مرد چینی که فریب آگهی شغلی جعلی را خورد و ماه‌ها در کامبوج «برده خون» شد

مرد چینی که فریب آگهی شغلی جعلی را خورد و ماه‌ها در کامبوج «برده خون» شد

یک مرد چینی که تنها با نام خانوادگی‌اش، «لی» معرفی شده، توسط یک باند خلافکار ربوده شد و وقتی توانست از دست اسیر‌کنندگان خود در شهر سیهانوکویل، کامبوج فرار کند، تقریبا تمام خون خود را از دست داده بود.

این باند خلافکار از آگوست ۲۰۲۱ هر ماه ۸۰۰ میلی‌لیتر خون از این مرد ۳۱ ساله می‌گرفت و بعد به او فرصت می‌داد تا ذخیره خون خود را مجددا پر کند. تصور می‌شود که آنها خون‌ها را به‌صورت آنلاین به خریداران خصوصی می‌فروختند.

ماجرای مرد چینی که در کامبوج به برده خون تبدیل شد

در حالت عادی برای اهدای خون معمولا حدود ۴۷۰ میلی‌لیتر خون از فرد گرفته می‌شود که چیزی حدود هشت درصد میانگین حجم خون یک بزرگسال است. با آنکه بدن انسان توانایی جایگزینی این حجم از خون را در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت دارد، تامین مجدد گلبول‌های قرمز حدود ۱۰ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد. به همین خاطر است که توصیه می‌شود افراد پیش از اهدای مجدد خون، حداقل ۵۶ روز دست نگه دارند.

خون بدن این مرد چینی به‌ قدری تخلیه شده بود که خلافکاران شروع به خون گرفتن از سر او کردند، زیرا رگ‌های دستانش دیگر قادر به تامین خون کافی نبودند.

اوایل ماه جاری او به کمک یکی از اعضای باند موفق به فرار شد، اما در وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی قرار داشت و از نارسایی چند عضو بدن خود رنج می‌برد. وقتی «لی» در ۱۲ فوریه در بیمارستان بستری شد، بازوهایش به شدت کبود شده و پر از اثر سوزن بود.

ماجرای مرد چینی که در کامبوج به برده خون تبدیل شد

«لی» که قبلا به عنوان نگهبان امنیتی در شنژن و پکن کار می‌کرد، فریب آگهی شغلی یک شرکت جعلی در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ را خورد. به گفته او، این گروه خلافکار که تمام اعضای آن چینی بودند، پس از آنکه «لی» از پیوستن به عملیات کلاهبرداری آنلاین آنها خودداری کرد، تصمیم گرفت از او خون بگیرد. لی که تهدید شده بود به سازمان‌های برداشت اعضای بدن فروخته خواهد شد، مجبور شد به این کار تن دهد. اعضای این باند همچنین او و سایر زندانی‌ها را با شوک الکتریکی مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. «لی» گفت حداقل هفت مرد دیگر در اتاقی که او در آن نگهداری می‌شد زندانی بودند.

این باند خلافکار «لی» را به مرز چین و ویتنام برد، او را مجبور به عبور از مرز کرد و سپس در کامبوج یک شرکت کلاهبرداری آنلاین دیگر، او را به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار خرید. این مرد چینی در حال حاضر در بیمارستان تحت معالجه است و بنا به گزارش‌ها وضعیت پایداری دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود