جمهور ابراهیم رئیسی ضمن تأکید بر مقابله با اشرار و کسانی که جان و ناموس مردم را به خطر می اندازند گفت از نظر حقوقی و قضایی از اقدامات پلیس نیز باید پشتیبانی شود.

شماری از مسئولین قوه های قضاییه و مقننه نیز بر ضرورت اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح تاکید کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف در توییتی تأکید کرد ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز «قانون استفاده از سلاح» برای ماموران ناجا را به مجلس ارائه کند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری طی دستوری به دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا مساعدت و حمایت از مامورین محترم حافظ امنیت جامعه را با اقتدار و قاطعیت مورد توجه قرار دهند. وی در پیامی دستور برخورد قاطع با عاملین این دست حوادث را صادر و بر ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات و برخورد جدی تاکید کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شیراز در مجلس، ابراهیم عزیزی از برگزاری جلسه ی ویژه این کمیسیون برای بررسی طرح اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: «طرح اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری حدود ۶ ماه پیش از سوی چند تن از وکلای ملت مطرح و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی و به تصویب رسید و جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: «قانون سابق محدودیت های زیادی را برای به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در مواقع ضروری ایجاد کرده بود که با توجه به حوادث اخیر، در جلسه ویژه کمیسیون با حضور مسئولان نیروی انتظامی، قضایی و سایر دستگاه های مربوطه این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد.»

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، علیرضا پاک فطرت نیز گفت: «قانون به‌کارگیری سلاح توسط پلیس در مقابله با اراذل و اوباش خشن در قالب لایحه‌ای از سوی مسئولان انتظامی و امنیتی یا طرحی دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی به طور جدی دنبال می شود.»

پاک فطرت گفت: «بر اساس اسناد و فیلم‌هایی که از لحظاتی قبل از شهادت این شهید والامقام وجود دارد وی می توانست با سلاحی که در دست دارد در زمانی که مورد هجوم ناجوانمردانه این فرد اوباش قرار گرفت با شلیک، این فرد را از پای درآورد اما این مامور وظیفه شناس صبوری و استقامت را پیشه کرد اما در مقابل، فرد اراذل با ناجوانمردی گلوی این سرهنگ نیروی انتظامی را با چاقو برید و وی را به شهادت رساند.»

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا پلیس در مقابل اراذل و اوباش که با چاقو و دشنه به ماموران حمله ور می شوند اجازه به‌کارگیری سلاح را دارد یا خیر، گفت: «اگر این اجازه به پلیس داده نشده که باید سریعا فرماندهی انتظامی کشور لایحه‌ای را به مجلس ارایه دهد و این آمادگی اکنون در مجلس وجود دارد که اجازه به‌کارگیری سلاح را صرفا دربرابر اراذل و اوباش به پلیس بدهد.»

وی تاکید کرد: «نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه کسانی که در حوزه امنیت جامعه و کشور در تلاش هستند باید در برابر شروران و اراذل و اوباش حق استفاده از سلاح داشته باشند به نحوی که دستگاه قضایی نیز این افراد را محاکمه نکند و اگر قرار باشد این محاکمه در مواردی خاص مطرح باشد اینکار نباید در ملاء عام انجام شود زیرا اقتدار پلیس باید حفظ شود.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۹ نظر

ورود

  • بسطامی بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    «آدم واقعا می ماند که اینها که هستند و در مغزشان چه می گذرد و هدفشان از این کارها چیست. چرا هیچ کاری را درست انجام نمی دهند. چرا هیچ درک درستی از هیچ چیز ندارند.»
    حرف حق! متاسفانه عده ای از هموطنهای ما هم ذهنیت و اعتقاداتشون مثل همینهاست. همون کسانیکه به تماشای اعدام در ملا عام میرن. همون کسانیکه قطع دست برای دزدان رو بهترین مجازات می دونند. همون کسانیکه وقتی در مورد مجازات اعدام باهاشون بحث می کنی جوابشون اینه که اگر قربانی عزیز خودت بود باز می گفتی اعدام خوب نیست. همون کسانیکه از گردوندن مجرمان با آفتابه و لباس زنانه در محل استقبال می کنند. همون کسانیکه معتقدند پلیس باید مجرم رو مورد ضرب و شتم قرار بده تا درس عبرتی برای بقیه بشه و از پلیس حساب ببرند. البته این مدل طرزفکر در همه کشورها و جوامع در بخشی از مردم وجود داره ولی برخلاف کشور ما که مسئولین و مقاماتمون از همین بخش از مردم هستند و به این طرزفکر و اعتقادات بهای بیشتری می دهند، در بسیاری از کشورها حاکمیت حداقل سعی می کنه تصمیماتش رو مبتنی بر عقلانیت و علوم جامعه شناسی، روانشناسی و … اتخاذ کنه.

    • مارکوپولو بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

      در بسیاری ازکشورها،حاکمیت سعی می‌کنه رفتارش رابرپایه عقل وعقلانیت وعلوم جامعه شناسی،روانشناسی و…اتخاذکنه،دقیقا مثل فشارکنه ی زانوی پلیس آمریکابرروی گردن یک متهم سیاه پوست که تازه ماننداین اوباش قمه کش برروی پلیس ایران به هیچ عنوان جرأت نداشت کاردوچاقو بلندکنه وتسلیم هم شده بودامافشارزانوی پلیس آمریکاموحب مرگ متهم شدیاپلیس فرانسه که با اسلحه فلش بال چشم صدها فرانسوی جنبش جلیقه زردهاراازحدقه در آوردوکورکرد

      • مهمان بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

        اون پلیس هایی که توی آمریکا یا فرانسه این کار رو کردند محکوم و مجازات شدند. مهم قانون و سیستم قضاییه اونهاست که طبق عقل و علم عمل میکنه وگرنه بین نیروهای پلیس بالاخره آدم نا اهل پیدا میشه. توی ایران چی؟ پلیسهایی که این نمایش مسخره رو راه انداختن و خیلی های دیگه که در طی این سالها حرکتهای غیر انسانی و غیر عقلانی فراوان انجام دادند، نه تنها مجازات نشدن و نمیشن بلکه ازشون تقدیر هم میشه. صدا و سیما هم با افتخار حرکت زشتشون رو پخش میکنه.

        • مارکوپولو بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

          توفرانسه صدهانفرتوسط اسلحه فلش بال دویا سه سال پیش کورشدند،اصلاهم هیچ مجازاتی نشدن که هیچ توسط قانون گذاران فرانسوی از آنها حمایت هم شدوهمینطورپلیسی که موجب مرگ جورج فلوید سیاهپوست شدفقط جابه جا شدازیک ایالت به ایالتی دیگر،اینقدرهمینطوری نشستی چاپ میکنی میدی بیرون

          • مهمان بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

            لابد منبع خبریت فرمانده پایگاهتون هست چون کلا چرت میگی. توی فرانسه پس از حوادث جلیقه زردها در سال ۲۰۱۹ (که البته برخلاف ادعای تو “صدها” نفر کور نشدن) با اینکه دادگاه فرانسه استفاده از گلوله پلاستیکی توسط پلیس رو ممنوع نکرد ولی هم اتحادیه اروپا، فرانسه رو مجبور به کنار گذاشتن این سلاح کرد و هم برخی شهردارهای شهرهای فرانسه نیروی پلیس شهرشون رو منع کردند. به هر حال کسی از پلیس به خاطر این کارشون تقدیر و تشکر نکرد و رسانه ها هم تا مدتها دولت رو تحت فشار گذاشتند (حالا کاری نداریم که توی ایران در مقابل معترضین از گلوله واقعی استفاده میشه و تازه توی تلویزیون با افتخار میگن ما فقط به سر معترضین نمیزنیم به پاهاشون هم شلیک میکنیم و مجری هم لبخندی میزنه و میگذره) در مورد حادثه فلوید هم اون پلیس که مقصر اصلی بود به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم شده و الان هم توی زندانه. دادگاه بقیه پلیسهای دخیل در سانحه هم هنوز تموم نشده. ۲۷میلیون دلار هم به خانواده فلوید پرداخت شده. (راستی از دادگاه پلیسهایی که باعث مرگ مهرداد سپهری متهم مشهدی شدند چه خبر؟ آهان یادم نبود دادگاهی در کار نیست و احتمالا الان اون پلیسها ترفیع درجه هم گرفتن.)

  • ... بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    با این کار رسما توی اینده ی روانی این بچه گند زدن

  • علی بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    و تعجب من از رسانه های اونور ابیه. امروز صبح دیدم این قاتل شده مظلوم و بیگناه. و اون پلیسه حقش بوده کشته بشه.
    و همین رودر رو کردن پسر با قاتل رو چنان بولد کردن که ادم تعجب میکنه. تازه این رسانه های معلوم الحال اونور ابی پسر پلیسه رو دارن میکوبن چرا به قاتل گفته قاتل.

    • مارکوپولو بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

      دقیقاهدفشون نیروی پلیس وحافظان امنیت درایران هست که اگریکروزتعطیل بشه یاناکارامدباشند،آدم آدم رامیخوره،بنابراین پلیس ایران هم مثل پلیس آمریکا و فرانسه در مواجه شدن با اراذل و اوباش وقاچاقچیان موادمخدربایددستشون کاملابازباشه ومقتدرباشند

      • جوان ناکام بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

        شماها چه مرگتونه واقعا حقتونه هر بلایی سرتون بیاد این اوباش پدر دوتا بچه رو با بیرحمی و عمد کشته دارید به زبون بیزبونی ازش دفاع میکنید؟؟؟ نظراتون رو خوندم اگر یکی که از چیزی خبر نداره نظرای شماهارو بخونه قاتل رو یه مظلوم تصور میکنه
        واقعا خلایق هرچه لایق شماها حرف بزنید باید شب تا صبح بخوابوننتون تو پاسگاه چه ادمای نفهم و بدبختی پیدا میشن واقعا
        بابای خودتم اینطوری میکشت اینطوری حرف میزدی مرد حسابی؟!!

        • B بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

          قبلادوتافیلم ،مربوط به جامعه ایران باهم یک مقایسه کردبودند،هردوفیلم دقیقاکنارهمدیگه!یکی مربوط به یک نابغه محقق ودانشمندایران بودکه به زور۱۰نفرزیرتابوتش بودن برای تشییع جنازه بنده خدا که میگفتن برگردن همه مردم ایران حق داره ازبس که خدمت کرده بودامافیلم دوم دوتااوباش توزندان همدیگه راباقمه آش و لاش کرده بودندیکیشون به قتل رسیده بود،۱۰ ده هزارنفرآمده بودندمراسم ختم یک اوباش چاقوکش که به دست رفیق قمه کش خودبه قتل رسیده بود،خلایق هرچه لایق،اولی فقط ده نفرآمده بودند،امادومی ده هزار نفر،اکثراباشلوار زشت زندان باف برای یک اوباش ختم برگزارکرد بودند

        • مرد حسابی من کامل در جریانم پولش را خورده بود. قتل کاملا اشتباه است. اما اوباش نبود. پلیس فاسد بود. اما قاتل باید مجازات بشه. ولی د بود بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

          به خدا پلیس فاسد بود. این اقا اوباش نبوده. من به این ایمان دارم. کارکر بود. برام کار میکرد. پلیس فاسد بود و رشوه گیر بود.

        • ایرانی وطن پرست خرداد ۲۶, ۱۴۰۲

          اینها باید بلا سر خودشون بیاد تا بفهمن درد چیه

    • هموطن شهریور ۴, ۱۴۰۲

      مشکل ما انسانها اینه که خیلی راحت و ساده قضاوت میکنیم.آخه شما چه شناختی از رنجبر دارید.برید از نزدیک بفهمید چه ج……..بوده

  • علی بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

    اینکه میگن این شهید پول گرفته و اینکه داشتن تو ماشین معامله میکردن رو لطفا یک پیگیری بفرمایید.این بنده هدا ارازل نبوده ظاهرا از شهید والا مقام پول طلبکار بوده و شهید پولشو نمیداده.

    • پویا بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

      داستان دقیقا درسته

    • امیر بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      نو انسان نیستی

    • عادل اسفند ۵, ۱۴۰۰

      اگه خدای ناکرده بخاطر پول دعواشون شده پس شهید محسوب نمیشه

    • هموطن شهریور ۲۳, ۱۴۰۲

      بنده های خدا از ظاهر کسی را قضاوت نکنید چه انسانهایی که ظاهر فرشته دارند و درونشان دیو است.

  • پوریا بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

    واقعا آدم از انسان بودنش شرم میکنه شما مگه نمیگید ما شیعه علی هستیم علی با ابلمولجم چه کرد چه آدم های نفهمی هستید یکی آدم کشته به جزاش میرسه این کار ها چه معنی میده

  • بابک بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    ظاهرا. موضوع اینه بوده که آقای امید سبزی کار.یه مبلغی به جناب سروان دادن که مشکلش را حل کنه .اما جناب سروان هم نتوانسته مشکلش را حل کنه و هم پولش را به امید بر نگردانده است.سر این موضوع درگیر میشند و او را به قتل میرسانند

  • مهدوی بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    این اقا اوباش نبوده. چهل دقیقه داخل ماشین پلیس حرف میزنه با سرگرد. سی میلیون تومان ازش گرفته بود پلیسه و پس نمی داد. دعواشون شد وگرنه برای همین شلیک نکرد. چون خطاکار بود پلیس. کارگر قالب بند بود. برای من شهرک صدرا اسکله زده. کامل می‌شناسم. ترک قشقایی مال جونقان استان چهارمحال و بختیاری ست.

  • قاج اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱

    شیشه مصرف کرده بود.
    از قانونی هم که به دزد اجازه میدهد به خانه شما بیاید و شما حق اسیب به انرا ندارید چنین انتظاری می رود.
    روحش شاد

    • هموطن اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

      متاسفم حرفهای بی هویت و بی شناسنامه زود نتیجه نگیرید تحقیق کنید و با یقین حرف بزنید.

  • محمد خرداد ۲, ۱۴۰۱

    از خود این پسر سوال سوال کنند مطمئنا راضی هست چون فشار روانی فقدان پدر تا کمی تخلیه شده

  • مجتبی مرداد ۱, ۱۴۰۱

    رسانه های مواجب بگیر کارشون اینه که جای مقتول و قاتل رو عوض کنند.
    یمشت مردم ابله هم همیشه وجود دارن که شبکه های مواجب بگیر غربی مخ های تعطیلشون رو شست و شو میدن.
    تا بوده همین بوده. زمان پیامبر اکرم و حضرت علی یمشت آدم نفهم خون به دلشون کردن امروزم یه عده غرب زده بی مخ همین کار رو می کنند.
    ولی تاریخ به راه خودش ادامه میده. پس دوستان عزیز حرص نخورید. همیشه تاریخ انسانهای ابله وجود دارند.

  • هموطن مهر ۲۷, ۱۴۰۱

    سلام
    زود قضاوت نکنیم تحقیق کنید .من رنجبر را خوب میشناختم

    • هموطن شهریور ۴, ۱۴۰۲

      نتیجه به ناحق دست زدن رو قرآن همینه.رنجبر به من ظلم کرد شکایتش کردم تو دادگاه دست به ناحق زد رو قرآن و رفت اینم نتیجش بعد از یکسال.اوفی

  • ایرانی وطن پرست خرداد ۲۶, ۱۴۰۲

    لعنت به کسانی که با قانون هایشان باعث عزا دار شدن خانواده ای میشون