حکم قاتل شهید رنجبر، پلیس شیرازی صادر شد

حکم قاتل شهید رنجبر، پلیس شیرازی صادر شد

در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر ، پلیس شیرازی، وی به قصاص، حبس، شلاق و پرداخت دیه محکوم شد.

دیروز شنبه ۱۴ اسفند ماه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر جانشین وقت پاسگاه بیدزرد شیراز، پس از گذشت یک ماه از وقوع این جنایت، در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس برگزار شد.

حکم قاتل شهید رنجبر

متهم ایمان سبزیکار با حضور در جایگاه متهم در مقابل قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس قرار گرفت و به تشریح واقعه و ضرب و جرح سرباز وظیفه و همچنین قتل شهید رنجبر، سرقت اسلحه وی و نحوه متواری شدن از صحنه پرداخت و بیان داشت بلافاصله پس از درگیری و وقوع قتل به سرعت به منزل دوست خود در منطقه برمشور رفته و در آنجا مخفی شده بود که پس از سپری شدن حدود ۴۸ ساعت پس از واقعه با ورود مأمورین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده بود.

در ادامه دادگاه اقدام به صدور رأی کرد و متهم ایمان سبزیکار را با توجه به مطالبه قصاص از سوی اولیاء دم مرحوم علی اکبر رنجبر به قصاص نفس محکوم کرد.

دادگاه همچنین متهم این پرونده را به پرداخت دیه صدمه‌های غیر مؤثر در فوت مرحوم رنجبر در حق اولیاء دم مقتول و تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری با رعایت موازین شرعی و قانونی از باب سرقت توأم با آزار سلاح کلت کمری سازمانی و همچنین تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت دیه به خاطر صدمه‌های وارده با چاقو نسبت به شاکی خصوصی (سرباز وظیفه) محکوم کرد.

در پایان رئیس دادگاه تأکید کرد رأی صادره ظرف مدت ۲۰ روز از زمان ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

حکم قاتل شهید رنجبر

حکم قاتل شهید رنجبر در عرض یک ماه صادر شد

پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور حکم قصاص برای متهم این پرونده یک ماه پس از وقوع جنایت خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی اظهار داشت رسیدگی به این پرونده به لحاظ جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه و تأکیدات رئیس قوه قضاییه به صورت ویژه انجام شد، دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات پرونده و کلیه ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را در کمترین زمان ممکن اجرا کرد.

وی گفت: «وقوع این جنایت باعث جریحه دار شدن احساسات طیف گسترده‌ای از مردم در سراسر کشور شد و با توجه به هدف دستگاه قضایی در بازدارندگی از وقوع جنایات مشابه رسیدگی سریع، قاطع و قانونی را پیگیری و امروز پیش از فرا رسیدن چهلمین روز از شهادت مأمور وظیفه شناس نیروی انتظامی، دادگاه متهم این پرونده برگزار شد و رأی قصاص این قاتل را صادر کرد.»

به گفته رئیس کل دادگستری استان فارس، رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام خواهی در مدت زمان مقرر را دارد که با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان فارس به پایان رسید و در صورت اعتراض متهم و یا وکیل مدافع وی به رأی صادره پرونده جهت تکمیل سیر قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

حکم قاتل شهید رنجبر

۱۳ بهمن ماه امسال دو مأمور پاسگاه بید زرد شیراز، سرهنگ علی اکبر رنجبر و یک سرباز وظیفه، هنگام گشت زنی به منظور تأمین امنیت و آرامش مردم به تعدادی از اراذل و اوباش برخوردند.

در این میان، اراذل و اوباش با اسلحه سرد چاقو به طرف مأموران از پشت حمله ور شدند و سرهنگ رنجبر را از ناحیه ی شریان های حیاتی در گردن و سرباز وظیفه را از ناحیه ی کتف مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار دادند.

در این درگیری متأسفانه سرهنگ علی اکبر رنجبر از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید در صحنه ی حادثه جان به جان آفرین تسلیم کرد و به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

سرباز وظیفه نیز که در این درگیری مجروح شده بود، تحت درمان و بستری قرار گرفت.

۲ روز بعد از این حادثه یعنی ۱۵ بهمن ماه، قاتل شهید علی اکبر رنجبر در شیراز دستگیر شد.

شهید علی اکبر رنجبر اهل شهرستان فسا و ساکن شهر شیراز بود و از وی یک پسر ۱۳ ساله و یک دختر ۸ ساله به یادگار مانده است.

پس از دستگیری قاتل شهید رنجبر ، نیروی انتظامی اقدام به رو در رو کردن پسر سرهنگ رنجبر را با قاتل پدرش کرد.

پس از شهادت این مأمور نیروی انتظامی بسیاری از مسئولین بر ضرورت اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در ایران تأکید کردند. شهید رنجبر با وجود در اختیار داشتن اسلحه، به دلیل ملاحظات قانونی از استفاده از سلاح خود پرهیز کرده بود و همین امر فرصت مناسبی را در اختیار قاتل وی قرار داد که به شهادت این مأمور نیروی انتظامی انجامید.

بیشتر بخوانید:

ماجرای شهادت علی اکبر رنجبر و رویارویی پسرش با قاتل پدر خود + ویدئو

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ارژنگ اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    اولاً که به دلیل ملاحظات قانونی نبود که شلیک نکرد بلکه اسلحه اش خراب بود . دوم هم کاش به تمام پرونده های قتل به همین سرعت رسیدگی کنند نه اینکه طرف آدم کشته ، شش ساله تو بازداشته و منتظر حکم .