از سریال تاریخی «سلمان فارسی» چه خبر؟ + ویدیو

از سریال تاریخی «سلمان فارسی» چه خبر؟ + ویدیو

سریال «سلمان فارسی» جدیدترین سریال تاریخی تلویزیون است که آن را داوود میر باقری کارگردانی می کند. ساخت این سریال از سال ۹۸ شروع شده و به مدت ۵ سال طول خواهد کشید.

مدتی بود که عوامل سریال در قشم به سر می بردند و مشغول فیلمبرداری بخش هایی از کار بودند. پس از پایان فیلمبرداری در قشم، عوامل دومرتبه به پایتخت بازگشتند تا ادامه فیلمبرداری را در شهرک غزالی انجام دهند.

شهرک سینمایی غزالی و شهرک سینمایی دفاع مقدس دو گزینه ی اصلی لوکیشن های سریال هستند. عوامل ساخت سریال «سلمان فارسی» در سال ۱۴۰۰ از شاهرود، جلفا، شهرک سینمایی نور در شهر قم، سواحل استان مازندران و نیز جزیره ی قشم عبور کرده است.

آخرین خبرها از سریال سلمان فارسی

پیش از آن که سریال «سلمان فارسی» آغاز شود، داوود میرباقری از آن به عنوان سنگین ترین پروژه خود یاد کرده و گفته بود: «تا کنون چنین پروژه سنگینی برای عرصه سریال‌ سازی تلویزیونی نداشته‌ ایم و به همین علت سعی‌ می ‌کنیم تجارب به دست آمده در این مسیر را دقیق و به درستی محافظت کرده و منتقل کنیم.»

در نهایت تصویربرداری سریال الف و فاخر «سلمان فارسی» پس از مدت ها انتظار و تعویق های چند باره به دلایل مختلف در دی ماه ۹۸ در شهداد کرمان آغاز شد.

پس از این که کرونا سر و کله اش پیدا شد، عوامل پروژه توسط پزشکان به صورت مستمر مورد معاینه قرار می گرفتند و تجهیزات نیز مدام ضدعفونی می شد. افرادی هم که به صورت مستمر با سریال همکاری داشتند تحت پوشش بیمه کرونا قرار گرفتند.

آخرین خبرها از سریال سلمان فارسی

با شدت یافتن کرونا در ترکیه، بخش هایی از فصل بیزانس که تصویربرداری شان قرار بود در ترکیه انجام شود به داخل کشور و شهرک سینمایی نور منتقل شد. این شهرک که در جاده قم-تهران واقع شده بزرگ ترین شهرک سینمایی ایران است که نخستین بار برای فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی مورد استفاده قرار گرفته بود.

آخرین خبرها از سریال سلمان فارسی

گفته می شود همزمان با فیلمبرداری بخش های پایانی فصل بیزانس در شهرک سینمایی غزالی، ساخت تجهیزات در این شهرک سینمایی و نیز ساخت برخی دکورهای مورد نیاز در مناطق دیگر در حال انجام است.

سریال «سلمان فارسی» که به روایت داستان زندگی صحابه ایرانی پیامبر اسلام (ص) می ‌پردازد، در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام روایت می شود.

آخرین خبرها از سریال سلمان فارسی

بازیگران مطرحی همچون علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، رضا کیانیان، محمدرضا شریفی نیا، حسین یاری، محمود پاک نیت، فریبا کوثری، محمدرضا هدایتی و… در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

بیشتر بخوانید:

درباره سریال «مختارنامه» و هنرپیشه‌هایش و دستمزد فریبرز عرب نیا

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود