دستمزد بادیگارد شخصی هنرمندان چقدر است و چه ویژگی‌های باید داشته باشند؟

دستمزد بادیگارد شخصی هنرمندان چقدر است و چه ویژگی‌های باید داشته باشند؟

مدتی است بحث بادیگارد شخصی به خصوص در مورد سلبریتی ها داغ شده است و هر از گاهی خبرساز می شود. حدود ۲ ماه پیش بود که ارسلان قاسمی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون در مراسم اکران فیلم «اتومبیل» در پردیس سینمایی ملت در کنار ۳ بادیگارد مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شد و با پخش شدن کلیپ های آن دوباره بر سر قانونی بودن یا نبودن بادیگاردها در ایران بحث در گرفت.

چند روز بعد سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران، با بیان این که در کشور چیزی به نام بادیگارد یا محافظ شخصی نداریم، اعلام کرد که هر سه بادیگارد قاسمی دستگیر و با خود او نیز برخورد شده است.

حالا مجتبی پرهیزکار با ۱۸ سال سابقه ی فعالیت در نیروی انتظامی و ۶ سال فعالیت در زمینه ی حفاظت و حراست از مجتمع های گوناگون درباره ی مقوله ی بادیگارد شخصی توضیحاتی را داده است. او می گوید: «کار بادیگاردی در ایران قانونی نیست به همین دلیل هم ما بیشتر تمرکزمان را روی حفاظت از اماکن گذاشته ‌ایم. ممکن است شخصی در یک فروشگاه فروش بالایی داشته باشد و نیازمند افرادی باشد که نظم آنجا را تامین کنند که به همین دلیل سراغ ما می ‌آید.»

بادیگارد شخصی

دستمزد نیروهای حفاظتی چقدر است؟

پرهیزکار در این باره می گوید: «معمولا حقوق نیروهای حفاظتی ساعتی پرداخت می ‌شود. از ساعتی ۲۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان که بر اساس توافق پیش می‌ رود. این قیمت به چهره‌ بودن و شهرت هم بستگی دارد… اما مبنای حقوق ما ساعتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.»

یک بادیگارد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خیلی از ما زمانی که کلمه ی «بادیگارد» را می شنویم به ناگاه افراد «قلچماق» به ذهن مان متبادر می شود. افرادی با کت و شلوارهایی که به زحمت، بدن آن ها را در خود جای داده اند. اما این تصویر لزوماً درست نیست.

بادیگارد شخصی بهنوش بختیاری

پرهیزکار درباره ی ویژگی های مورد نیاز برای یک بادیگارد می گوید: «اولین ویژگی برای کسی که می ‌خواهد حفاظت و مراقبت را به عهده بگیرد، داشتن آیکیو و ایکیوی مناسب است. ویژگی بعدی قد است که باید بالای ۱۹۰ سانتی‌ متر باشد. یک محافظ حتما باید در یکی از رشته‌ های ورزشی به خصوص دفاع شخصی دوره دیده باشد. همچنین باید درباره آنان از مراجع قانونی استعلام شود و گواهی سوء پیشینه بگیرند. نیروی انتظامی دستور العملی برای استفاده از نیروها در قالب تشریفات، حفاظت و نگهبانی با مدرک تحصیلی دیپلم به بالا را در نظر گرفته است.»

با تمام این اوصاف اما عده ای در فضای مجازی بدون هیچ پیش زمینه خاصی و صرفاً به خاطر داشتن جثه بزرگ روی به این کار آورده اند. و هیچ نهادی هنوز متولی آن نشده است.

بیشتر بخوانید:

بادیگاردها در ایران چقدر دستمزد می‌گیرند؟

۱۰ واقعیت جالب در مورد بادیگاردها؛ از محافظ هیتلر تا برادر آل کاپون [قسمت اول]

۱۰ واقعیت جالب در مورد بادیگاردها؛ از زنان محافظ تا قاتلینی خائن [قسمت دوم]

۲ نظر

ورود