معده «مستر تیستر» بیمه شد! حمید سپیدنام کیست؟ + ویدئو

معده «مستر تیستر» بیمه شد! حمید سپیدنام کیست؟ + ویدئو

اقدام شرکت بیمه تعاون، از زیرمجموعه های وزارت تعاون که از متولیان امور محرومان در کشور است، به بیمه کردن معده ی حمید سپیدنام معروف به مستر تستر یا مستر تیستر ، بلاگر حوزه غذا، واکنش های منفی زیادی را در پی داشته است.

حمید سپیدنام روز گذشته در مراسمی تحت عنوان «برترین های مستر تیستر» جوایزی را به رستوران های منتخب خود اهدا کرد. به گفته ی سپیدنام، یکی از حامیان این مراسم که در هتل مجلل و گران قیمت اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، شرکت بیمه تعاون از زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. اما این همه ی ماجرا نبود.

در بخشی از این مراسم که با حضور نماینده ی شرکت بیمه تعاون برگزار شد، اعلام شد این شرکت بیمه معده مستر تیستر را بیمه کرده است.

بیمه کردن معده مستر تیستر که بسیاری او را نماد شکم چرانی و مصرف گرایی می دانند توسط یکی از زیرمجموعه های وزارتخانه ای که از متولیان امور محرومان در کشور است، با واکنش منفی زیادی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها مواجه شده است.

مستر تیستر کیست؟

حمید سپیدنام معروف به مستر تیستر متولد سال ۱۳۵۶ در انگلیس است.

پدر او، قدرت سپیدنام، از اساتید به‌نام رشته ی مهندسی کامپیوتر و مؤلف و مترجم بسیاری از کتب دانشگاهی این شاخه از مهندسی است.

قدرت سپیدنام در انگلیس در رشته مهندسی الکترونیک در مقطع دکترا مشغول تحصیل بود که پس از اتمام تحصیلات وی، خانواده ی سپیدنام به ایران بازگشتند و در مشهد ساکن شدند.

حمید سپیدنام که در زمان بازگشت خانواده اش به ایران ۵ سال داشت، تحصیلات خود را در ایران ادامه داد. او که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه آزاد میبد است، چند سالی در حوزه ی کامپیوتر و تبلیغات مشغول کار شد.

با این حال او در سال های اخیر با بلاگری حوزه ی غذا در اینستاگرام با نام مستر تیستر به شهرت رسیده است.

حمید سپیدنام به رستوران های داخلی و گاهی هم خارجی سر می زند و پس از تست غذا، در مورد کیفیت غذا، محیط ، برخورد مدیریت و پرسنل رستوران نظر می‌ دهد. او نظرات خود را در اینستاگرامش منتشر می‌ کند. اما سپیدنام برای تست کردن غذای رستوران ها نه تنها هزینه ای پرداخت نمی کند، بلکه در ازای این کار پول نیز دریافت می کند. بسیاری از رستوران‌ ها برای معرفی خود و محصولات شان از او دعوت می‌ کنند تا در قبال گرفتن هزینه، اقدام به تهیه ی گزارش از آن ها کند.

مستر تیستر کیست

مستر تیستر کیست

مستر تیستر کیست

مستر تیستر کیست

مستر تیستر کیست

مستر تیستر کیست

حمید سپیدنام در حال حاضر بیش از ۲ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد اما فعالیت او در حوزه ی بلاگری غذا با حواشی زیادی همراه بوده و او منتقدان فراوانی هم دارد.

مستر تیستر همواره به انتشار نقدهای مثبت دروغین در ازای دریافت پول از رستوران ها متهم شده و همچون بسیاری از چهره های اینستاگرامی به خاطر داشتن درآمدی نجومی از شغلی بی زحمت و بی فایده که مالیاتی هم برای آن نمی پردازد، مورد انتقاد گرفته است.

یکی از حواشی مستر تیستر که سر و صدای زیادی هم به پا کرد، به دنبال اقدام او به انتشار عکسی از سر پوست کنده ی یک شتر در اینستاگرامش آغاز شد.

پس از انتشار این عکس، نگار شمس، کارتونیست حامی حقوق حیوانات اقدام به کشیدن کاریکاتوری انتقادی از مستر تیستر و انتشار آن در اینستاگرام خود کرد. مستر تیستر در پیام هایی خصوصی از نگار شمس خواست این کاریکاتور را حذف کند اما وقتی درخواستش با مخالفت شمس رو به رو شد، با الفاظی ناپسند و توهین هایی جنسی به او تاخت. مستر تیستر همچنین از دنبال کنندگان صفحه ی خود خواست تا صفحه ی نگار شمس را ریپورت کنند و در پی این اقدام صفحه ی اینستاگرام نگار شمس حذف شد.

مستر تیستر کیست

پس از این اتفاق، سمانه سوادی، فعال حقوق زنان، اقدام به انتشار تصاویر پیام های مستر تیستر در اینستاگرام خود کرد که جنجال زیادی در فضای مجازی به راه انداخت. با انتشار این تصاویر مستر تیستر با موجی از واکنش های منفی از سوی کاربران فضای مجازی مواجه شد و بسیاری از کارتونیست های دیگر نیز با انتشار کاریکاتورهایی انتقادی از مستر تیستر به حمایت از نگار شمس پرداختند. با این حال، حمید سپیدنام ضمن تکذیب تصاویر منتشر شده از پیام های او، آن ها را فتوشاپ و اقدامی با هدف تخریب وی عنوان کرد.

واکنش رسانه ها به خبر بیمه کردن معده مستر تیستر

اقتصاد آنلاین در اینباره نوشت:

«هر چند بیمه شدن معده مستر تیستر بر اساس آنچه در عرف دنیا وجود دارد، امری نامعقول نیست اما سوال این است که چرا بیمه تعاون با تبلیغاتی فراوان دست به چنین کاری زده است؟ آیا شیوه های بهتری برای برندینگ وجود نداشت؟

همانطور که گفته شد اصل این کار در یک شرایط نرمال مشکلی ندارد ولی در وضعیت امروز کشور که وضعیت معیشتی روز به روز برای مردم دشوارتر می شود، چرا باید زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یکی از وظایف اصلی آن توجه به محرومانی است که بعضا گرسنه سر بر بالین می گذارند، دست به چنین کج سلیقگی می زند و برندینگ خود را دقیقا در نقطه مقابل این افراد یعنی کسب و کاری که به غذاهای لوکس اختصاص دارد، تعریف می کند؟

آیا مجموعه آقای وزیر از وظیفه خود در قبال فقرا و شکم های گرسنه فارغ شده که اکنون با بیمه کردن معده آقای تستر چنین شوی عجیبی را در یکی از زیرمجموعه های خود به راه انداخته است؟

آیا وزیر از این اتفاقات خبر دارد یا همچنان مشغول انتصابات حاشیه دار در سایر حوزه های وزارتخانه است؟

این اتفاقات یادآور مباحثی است که مخالفین عبدالملکی در روزهای معرفی وی برای تصدی این وزارتخانه مطرح می کردند که چنین وزارتخانه ای فرد قوی تری را می طلبد تا بتواند بر امور آن مسلط باشد!

آقای وزیر در این اتفاقات کجاست؟»

۲ نظر

ورود

  • صارم اسفند ۷, ۱۴۰۰

    باید مغزش رو بیمه میکردن چون ازش کار نمیکشه و احتمال خرابیش صفره ولی معده اش با این همه غذای آشغالی که می خوره تا چند سال دیگه حتما میترکه.
    ضمنا تیم روزیاتو هم بهتره پیش از نام بردن از افراد معلوم الحالی مثل سمانه سوادی یکم تحقیق کنه. این خانم یک فمینیست وحشیه که مردستیزی تهوع آورش زبانزد خاص و عامه. امثال این خانم و نسرین افضلی و دو سه تا دیوانه دیگه مثل خودشون چهره فمینیستهای ایرانی رو به لجن کشیدن.

  • مسی اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    مگه این وزارتخونه سر و ته داره که بفکر مردم باشه. اینا هم مصل بقیه فقط بفکر دزدی هستن. مردم کیلو چند؟؟