۱۰ حقیقت جالب درباره گریمورهای سینما که نمی دانستید

۱۰ حقیقت جالب درباره گریمورهای سینما که نمی دانستید

در ساخت یک فیلم، اهمیت گروه گریم یا همان چهره پردازی کمتر از باقی گروه ها نیست چون به لطف آن ها است که می توان شخصیت واقعی هر کاراکتری را به تصویر کشید. متخصصان این حوزه کار بسیار پرجزئیاتی برعهده دارند و حتی در صورت لزوم تکنیک های جدیدی به کار می گیرند تا کاراکترها تا حد ممکن واقعی از آب درآیند.

با حقایقی جالب و خواندنی درباره ی گریمورهای سینما و کار چهره پردازی همراه باشید.

۱- تحقیقات زیادی انجام می دهند

کار گریم یک فیلم به داستان آن و دوره ای که در آن اتفاق می افتد بستگی دارد. بعد از تعیین خصوصیات کاراکترها معمولاً فرآیند پرزحمت تحقیق آغاز می شود. متخصصان ساعت های زیادی را صرف دستیابی به جزئیات می کنند تا به صحت تاریخی لازم برسند.

کاراکتر ملکه الیزابت اول در فیلم Mary Queen of Scots که مارگو رابی نقش آن را ایفا کرد، روی پوستش جای آبله داشت، بیماری ای که الیزابت اول در ۲۰ سالگی به آن دچار شده بود. گریمور فیلم، جنی شایکور از این نکته ی جزئی غافل نشد و با دقت و وسواس زیادی آن را به اجرا درآورد.

۲- همه چیز را آنقدر امتحان می کنند تا به گریم ایده آل دست یابند

گرچه در بیشتر موارد، گریمورها از قبل ذهنیتی درباره ی کاری که می خواهند انجام دهند دارند، اما کار گریم همیشه مطابق تصور اولیه ی آن ها پیش نمی رود. به همین دلیل باید آنقدر تست کنند تا به دیدی درست و از همه مهم تر به بهترین نتیجه دست یابند.

جیجی ویلیامز، گریمور حرفه ای سینما می گوید برای فیلم سیاه و سفید Mank نزدیک به ۳۰۰ رنگ رژلب را امتحان کردند تا بالاخره رنگی که نیاز داشتند را پیدا کردند.

۳- شانه به شانه ی فیلمبردارها کار می کنند

فیلمبردارها مسئول هم تجهیزات نورپردازی ای هستند که در ساخت فیلم به کار می روند و هم تنظیم تصویر. آن ها همچنین مسئولیت تصمیمات هنری و تکنیکی مرتبط با خلق صحنه ها را برعهده دارند. به همین دلیل است که هر دو گروه فیلمبرداری و چهره پردازی باید دست به دست هم دهند چون مجموع همکاری آن ها بر نتیجه ی کار اثر می گذارد.

۴- با اغلب بازیگران رابطه ی ویژه ای پیدا می کنند

روندی اسکات یک گریمور حرفه ای سینما است که با پروژه هایی همچون سریال Sex and the City و فیلم Synecdoche, New York همکاری داشته است. اسکات در مصاحبه ای گفت میان بازیگران و گریمورها رابطه ی به شدت شخصی ای برقرار می شود.

او درباره ی اهمیت وجود رابطه ای خوب میان گریمورها و بازیگران گفت: «بهترین لحظه ها وقت هایی است که واقعاً دارید به شکل گیری کاراکتر کمک می کنید و برای این کار ایده های بازیگر و خودتان را به کار می گیرید. باید آن شخص را بشناسید، بدانید که رفتارش چگونه است و چطور از خود مراقبت می کند.»

۵- هر قدر لازم باشد کار می کنند

ربکا پرکینز، گریمور سابق سینما که با سریال های محبوبی همچون Law & Order: Special Victims Unit و ۳۰ Rock همکاری داشته، در مصاحبه ای گفته گروه گریم سریال Law & Order یک بار کار بسیار دشواری داشتند چون در حالی که درواقع وسط تابستان بود باید یک صحنه ی زمستانی را فیلمبرداری می کردند. آن ها ۱۴ ساعت سر صحنه کار کردند و مجبور بودند لباس های گرم تن بازیگرها کنند. با این حال، کار خود را به خوبی انجام دادند و باوجود گرمی هوا کاری کردند که به نظر برسد کاراکترها سردشان است.

۶- برای بعضی صحنه ها تکنیک های جدیدی برای گریم خلق می کنند

بعضی صحنه ها از ویژگی های خاصی برخوردارند و همین ویژگی ها هستند که تعیین می کنند برای کار گریم این صحنه ها از چه موادی باید استفاده شود. این به گریمورها بستگی دارد که چطور با ترفندهایی کوچک خواسته ای که وجود دارد را برآورده سازند.

برای خالکوبی های گریم: در فیلم The Hunger Games: Mockingjay — Part 1، گریمور کار، وی نیل یک خالکوبی موقت برای ناتالی دورمر درست کرد که توسط شرکتی به نام استودیو آلکمی تولید شده بود.

برای صحنه های گریه: روندی اسکات از چسب های منتول استفاده می کرد.

برای رفع مشکل قرمزی چشم: توصیه ی جینا بتلی کشیدن داخل چشم با یک مداد چشم رنگ پوست است. او همچنین از یک ترفند تلویزیونی قدیمی گفته: استفاده از یک مداد چشم آب نفتی به جای مشکی برای سفیدتر دیده شدن چشم ها.

برای صحنه های بوسه: پرکینز می گوید رژلب های قرمز مات بیشترین ماندگاری را دارند.

برای پاک کردن گریم: توصیه ی پرکینز استفاده از کرم اصلاح است چون می تواند لکه های خون و جای رژلب قرمز را پاک کند.

۷- خود را به جای کاراکتری می گذارند که باید گریمش را انجام دهند

دنیل پارکر، گریمور سریال Queen’s Gambit گفته بعد از ماه ها تحقیق با گشتن در میان تصاویر و تماشای فیلم های قدیمی توانستند ظاهر کاراکتر اصلی را بازسازی کنند. او در اینباره گفته: «اول از همه، فیلمنامه را می خوانم. وقتی فیلمنامه را می خوانم تصویری در ذهنم شکل می گیرد. به یک ایده ی بسیار واضح از چیزی که می خواهید می رسید.»

منبع الهام پارکر برای گریم کاراکتر اصلی سریال در اپیزود ۶، یکی از خوانندگان مشهور دهه ی ۱۹۶۰ به نام ماریسکا ورس بود.

۸- می توانند هر قدر لازم باشد سن بازیگر را بالاتر نشان دهند

گاهی فیلمبرداری مطابق ترتیب وقایع درون فیلم انجام نمی شود. اینجا است که گریمور باید خود را با شرایط تطبیق دهد، مانند مواقعی که سن یک کاراکتر طی فیلم بالا می رود.

به گفته ی دنیل پارکر، او در سریال Queen’s Gambit از تکنیک های گریم مختلفی استفاده می کرد تا خود را با تغییر سن کاراکتر اصلی مطابقت دهد. او در اینباره گفته: «وقتی سنش کمتر بود باید اینطور به نظر می آمد که آرایش ندارد. اما برای درآوردن این نکته گاهی مجبور می شوید بازیگر را آرایش کنید. شما با داستان سر و کار دارید و کار گریم بیان حقایق است.»

۹- می توانند گریم هایی انجام دهند که برای خودشان غیرممکن می نمود

سوجی کازوهیرو، گریمور حرفه ای سینما که با فیلم Looper همکاری داشته می گوید چیزی نمانده بود کار خود را در این فیلم رها کند چون چیزی که از او می خواستند به نظرش غیرممکن می آمد. با این حال، او این چالش را پذیرفت و توانست همان چیزی که از ابتدا از او خواسته شده بود را انجام دهد.

او در اینباره گفته: «وقتی جزئیات کار را فهمیدم گفتم شدنی نیست، نسبت های چهره ی آن دو نفر باهم خیلی متفاوت است و یک صحنه ی چشم در چشم شدن هم دارند. به نظرم این فیلم کار قابل تحسینی شد.»

۱۰- ترسی از زیر پا گذاشتن اصول متداول گریم ندارند

نادیا استیسی با کار چشمگیرش به عنوان گریمور فیلم Cruella شناخته می شود. او در مصاحبه ای از ترفند مخفی‌ای گفت که او را مشهور کرد: «اگر می خواهید اصول را زیر پا بگذارید، باید بدانید که آن ها را برای چه چیزی می خواهید زیر پا بگذارید، به همین خاطر تحقیق زیادی کردم.»

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود