بازیگر سریال خنده بازار : «خط قرمزهای تلویزیون مدام بیشتر و بیشتر می شوند» + ویدیو

بازیگر سریال خنده بازار : «خط قرمزهای تلویزیون مدام بیشتر و بیشتر می شوند» + ویدیو

سیاوش مفیدی را بیشتر به خاطر نقشش در آیتم های طنز مجموعه برنامه «خنده بازار» می شناسیم؛ مامور پلیسی که علاقه خاصی به متوقف کردن ماشین ها و اعمال قانون شان داشت!

این بار اما او در فیلمی جدی ظاهر شده؛ فیلم «۲۸۸۸» به نویسندگی و کارگردانی کیوان علیمحمدی و کیوان حیدری. کیوان علیمحمدی ید طولایی در ساخت فیلم های مناسب ذائقه مخاطب خاص دارد و پیش از این فیلم هایی نظیر «ارغوان» و «شبانه روز» را کارگردانی کرده است.

در مصاحبه ای که اخیراً با سیاوش مفیدی انجام شده، او درباره ی دلیل این که رو به کار جدی آورده، می گوید که کار کمدی کردن در تلویزیون کمی سخت شده چرا که خط قرمزها مدام بیشتر و بیشتر می شوند. او اضافه می کند که فضا از چند سال پیش، یعنی زمانی که او و همکارهایش آیتم های برنامه «خنده بازار» را کار می کردند، برای کار سخت تر شده و مدیران کنونی سازمان سختگیری های بیشتری دارند.

سیاوش مفیدی

او ادامه می دهد: «اگر سختگیری ها بیش از حد باشد کمدین ها و فیلمنامه نویس ها دچار خود سانسوری می شوند.»

او درباره ی فیلم «۲۸۸۸» می گوید: «این فیلم از زاویه دیدی جدید به ۲۸۸۸ روز جنگ بین ایران و عراق و به کسانی می پردازد که در این سال ها آن چنان که باید و شاید به آن ها توجه نشده است.»

او ادامه می دهد: «این فیلم راجع به fighter controller ها است؛ کسانی که به رصد آسمان می پردازند و در کنار خلبان ها، آن ها را هدایت می کنند. ما هرگز فیلمی در این زمینه نداشته ایم. این فیلم از جهت فرمی، از آن جهت خاص است که بیش از آن که به المان های بصری متکی باشد، به صدا اتکا می کند.»

سیاوش مفیدی

وی اضافه می کند: «برای من باعث افتخار است که در فیلمی بازی کردم که در آن به قهرمانان ملی و میهنی پرداخته می شود که خالصانه جان شان را کف دست شان گذاشتند و برای میهن جان دادند.»

او در پایان در پاسخ به این مطلب که آیا فیلم شعاری از آب درآمده یا خیر، می گوید: «من روحیات کیوان علیمحمدی را می دانم و او را می شناسم و به نظر من فیلم کاملاً از شعارزدگی به دور است و مخاطب در آن هیچ شعاری نمی بیند. البته این نظر شخصی من است.»

بیشتر بخوانید:

ژست های عجیب رعنا آزادی ور در جشنواره فیلم فجر! + ویدیو

شباهت جالب هادی محقق ، برنده جشنواره فیلم فجر به حسین پناهی + ویدئو

برندگان سیمرغ بلورین چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر مشخص شدند + حواشی

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود