ملکه الیزابت نام ملکه جدید بریتانیا را اعلام کرد

ملکه الیزابت نام ملکه جدید بریتانیا را اعلام کرد

برای اولین بار این موضوع مورد تایید قرار گرفت که زمانی که چارلز پادشاه بشود، کامیلا، دوشس کورنوال، به عنوان ملکه تاجگذاری خواهد کرد. به گزارش دیلی میل، ملکه انگلیس در بیانیه ای که دیشب منتشر شد، به سال ها بلاتکلیفی و تردید پایان داد و وضعیت دوشس کورنوال را برای آینده مشخص نمود.

در این اطلاعیه غافلگیر کننده، ملکه اعلام کرد که «آرزوی قلبی اش» این است که پس از این که چارلز جانشین وی شد، عروسش به عنوان ملکه به رسمیت شناخته شود.

دیروز در جشن سالگرد هفتادمین سال سلطنت خود، ملکه این پیام را منتشر و حمایت خود را از وارثش و همسر وی اعلام کرد. این بیانیه همچنین به گمانه زنی های موجود در خصوص احتمال کناره گیری ملکه ۹۵ ساله از قدرت پایان داد چرا که وی سوگند تاجگذاری خود را در این مراسم تکرار کرد.

ملکه جدید بریتانیا انتخاب شد

ملکه انگلیس در پیام خود به ملت اظهار داشت: «پس از این که در زمان مقتضی، چارلز پادشاه شود، مطمئنم شما او و همسرش کامیلا را مورد حمایت خود قرار خواهید داد. و این آرزوی قلبی من است که وقتی زمانش فرا رسد، کامیلا به عنوان ملکه شناخته شود.»

این بیانیه نه تنها نشانه ی حمایت مداوم ملکه انگلیس از عروسش است بلکه گواه علاقه ی پایدار او نسبت به زنی است که شادی را در این سال ها برای پسرش به ارمغان آورده است.

ملکه جدید بریتانیا انتخاب شد

این بیانیه رسمی رهنمودهای قبلی کاخ سلطنتی مبنی بر این که دوشس کورنوال صرفاً با لقب «شاهدخت همنشین» (princess consort) شناخته خواهد شد را از بین برد. در صورتی که پرنسس دایانا زنده مانده و همچنان همسر پسر ملکه باقی مانده بود، به طور خودکار به عنوان «ملکه همنشین» وارد کاخ می شد اما هرگز مشخص نبود که کامیلا به عنوان همسر دوم چارلز بتواند صاحب این لقب شود.

پیام دیروز در حالی منتشر شد که ملکه برای اولین بار از ماه اکتبر در یک جمع حضور می یافت. او در این میهمانی می خندید و با مهمانان به گپ و گفت می پرداخت.

ملکه جدید بریتانیا انتخاب شد

در ادامه بیانیه ملکه انگلیس آمده است: «من این اقبال نیکو را داشتم که از حمایت بی دریغ خانواده ام برخوردار باشم. شاهزاده فیلیپ برای من همراهی بود که نقش خود را به عنوان همراه ملکه به خوبی ایفا نمود و متواضعانه فداکاری هایی را که برای این کار نیاز بود انجام می داد.» او در پایان از همه افرادی که از وی در تمام این سال ها حمایت کرده اند، تشکر کرد.

بیشتر بخوانید:

دوشس در جایگاه ملکه؛ حضور خبرساز کیت میدلتون در یک مراسم به جای ملکه انگلیس

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • sasan بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    کفتار پیر بازنشست شد

  • ممد بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    چطور پرنسس دایانا رو کشتن خودشون هم نفهمیدن

  • رضوان خرداد ۵, ۱۴۰۲

    سلام من حتی کلی بورس داشتم که گم شده و نمی گذارند به دستم برسه