صحبت های مادر قاتل مونا حیدری درباره ماجرای سفر او به ترکیه و فرزند خردسالش

صحبت های مادر قاتل مونا حیدری درباره ماجرای سفر او به ترکیه و فرزند خردسالش

مادر قاتل مونا حیدری ، عروس ۱۷ ساله اهوازی که به دست همسرش سر بریده شد، در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس به بیان جزئیاتی از این حادثه ی هولناک پرداخته است.

صحبت های مادر قاتل مونا حیدری دختر اهوازی

دوستان غزل ترکیه رفتنش را خبر دادند

مادر سجاد حیدری، پسرعموی مونا (غزل) حیدری که با همدستی برادر خود سر او را برید و فاتحانه در شهر چرخاند، اینگونه داستان را شروع می‌کند: «حدود چهار ماه قبل غزل از منزل خارج شد. مثل همیشه که به خانواده ی پدرش و یا دوستانش سر می‌زد. هیچ کس به رفت و آمدش نه حساس بود و نه شک می‌کرد اما آن روز به خانه بازنگشت. نگران که شدیم سراغش را از خانواده‌اش گرفتیم. آنجا هم نرفته بود. از دوستان، آشنایان و هر کسی که احتمال می‌دادیم ممکن است غزل آنجا رفته باشد سراغ گرفتیم اما خبری از غزل نبود، تا اینکه بعد از یک هفته به دوستان خودش اطلاع داد که در ترکیه است.»

وی ادامه می‌دهد: «نمی‌دانم کِی و چطوری پای غزل به ترکیه رسیده است. تمام اطلاعاتی که از غزل دریافت می‌کردیم از طریق دوستانش است و هر بار که خبری می‌رسید پسرم می‌مرد و زنده می‌شد. خیلی تلاش کردیم کسی متوجه این قضیه نشود اما هر چه از نبودن غزل می‌گذشت اطرافیان بیشتر کنجکاو می‌شدند که عروس خانواده کجاست و چرا از او خبری نیست.»

مادر سجاد می‌گوید: «غزل در زمان آشنایی با یک مرد سوریه‌ای باردار بود و چند روز قبل از اینکه خانه را ترک کند بچه سقط شد. وقتی من و مادرش گفتیم چرا و چطور این بچه سقط شد، جواب داد دبه آب را بلند کردم و سقط شد.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا غزل با شوهرش مشکلی داشت یا مثلاً به اجبار با هم ازدواج کرده بودند، می‌گوید: «اتفاقاً غزل و شوهرش خیلی همدیگر را دوست داشتند. نباید از حق بگذرم ارتباط غزل با ما هم خیلی خوب بود و با جاری اش مثل خواهر بودند و هیچ اجباری در ازدواجشان وجود نداشت. ما هم برایش کم نگذاشتیم. برای دو پسرم یک شب عروسی گرفتم. خانه ی ما هم بزرگ است؛ بالای خانه دو واحد ساختم یکی برای سجاد و دومی برای آن یکی پسرم.»

غزل با مرد غریبه عقد کرد

مادر سجاد درباره ی ماجرای ترکیه رفتن غزل می‌گوید: «طبق صحبت‌هایی که غزل برای دوستانش کرده و به ما منتقل می‌‌کنند، با شخصی از طریق اینستاگرام آشنا می‌شود که این شخص اهل سوریه است. این مرد به غزل ابراز علاقه ی زیادی می‌کند، این دختر را وابسته ی خود می‌کند تا آنجایی که غزل بابت این مرد زندگی خودش را رها کرد. به محض اینکه غزل به ترکیه می‌رود این مرد غزل را به عقد خودش در می‌آورد و زندگی جدیدی را شروع می‌کنند.

غزل که همه جوره به این مرد سوری اعتماد کرده بود کم کم شروع به ارسال عکس‌های خود با آن مرد می‌کند. دوستانش که ما را در جریان تمام جزییات می‌گذاشتند پسرم هر روز بیشتر از دیروز کنترل خود را از دست می‌داد و نمی‌توانست بر اعصاب خود مسلط شود، مخصوصاً که بازاری بود و اطرافیان چپ و راست غیرت و مردانگی وی را تحریک می‌کردند.»

غزل در کنار پدرش جواد (سمت راست) و عمویش امین معروف به ابوعطیه (سمت چپ) در ترکیه
غزل حیدرنوا در کنار پدرش جواد

طعنه اطرافیان پسرم را غیرتی کرد

وی ادامه می‌دهد: «در محله و خیابان کمترین بحثی که بین بچه‌ها اتفاق می‌افتاد مستقیم و غیر مستقیم با طعنه، آبروریزی غزل را به رخ ما می‌کشیدند و بابت این مسأله بحث و دعوا کرده بودیم این در حالی است که همسایه‌ها کاملاً از شرایطی که اتفاق افتاده اطلاع داشتند اما به جای دلداری احساسات پسرم را تحریک می‌کردند.»

خواهر سجاد صحبت‌های مادر را قطع می‌کند و می‌گوید: «به نظرم ۱۷ سال سنی نیست که کسی بتواند درست تصمیم بگیرد. غزل گول خورد و تحت تاثیر صحبت‌های مرد سوری قرار گرفت واگرنه چه کسی زندگی خودش را ول می‌کند و سراغ کسی دیگر می‌رود. تازه این مرد همه طلاهای غزل را برده بود.»

مادر سجاد در پاسخ به این سوال که غزل را با چه ترفندی به ایران برگرداندند، می‌گوید: «ما از طریق پلیس بین الملل اقدام کرده بودیم که فردی دختر ما را دزدیده و… . اما خودِ غزل هم ظاهراً پشیمان شده بود و این اواخر خودش به پدرش گفته بود “بیایید من را به ایران بیاورید”، که بعد از آن پدر غزل و شوهرم تا ترکیه دنبالش رفتند و روز جمعه ظهر اهواز رسیدند.

پسرم به مرد سوری (همسر جدید غزل) ویس تهدیدآمیز فرستاده بود و او در جواب عکس‌های عروسی را می‌فرستد و برای اینکه سجاد را عصبی کند گفته بود خودم به غزل گفتم بچه را سقط کند.

پسرم تهدید کرده بود غزل را می‌کشم برای همین پدر غزل و پدر سجاد در صدد مخفی کردن غزل تا تحویل آن به کلانتری بودند چرا که از تهدیدهای سجاد می‌ترسیدند و زمانی که غزل را تحویل شوهرش ندادند عصبانیت و تهدید سجاد دو چندان شد، برای همین روز یکشنبه غزل را سوار ماشین کردند تا ببرند و تحویل کلانتری بدهند اما از آنجایی که سجاد حرکات پدر و عمویش را زیر نظر داشت به اتفاق برادرش جلوی ماشین را می‌گیرند و غزل را از آن‌ها می‌گیرد که ظهر همان روز آن اتفاق افتاد و سجاد غزل را با قمه کشت.»

مادر سجاد در پاسخ به این سؤال که چرا پسرش بعد از آن اتفاق سر را در خیابان چرخانده بود، می گوید: «در هر محله‌ و خیابانی که به سجاد انگ بی‌غیرت زده بودند سر غزل را گَرداند تا مثلاً به همه بگوید من آدم بی‌غیرتی نیستم.»

صحبت های مادر قاتل مونا حیدری دختر اهوازی

غزل یک پسر دارد

وقتی از مادر سجاد سؤال می شود که آیا غزل یک فرزند پسر دارد، پسربچه ای را با دست نشان می دهد و این موضوع را تأیید می کند اما عروس دیگرش یعنی همسر برادر سجاد که در این قتل با او همدست بود هم در آنجا حضور داشت، می گوید: «این پسر من است و من آن را بزرگ کردم».

او در ادامه می‌گوید: «من بچه دار نشدم، برای همین پسر غزل که به دنیا آمد همه جوره تر و خشکش کردم. غزل هم کاری به کارم نداشت و بیشتر اوقات پسرش پیشم بود. این چند ماهی هم که مادرش نبود اصلاً دلتنگی نکرد و من از آن نگهداری کردم.»

غزل در کنار همسر و فرزندش

 

بیشتر بخوانید:

صحبت های پدر مونا حیدری درباره قتل دخترش و باند خرید و فروش دختران در اهواز

جزییات تازه از قتل فجیع ناموسی در اهواز ؛ مونا حیدری چگونه قربانی قساوت شوهرش شد؟

مطالب مرتبط
۳۴۱ نظر

ورود

  • انسان بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    دوستان انسان هرکاری که هم کرده نباید خودش قانون بشه و اقدام کنه در دین ما و قانون ما این جور کارا باید از طریق شارع دین تصمیم گیری بشن. در روایت هست اینجوری کارا از کسی برمیاد که نطفش مشکل داره یعنی چی آدم کشتن… انسان که خدا رو فراموش کرد و روز بروز از انسان بودن فاصله گرفت میشه حیوان صفت و خوی وحشی گری پیدا میکنه. و اون هم در قرآن هست خدا می‌فرماید بل هم ازل کمتر از چهارپاها…. ببینید تاریخ تکرار می‌شود کشتن یک انسان به هیچ وجه و با هیچ گناهی مجاز نیست مگر به دست قانون. این ها همه از کمود تقوا و خداپرستی هست.

    • محمد.ااا بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

      چرت و پرت میگی که چی بشه. مثلاً قانون باهاش چیکار میکرد ها. میشه بگی

      • ناشناس بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

        چرت و پرت تو میگی اگه قرار بود همه خودشون قانون اجرا کنن بیان سر ببرن که رسما میشد جنگل تو هم الکی طرفداری از یه بیمار روانی نکن

  • Faty بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    من هیچ سوالی نمی پرسم فقط از شما میخوام کمی فکر کنید کسی که اینطوری یک دختر رو میکشه چجور ادمی هست این دختر چجور زندگی داشته با چنین ادمی یا مادری که دو جانی تحویل جامعه داده چجور زنیه
    و محض اطلاع اون کسی که گفت مردم ایران تا۱۰پیش نجیب ترین مردم بوده والا ما نجابتی ندیدیم البته درست نیست اروخشک باهم بسوزن ولی چه کنیم که بی ابرویی که بعضی ها به بار می اورند لکه ننگیست که به این راحتی ها پاک نمیشه والا با دیدن این صحنه ها میبینم بی خود نیست به مثلا مسلمونا میگن تروریست اینا غز حروم زاده ها هم بد ترن و اینکه این جور که من فهمیدم قاتل برای نشان دادن بی غیرتیش اینکارو کرده چون من چیزایی درباره این شخص شنیدم که واقعا قابل بیان نیست فقط میتونم بگم تف تو ذات……و اینکه دوستان اگر راهپیمایی چیزی برای این عزیز خواستید انجام بدید حتما اطلاع بدید

    • رایان اسفند ۲, ۱۴۰۰

      اصن کسی که اینکارو میکنه آدم نیست فقط یه حیوان بلفطره اینکارو میکنه توف به این مملکت بی صاحاب اگه به اون قاتل ها یزره رهم کنن

  • Faty بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    فک میکنم یکی دو سال پیش بود که خانوم هایی جمع شده بودند و داشتند اعتراض میکردن به اون دختری که دوچرخه سواری می کرد حرف با این خانوم هاست که کحایین الان د لعنتیا کدوم گوری هستین چطور واسه اون اعتراض میکردین حالا چپیدین تو خونه هاتون لعنت به هرچی مرد و زن زن ستیز لعنت ??

  • حق با کدام است؟ بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    به هیچ کدومشون طرفداری و حق نمیدم هردو بزرگترین اشتباه رو کردن.و این اسمش غیرتی و ناموس نیست بلکه فاجعه ایی هست ک تمام دنیا رو به درد اورد.شهدا ک میدیدن از کجاها دارن به ناموسشون چپ میشه پاشدن رفتن اون طرفا جلوشونو گرفتن تا نیان.به این میگن غیرت ناموس.این پسر هم چشم داشت که ببینه خانمش چگار میکنه چگار نمیکنه جلوشو میگرفت در صمن اگ راست میگن پسر سوریه ایی بوده برن دنبالش پیداش کنن. بعدشم اینها صد درصد مشگل زن و شوهر بوده. کسی ک سر میبره داعشیه و کسی ک بدون اجازه این کارو میکنه خیانتکاره و خانواده قتل داره جربان میگه طرفداریشه چرا خانواده دختره سکوت کردن.ما همه حق قصاوت نداریم.
    الهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم.

    • عریان بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

      با دیدن کامنتها می توان زنان فاسد را شناخت،زنانی که سالم نیستند بخاطر ترس چیزهایی می نویسند که یک روانشناس بخوبی میفهمد این زن هم اهل ترکیه رفتن و خیانت کردن بوده و هست.?

    • زهرا بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

      اگه تو این چند روز ی نظر منطقی شنیدم نظر شما بوده

  • زهرا بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    واقعا حرفه حقو زدی

  • سید حبیب بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    آنان از دست اینستاگرام که کشورمون رو به بی بند و باری کشاند
    لطفا اینستاگرام را کاملا فیلتر کنید

  • Faty بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    مونا تلف شد رفت فکر زنده ها باشین فک میکنین کمن دخترا و زن هایی که دارن تو بدترین شرایط زندگی میکنن دخترایی که خسته شدن از همه چی از حبس تو خونه از کتک خوردن از ازدواج اجباری کی گفته زن ضعیفه اگه ضعیفه چتور این همه دردو رنج و تحمل میکنه
    باید یه کاری کرد من شخصا از نسل زن های قبل از که تلاشی ثمر بخشی برای رفع این مشکلات انجام ندادن ناراحتم و دلگیر که چرا مبارزه نکردند چرا چنین حادثه هایی تحمل کردند چرا در مقابل این خوی وحشی گری بعضی ها نایستادند فکر میکنید در امریکا یا اروپا چنین چیزهایی وجود نداشت یا نداره اما اونها مثل زنهای ایرانی میدان رو خالی نکردند و تا پای جونشون برای هدفشون ایستادند تا شرمنده نسل بعدشون نباشن شرمنده سرهایی که با گریه روی بالشت گذاشته میشه شرمنده اشک هایی که بی صدل ریخته میشه
    امیدوارم ما شرمنده نسل ایندمون نباشیم

  • محمد بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    دختری که ۱۷سال داشته گول خورده ایا اصلا ازدواج برای این خوب بوده،درکل هردو طرف اشتباه کردن

  • فمنیست بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    الان قاتل رو گرفتن؟

  • م.ق بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    این خانم شوهرداشت چجوری ب عقدیکی دیگه دراومد؟
    مگه شدنیه تاوقتی ک طلاق نگرفته بایکی دیگه عقدکنه

  • قانون هرکاری میکرد از سر بریدن ک بهتر بود شوخی نیس تو دهن راحته سر ینفر بریدن من ک مغزم سوت میکشه بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    آیسان

  • زهرا بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    این باااااید اعدام بشه در کمال وقاحت زنشو سر بریده و تو خیابونا رفته به این میگن غیریت؟؟!؟؟
    همه ی زنا قربانی تعصب کور کورانه شدن
    یه دختر ۱۷ساله باید چ انتظاری ازش داشته باشی
    واقعا جای تأسف داره پدری اجازه بده دخترش ۱۳سالگی عقد کنه
    مادر این جانی هم برای دفاع از پسرش چرتو پرت میگه
    دختره هم ک مرده و نمیتونه از خودش دفاع کنه
    این داعشی ب تمام معناست
    باید هر دو رو اعدام کنند تا زمینه این اتفاق برای بقیه هم نباشه

  • پیمان بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    انشاالله هر چه زودتر اعدامش کنن

  • عباسی بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    درسته کار اون قاتل وحشتناک و باید به سزای عملش برسه

  • عباسی بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    درسته کار اون قاتل وحشتناک و باید به سزای عملش برسه ولی متاسفانه ما چند جا بد مشکل داریم اول فرهنگ جامعه که اجازه چنین ازوتج هایی را میده و چنین فرزندانی بار میاره و حتی به اونها اجازه اعتراض و یا بیان خواسته نمیده که این یه بحث داخلی و فرهنگی اجتماعی خودمون هست که وتقعا باید قوی و پخته بشیم نه اینکه از روی تعصب دین و یا هر چی دیگه تصمیم بگیریم بهتره معبار عقل باشه دوم بحث امنیت هست که هیچ کس ازش حرف نمیزنه کمتر جایی دیدم کسی دنبال مجازات اون فرد سوری باشه یا بگه اونم باید مجازات بشه درسته این خانواده مشکل داشتند حالا به هر دلایلی که بهتر بود عاقلانه حل می شد ولی دلیلی هم برای سو استفاده دیگران نباید باشه به نظر من مجازات اون فرد سوری هم نباید کمتر باشه و اخر اینکه دوسنان بهتره با هم دوست باشیم نه اینکه وقتی مشکلی برای شخصی پیش میاد آتیش بیار معرکه باشیم فرض کنیم اون مشکل برای خودمون بوده این صحبت اخرم با اطرافیان این خونواده هست در کل به نظر من عقل و فکر و منصفانه و دور از تعصب بودن چه تعصب قومی چه دینی چه مذهبی بهتر از همه چی هست نمیگم چیزی که خود دین ما هم بهش تاکید داره

  • امیر بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    مجرم اصلی همان مرد سوری است که داره به ریش ما میخنده

    • ارامش بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

      مرد سوری مجرم هست باید به سزاش برسه ولی اینجا توی این موضوع هم دختره هم پسره مقصر هستن و خانواده ها چون چطور ممکن بود بچه به این کوچیکی رو شوهر بدن و بعدش بگن بچه مخالفتی نداشت اخه این دختر با اون سن کم چی حالیش میشد که بخواد مخالفت کنه بعد با سن کم دوبار حامله شده درست توی سن رشد این دختر هنوز ۱۸سال هم نشده بود واقعا شرم اوره یک دختر زیر ۲۰سال حاملگی براش ظرر داره چه برسه به اینکه زیر ۱۸سال دوباره حامله شده
      بین زن و شوهر مشکلی وجود داشته که دختر با قهر میومده خونه پدرش بعدشم با دخالت بزرگترها بر میگشته سر زندگیش این دختر هیچ امید و علاقه ایی به زندیگش نداشته که زود گول یه مرد غریبه رو خرده اگه همسرش به جای غیرت های بیجاش به همسر علاقو و عشق میورزید زندگیش این نبود من کاملا مرد رو مقصر میدونم اره درسته زنش خیانت کرد ولی دلیل خیانتش عقده هایی بوده که توی دلش مونده بوده خودشم پشیمون بود چون بچگی کرد و رفت چون دید خانوادش پشتش نیستن و بخواطر حرف مردم اون و هی بر میگردونندن سر زندگیش دختره هم فکر میکرد پیش خودش وقتی توی ایران و توی خانواده خودم کسی و ندارم که حمایتم کنه رو اورد به یه غریبه چون فکر میکرد میتونه براش زندگیشو بهشت کنه
      این دختر توی عذاب شدیدی بوده که حاظر شد بچه ی خودشو ول کنه و بره چون هیچ مادری دل دور بودن از بچش و نداره و اینکه مشکل جدی بوده که بچه رو سقط کرده دیگه
      اینا نظر من بوده از اینکه همیشه یه زن و ضعیف میدونن
      زن باارزش ترین خلقت خداست از هر نظر نگاه کنین ولی مردها و جامعه یه زن رو بی ارزش میکنن
      به نظر من مردها بجای غیرت های الکی غیرتی داشته باشن که زنشون کمبودی توی زندگیش نداشته باشه که به یکی دیگه پناه ببره متاسفانه من توی فامیل خودم این موضوع رو زیاد دیدم و مخالف این هستم یک دختر زود ازدواج کنه چون موقع بچگی و رشدش هست
      انشالله که قانون بهترین تصمیم رو بگیره روی این موضوع واقعا دلم به درد اومد برای یه دختر ۱۷ساله واقعا دردناکه و خیلی زیاد هستن از این جور دخترا

  • رادمهر بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    سجاد و غزل هر دو قربانی اند…
    قربانی حماقت خانواده ، فرهنگ جامعه و قانون ضعیف کشور.
    خانواده بی شعوری که با ازدواج دو بچه موافقت می‌کنند و به عاقبت چنین وصلتی فکر نمی‌کنند.
    قانون ضعیف کشوری که وقتی رضایت خانواده ها را به ازدواج میبیند، ممانعت نکرده و اجازه عقد می‌دهد.. ‌
    فرهنگ ضعیف مردم و همسایه هایی که وقتی بدبختی همسایه را میبینند، بجای ریختن آب بروی آتش و خاموش کردن آن ، با دخالت بیمورد، اظهارنظر غیرمسئولانه و طعنه این آتش را شعله ورتر کرده و از پسر جوانی که در هیچ کجای این گرفتاری دیده نشده یک دیوانه عصبانی و نهایتا یک قاتل ساخته اند…
    این پسر قبل از کشتن همسرش، مرده…. الان کشتنش براش یک‌جور نعمته…
    بیچاره دختر جوانی که نسنجیده و نفهمیده در این دام افتاد …
    ما مقصریم … ما بظاهر بزرگترها، ما پدر و مادرها، ما مسئولین و قانون گذارها …
    بیچاره بچه کوچک این دونفر که باید بدون پدر و مادر بزرگ بشه…

  • فمنیست بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    دوستان لطفا ساکت نشینین وگرنه دوباره شاهد چنین حادثه ها خواهیم بود
    مردمی که به تمدن چندهزارسالشون می نازن ببین به کجا رسیدن به والله که حق دارن به ماها انگ وحشی گری و تروریست بودن میزنن
    به امید اینده روشن البته با همکاری مردم

  • علی بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    از حیوان هم بد تر بوده این پسر

  • س بهمن ۲۳, ۱۴۰۰

    کاش همه زن ها و دخترا نباشن تا مردا بفهمن زندگی بدون اونا چتوریه یه روز مامانم قهر کرد رفت بابام به غلط کردم افتاده بود

  • مهسا بهمن ۲۳, ۱۴۰۰

    هنوزم حس میکنم دارم می لرزم اینا واقعا چجور ادمایین اصلا ادمن؟ خدا به داد مردم برسه داریم تو یه کشور زندگی نمیکنیم داریم تو سلاخ خونه زندگی می کنیم

  • نا شناس بهمن ۲۳, ۱۴۰۰

    نظر هاتون درست و محترم ولی یه چی میگم خالی شم لعنت به این دولت ما که معنی اسلام رو عوض کرد خاک تو سرتون با این کشوری که درست کردید نه فرهنگی نه قانون درستی مشکل اساسی از دولت ماست که … یک ذره فکر کنید و اگر میخواید بچه هاتون تو یه فرهنگ درست بزرگ بشن یه جا ببریدشون که تو این جو بزرگ نشن و این چیز ها رو نبینن مردم های کشور دیگه میرقصن و شادن و … کشور ما چی؟؟ نمیدونم بخندم یا بگریم?

    • س بهمن ۲۸, ۱۴۰۰

      واقعا شما که میگید کشور های خارجه این کار میکنه از اینا ، اینا تمام ظاهر مگه چند وقت پیش تو انگیلی یک زن کشته نشد یا تو آمریکا و کشور دیگه

  • مهدی بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    خشم فراوان حاصلش میشه همین البته در یک لحظه اتفاق میوفته ولی حقش همین بود شاید تلنگری باشه برا بقیه که باحساس یک جون بازی نکنن

  • بهزاد بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    اگر این اتفاق در آمریکا می افتاد تا هفته ها خوراک رسانه های داخلی ما بود و چقدر از غرب وحشی می گفتند!!!

  • پارسا بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    ما خوزستانی ها غیرت داریم

  • عباس بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    تواینستا همه هستند منفز دارد مثبت هم دارد همه چیز تو دنیا مثبت ومنفی دارد من الان سراغ دارم ۵ نفر زن شوهردار از خانه فرارکردند رفتند ترکیه این یه باند هست که اینکار انجام میدهد اون زمان اینستا نبوداگرم بود اینطور نه ولی حق به این همسر غزل میدهم که تحت تاثیر حرف روزمره مردم شده بوده وکار غزل هم خیلی خیلی اشتباه بوده .این خانمها که زیاد بیرون وتو با این اون میروند خطرناک هست

  • نگار بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    نخیر واقعی هست
    مردیکه را خداکنه بگیرن

  • س بهمن ۲۸, ۱۴۰۰

    چرا شما ها هرچی میشه میندازین سر کشور دین اسلام کشور های خارجه فقط ظاهرشون اون مگه چند وقت پیش تو خیابان انگیلیس یک زن نکشته بودن یا آمریکا

    غزل هر کاری کرده بود نباید کشته میشود قاتل ها هم باید کشته شن تا بفهمن غیرت این نیست غیرت یکی کنارت آرامش آسایش داشته باشه اگه این هارو داشت فرار نمیکرد

  • چکش بهمن ۲۹, ۱۴۰۰

    ازدست این سیاستهای دروغ بریدیم

  • چکش بهمن ۲۹, ۱۴۰۰

    نامردی ازاین بدتر مخصوصا دخترعمویش هم بود اگه مرد بود می‌گفت دخترعمو بچه بوده گواش زدن

  • بهزاد بهمن ۳۰, ۱۴۰۰

    بنظرم سجاد وبرادرش اول باید سراغ مرد سوری میرفتن اونو تو خونش سگ کش میکردن اگه واقعا راست میگه میخاست غیرتشونشون بده…اینجا میدونست که هرکاری بکنه اعدام نمیشه بالاخره بزرگترها وپدرش وعموش رضایت میدن وآزاد میشه اما اونجا اگه مردسوری رو میکشت وگیرمیوفتاد کمترین حکمش حبس ابدبود….

  • درد آزادی بهمن ۳۰, ۱۴۰۰

    باید طبق قانون مجازات میشد مگه عصر حجر هر جور بخوای توجیح کنی توجیح پذیر نیست

  • عرفانی مهر بهمن ۳۰, ۱۴۰۰

    به نظرم مسبب تمام این حوادث و درنهایت فاجعه قتل زیر سر اون مرد سوری بود ، ،غزل دختر ساده وگول وعده وعیدهای اون مردسوری شده بود اگه اون تواین جریان نبود ، نه دختر فرارمیکرد نه سجاد دست به قتل میشد

  • رایان اسفند ۲, ۱۴۰۰

    من حرفی ندارم فقط خدا بهمون رجم کنه به کجا داریم میریم ماها???