جزئیات سقوط جنگنده ارتش در تبریز + ویدیو

جزئیات سقوط جنگنده ارتش در تبریز + ویدیو

حوالی ساعت ۹ صبح امروز یک فروند هواپیمای جنگنده اف ۵ که بر فراز آسمان تبریز پرواز می‌کرد در یکی از محلات شمال غرب این شهر و حوالی خیابان انقلاب سقوط کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که محل سقوط این جنگنده حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و یک مدرسه بوده که در زمان وقوع حادثه مدرسه به دلیل شرایط کرونایی کشور تعطیل بوده، اما متاسفانه هر دو خلبان این هواپیما و راننده خودرویی که هواپیما با آن برخورد کرد فوت شدند.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی، در توضیح علت این حادثه گفت این هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش حین بازگشت از ماموریت دچار نقص فنی شد. او گفت: «خلبانان این هواپیما می‌توانستند با استفاده از صندلی‌پران از هواپیما خارج شوند، اما برای جلوگیری از اصابت با یک مکان شلوغ و پرجمعیت، آن را به یک منطقه کم‌تراکم هدایت کرده و به شهادت رسیدند.»

جزییات و ویدیو سقوط هواپیمای جنگی ارتش در تبریز

سخنگوی ارتش گفت علت این سانحه توسط تیم بازرسی و ایمنی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در محل حادثه در حال بررسی است.

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی، فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز نیز گفت: «با توجه به عرض کم ورزشگاه، هواپیما از محدوده ورزشگاه خارج شده و درخیابان دچار حریق کامل شد و به دیوار مدرسه‌ای که در نزدیکی ورزشگاه است برخورد کرد.» او اضافه کرد: «جانفشانی و فداکاری این خلبانان قابل ستایش است. آنها با هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند.»

محمد باقر هنرور، استاندار آذربایجان شرقی با حضور در محل حادثه گفت: «عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به‌طور کامل انجام شده است.»

جزییات و ویدیو سقوط هواپیمای جنگی ارتش در تبریز
تصاویر دو خلبان به شهادت رسیده در سقوط هواپیمای جنگی در تبریز

سرهنگ دوم صادق فلاحی از استادخلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز و سروان علیرضا حنیفه‌زاد از خلبانان جوان این پایگاه در این سانحه به شهادت رسیدند. بر اساس گزارش ها، یک شهروند نیز که ظاهراً راننده خودرویی در همان حوالی بوده نیز بر اثر سقوط هواپیمای جنگی ارتش در تبریز به شهادت رسیده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ارژنگ اسفند ۲, ۱۴۰۰

    روحشان شاد . بازم خدا رو شکر که مدرسه تعطیل بوده ‌. این جنگنده های هفتاد سال پیش تا کی می‌خوان ما رو بکشند خدا می‌دونه .