حواشی کیلین مورفی بازیگر نقش توماس شلبی در سریال «پیکی بلایندرز» و همسر مشهورش

حواشی کیلین مورفی بازیگر نقش توماس شلبی در سریال «پیکی بلایندرز» و همسر مشهورش

فصل آخر سریال محبوب «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) بعد از مدت ها انتظار بالاخره منتشر شد، یک سریال درام و جنایی ساخته ی استیون نایت و محصول انگلیس که نقش اصلی آن یعنی توماس شلبی را کیلین مورفی ایفا می کند. مورفی گرچه سابقه ای طولانی در عرصه ی بازیگری دارد اما به واسطه ی بازی اش در این سریال به شهرت و محبوبیت بسیار زیادی دست یافت.

با بیوگرافی کیلین مورفی همراه باشید.

این بازیگر ۴۵ ساله ی ایرلندی فعالیت بازیگری خود را با بازی در نمایش های کوچک و فیلم های مستقل آغاز کرد.

توانایی های بازیگری او رفته رفته توجه ها را به خود جلب کرد و اینگونه شد که فرصت همکاری با نام های بزرگ صنعت سینما و حضور در نقش های اصلی فیلم های پرفروشی همچون «۲۸ روز بعد» (۲۸ Days Later)، «کوهستان سرد» (Cold Mountain) و «بتمن آغاز می کند» (Batman Begins) را یافت.

با آنکه خیلی زود توانست به یکی از پرخواهان ترین بازیگران هالیوود در اوایل دهه ی ۲۰۰۰ میلادی تبدیل شود، اما بازی موفقش در نقش توماس شلبی در سریال «پیکی بلایندرز» بود که او را به شهرتی جهانی رساند.

این بازیگر ایرلندی از سال ۲۰۱۳ نقش توماس شلبی را در این سریال شبکه بی‌بی‌سی ایفا کرده که درباره ی گروهی تبهکار در بیرمنگام انگلیس در دوران بعد از جنگ جهانی اول است.

بیوگرافی کیلین مورفی

او گرچه از خداحافظی با کار به گفته ی خودش «نفرت انگیز» توماس شلبی شدن طی یک دهه ی گذشته خوشحال است، اما هنوز نتوانسته بسته شدن پرونده ی این سریال با انتشار فصل ششم و آخر آن را به طور کامل هضم کند.

مورفی در مصاحبه ی اخیر خود با گاردین گفت: «حرف زدن درباره اش حس عجیبی دارد. فعلاً حرف زیادی برای گفتن ندارم. شاید آن موقع که تمام شد بتوانم نظر بدهم.»

«این پایان ۱۰ سال از عمر من است، عمری که در کنار بسیاری از همکارانم و مردم گذشت. ماجراجویی بزرگی بود که من نزدیکی زیادی به آن داشتم.»

جدا از فعالیت هایش در عرصه ی بازیگری، کمتر کسی با زندگی خصوصی کیلین مورفی آشنایی دارد.

این ستاره ی هالیوودی پیش تر اقرار کرده بود از شهرت و ثروتی که شغل او در پی دارد «بیزار» است و در آرزوی روزی است که بتوان این دو وجه از حرفه ی بازیگری را به طور کامل از آن جدا کرد.

در ادامه نگاهی به زندگی شخصی این بازیگر مستعد خواهیم انداخت، از زندگی خانوادگی و همسر مشهور و فرزندانش گرفته تا درگیری درونی اش با تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین ستاره های حال حاضر دنیا.

در کشمکش با شهرت

مورفی در مصاحبه ی جدیدی فاش کرد که زیاد بیرون نمی رود و وقتی مردم در مواجهه با او واکنش خاصی ندارند، خوشحال می شود.

این بازیگر با هوادارهایی که هنگام حضورش در مکان های عمومی برای انجام کارهای روزمره ی خود، از او بی اجازه عکس می گیرند هم مشکل زیادی دارد.

کیلین مورفی می گوید: «من همیشه از گپ زدن با آدم ها خوشحال می شوم. چیزی که دوست ندارم کسانی اند که مخفیانه عکس می گیرند که به قول یک نفر مثل یک نیروی آماتور اشتازی [سازمان اطلاعاتی آلمان شرقی] هستند.»

«خیلی حس عجیب و غریبی دارد. پیش آمده که من روی یک تیوب نشستم و مردم شروع کردند به فیلم گرفتن از من.»

«دلم نمی خواهد جزء آن “سلبریتی های طفلی لعنتی” باشم. این چیزی نیست که سعی دارم بگویم. من خیلی خوشحالم و از امتیازاتی که از آن ها برخوردار شده ام راضی هستم. اما فکر می کنم این حضور همیشگی دوربین ها در همه جا چیزی است که باید فکری به حالش کنیم.»

بیوگرافی کیلین مورفی

مورفی که سال ها است با شهرت خود در کشمکش است، اقرار کرده که گاهی حسی جز شرم و خجالت برایش نداشته است.

او در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه ای گفت: «من واقعاً خوش شانس هستم. اما گاهی از آن احساس شرمندگی می کنم. چون من فقط یک بازیگر لعنتی هستم.»

«این همه دکتر و پرستار و آدم هایی هست که کار می کنند. من با شهرتم درگیر هستم. منظورم این است که به بازیگرها بیش از حد پول می دهند.»

«پول درآوردن وقتی جوان هستی و از بی پولی درمی آیی خیلی خوب است، ولی حس گناه فوراً به سراغ من می آید و با خودم می گویم که همه ی این ها اشتباه است و لیاقتش را ندارم. و واقعاً هم همین گونه است.»

زندگی خانوادگی

همچون زندگی شخصی اش، کیلین مورفی همواره سعی کرده خانواده ی خود را هم از نگاه مردم دور نگه دارد.

مورفی در سال ۲۰۰۴ با ایون مک گینس ازدواج کرد. این زوج در سال ۱۹۹۶ پیش از ورود مورفی به دنیای بازیگری با یکدیگر آشنا شدند، در یکی از کنسرت های گروه موسیقی راکی که مورفی عضو آن بود.

این زوج که به ندرت با یکدیگر دیده می شوند، در شهر دوبلین در ایرلند به همراه دو پسرشان، ملاچی ۱۶ ساله و آرن ۱۴ ساله زندگی می کنند.

بیوگرافی کیلین مورفی

بیوگرافی کیلین مورفی

کیلین مورفی پیش تر گفته بود او بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون همسر هنرمندش است که در حالی که مورفی ۶ ماه از سال را درگیر بازی در سریال «پیکی بلایندرز» بود، او بود که زندگی خانوادگی شان در ایرلند را تحت کنترل داشت.

مورفی سال گذشته در مصاحبه ای گفت: «برقراری تعادل بین زندگی شخصی و شغل خود کار دشواری است. من همسر فوق العاده ای دارم و اگر او و درکش نبود، موفق به این کار نمی شدم.»

«فکر می کنم برای هر پدری که به خاطر شغلش مجبور است از خانواده اش دور باشد همین وضعیت است. که معمولاً هم همین طور است و این مسأله او را تحلیل می برد. شغل من هم همین گونه است.»

کیلین مورفی اخیراً در موردی نادر از زندگی خانوادگی خود صحبت کرده است.

او درباره ی زندگی روزمره ی خود جدا از فعالیت های سینمایی اش گفت: «ما آشپزی می کنیم، فیلم تماشا می کنیم و موسیقی گوش می کنیم.»

«من مدت ها گیاهخوار بودم ولی تغییر رویه دادم و حالا دوباره به گیاهخواری برگشته ام. همسرم هم همینطور.»

منبع: mirror
مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود