توصیه عجیب حسن عباسی ، فعال جنجالی اصولگرا، به رئیس جمهور اوکراین

توصیه عجیب حسن عباسی ، فعال جنجالی اصولگرا، به رئیس جمهور اوکراین

چند روز از حمله ی روسیه به اوکراین می گذرد و اخبار و ویدیوهای تقابل بین نیروهای این دو کشور فضای مجازی را پر کرده است. در همین حال بازار اظهار نظرها هم به شدت داغ است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور روز جمعه ضمن توئیتی گفت: «بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک ‌آمیز ناتو دارد، ما توسل به جنگ را راه حل نمی‌ دانیم و برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.»

سفیر اوکراین در تهران نیز با اشاره به این که این کشور یکی از قدرت های هسته ای جهان بود اما حالا و چند سال پس از تحویل تسلیحات هسته ای دیگر قدرت بازدارندگی ندارد، گفت: «من مطمئن هستم که تحویل زرادخانه‌ هسته ‌ای اوکراین یک اشتباه سیاسی بود و نباید این اشتباه را می ‌کردیم.»

از این دست اظهار نظرها از طرف سیاسیون گرفته تا مردم عادی و باز از نظرات عمیق و تحلیلی گرفته تا سطحی و پیش پا افتاده در فضای مجازی فراوان به چشم می خورد. و حالا نوبت به حسن عباسی رسیده است. او در توئیتی نوشته است: «جوونی کردی آقای زلینسکی! به جای التماس به سران بیست و هفت کشور غربی و ناتو، یه تماس با ایران می گرفتی، اسماعیل قاآنی یه سر می اومد ترتیبات امنیتی کیف رو می دید؛ پوتین سریع دستور عقب نشینی می داد.»

حسن عباسی

حسن عباسی کیست؟

حسن عباسی متولد ۱۳۴۵ در شهر «ازنا» لرستان و رئیس اندیشکده یقین است. وی را بیشتر به خاطر اظهار نظرهای تند و بعضاً عجیب و غریبش می شناسند؛ اظهارنظرهایی که گاه او را تا مرز زندانی شدن نیز برده اند. برای نمونه در سال ۸۸ با شکایت دفتر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی بازداشت شد که بعدتر با رفع اتهام در دادگاه، تبرئه شد.

حسن عباسی

یک بار هم در مهرماه سال ۹۷ به اتهام توهین به رئیس جمهور وقت یعنی حسن روحانی و وزیر راه وی یعنی عباس آخوندی در دادگاه به ۷ ماه زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

چچن کجاست و چه نقشی در جنگ روسیه و اوکراین دارد؟ + ویدیو

ناتو چیست و چه نقشی در حمله روسیه به اوکراین دارد؟

مقایسه قدرت نظامی روسیه و اوکراین در بخش نیروی های زمینی و هوایی

واکنش جالب دونالد ترامپ به اقدام ولادیمیر پوتین در اوکراین: «حرکت هوشمندانه‌ای بود»

تازه ترین خبرها از جنگ روسیه و اوکراین؛ ساقط شدن دو هواپیمای ترابری روسی با ۳۰۰ چترباز

۳ نظر

ورود

  • حسین اسفند ۸, ۱۴۰۰

    شما بهتره به فکر رنگ قهوه ای که روسیه به رییس جمهور و رییس مجلس ایران در سفرشون به این کشور زد باشید. هر وقت جرات کردید جواب اون رو بدید اونوقت بیاید لاف تامین امنیت و مقابله با روسیه رو بزنید.

  • امیر مولوی اسفند ۹, ۱۴۰۰

    دکتر عباسی استراتژیست قابلیه و این رو به راحتی میشه از تحلیل های ایشون که در گذر زمان به اثبات رسیده مشاهده کرد
    در مورد این گفته اخیرش هم بی راه نگفته و برای مثال میشه به ساختارهای امنیتی نظآمیی که توسط ایران برای هم پیمانان هاش ایجاد شده اشاره کرد
    در افغانستان دیدیم که ماحصل ۲۰ سال تلاش و صرف میلیاردها دلار پول ارتشی پوشالی بود که حتی توان ایستادگی در برابر طالبان اونهم در بازه زمانی اندکی رو نداشت

  • ناسیونالیست اسفند ۱۲, ۱۴۰۰

    حسن
    چرا نمی بندی ؟؟
    شماها تو کار خودتون موندید …………..