مهاجرت گروه موسیقی رستاک صحت دارد؟

مهاجرت گروه موسیقی رستاک صحت دارد؟

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی از مهاجرت اعضای گروه موسیقی رستاک خبر داد.

بابازاده روز گذشته در توییتر خود نوشت:

«یک مهاجرت تلخ و همیشگی دیگر در موسیقی ایران؛

مهم ترین گروه موسیقی نواحی ایران «رستاک» مدت هاست بصورت گروهی از ایران مهاجرت کرده اند و به زودی تورهای کنسرت خود را از سر خواهند گرفت.»

اطلاعاتی درباره ی مقصد مهاجرت گروه رستاک منتشر نشده است و اعضای این گروه تاکنون واکنشی به این خبر نداشته اند.

مهاجرت گروه رستاک

گروه رستاک چگونه شکل گرفت؟

گروه موسیقی رستاک از تابستان سال ۱۳۷۶ به سرپرستی سیامک سپهری فعالیت خود را آغاز کرد.

این گروه رسالت خود را احیای موسیقی اصیل اقوام ایرانی، به عنوان یک عنصر مهم و هویت بخش انتخاب کرد و از همین رو، نام رستاک را بر خود نهاد تا بتواند با نگرشی نو و شکلی جدید، راوی موسیقی فولکلور ایران باشد.

برای رسیدن به این هدف، اعضای گروه رستاک تحقیقات وسیعی را در حوزه موسیقی نواحی ایران آغاز نمودند تا بتوانند این گونه از موسیقی را با ابزارهای نوین و بازآفرینش‌های مردم‌پسندتر به شکلی که خدشه‌ای به اصل و ریشه آن وارد نشود، اجرا نمایند.این تحقیقات شامل سفر به مناطق مختلف ایران، مصاحبت با اساتید و صاحب‌نظران موسیقی نواحی و گردآوری و تجزیه و تحلیل این‌گونه از موسیقی بود.

گروه رستاک در سال ۸۲ اولین اجرای صحنه ای خود را در تالار بتهون خانه هنرمندان ایران اجرا کرد.

رستاک پس از حدود یک دهه تحقیق و پژوهش، در سال ۸۶ نخستین آلبوم خود را با نام «رنگواره‌ های کهن» روانه بازار نمود. این آلبوم با استقبال چشمگیری مواجه شد و توانست عنوان پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی را از آن خود سازد.

پس از انتشار این آلبوم فصل جدیدی از زندگی رستاک آغاز شد؛ این گروه، اولین اجراهای خارجی خود را تجربه کرد و رستاک به یکی از گروه های پرمخاطب موسیقی ایران تبدیل شد.

سومین آلبوم گروه رستاک با نام «سرنای نوروز» هم که در سال ۹۲ منتشر شد، به پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی سال بدل گشت.

گروه رستاک تاکنون علاوه بر ایران کنسرت‌های متعددی درکشورهای دیگر از جمله انگلستان، اتریش، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، سوئد، آمریکا، کانادا، استرالیا، هندوستان، ژاپن، مالزی، شیلی، لهستان، ترکیه، بلژیک، گرجستان، قزاقستان، عمان، عراق، بلاروس، بنگلادش وامارات متحده عربی داشته‌است.

از گروه رستاک تاکنون ۷ آلبوم منتشر شده است: رنگواره های کهن، همه اقدام من، سرنای نوروز، میان خورشیدهای همیشه، بهار، پروژه در خانه بی مرز و با رستاک برقص.

اعضای گروه رستاک عبارتند از: سیامک سپهری، فرزاد مرادی، بهزاد مرادی، اکبر اسماعیلی پور، مجید پوستی، امید مصطفوی، حامد بلندهمت، دینا دوستی، پریسا اینانلو و یاسمن نجم الدین.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود