۹ حقیقت خواندنی درباره فیلم های مشهور هالیوودی که حتماً نمی دانید

۹ حقیقت خواندنی درباره فیلم های مشهور هالیوودی که حتماً نمی دانید

از جادوی سینما که به تصویر کشیدن هر فکر و رویایی را برای بشر ممکن ساخته اگر بگذریم در پشت دوربین هم اتفاقات جالبی رخ می دهد. بعضی بازیگرها نقش مهمی در کلیت فیلم دارند. بعضی ها ممکن است طرح داستان را با بداهه پردازی های خود به کلی تغییر دهند. در برخی موارد هم کارگردان ها استعدادهای دیگری هم از خود در فیلم شان به نمایش می گذارند.

با چند حقیقت جالب و خواندنی درباره ی فیلم های هالیوودی همراه باشید.

۱- مایکل جکسون می خواست کمپانی مارول را بخرد تا بتواند نقش مرد عنکبوتی را بازی کند

مایکل جکسون خیلی دلش می خواست نقش مرد عنکبوت را بازی کند. او در ابتدا قصد داشت کمپانی مارول را به همین دلیل خریداری کند. با این حال، او هرگز با خریدن این کمپانی به نقش مرد عنکبوتی نمی رسید. برای این منظور، او باید کارگردان این فیلم هم می شد. در هر حال، او موفق نشد حقوق ساخت فیلم «مرد عنکبوتی» را به دست آورد و نقش این ابرقهرمان در نهایت به توبی مگوایر رسید.

۲- در فیلم «نابودگر» پلک زدن قدغن بود

آرنولد شوارتزنگر در هنگام فیلمبرداری فیلم اول «نابودگر» (Terminator) یک قانون سختگیرانه برای خود گذاشته بود که ممنوعیت پلک زدن بود. او معتقد بود که ماشین ها اصلاً پلک نمی زنند. با این حال، پلک نزدن کار بسیار دشواری بود. او در اینباره گفته: «در فیلم اول، جاهایی که من پلک زدم از اشتباهمان بود. وقتی فیلم دوم را شروع کردیم به جیم [جیمز کامرون، کارگردان فیلم] گفتم دیگر جایی برای اشتباه نیست و پلک زدنی در کار نخواهد بود.» البته تصمیم درستی هم بود. اینکه شوارتزنگر در فیلم مثل یک دیوار آجری متحرک بود، فیلم را بسیار ترسناک کرده بود.

۳- جیم کری در فیلم «ماسک» به مادرش ادای احترام کرد

جیم کری یکی از به یادماندنی ترین نقش آفرینی های خود را در فیلم «ماسک» (Mask) داشته است. اما کمتر کسی می داند که آن کت و شلوار زرد پررنگ را طراحان لباس فیلم به خواست خود کری درست کرده بودند. در حقیقت، کری کار استنداپ کمدی را در سن ۱۶ سالگی با حمایت پدر و مادرش آغاز کرد. به خصوص مادرش یک دست کت دنباله دار و شلوار زرد رنگ با پارچه ی پلی استر برای او دوخت اما اجرایی که این لباس را در آن پوشید موفق از آب درنیامد. با این حال، کری از به دست آوردن این فرصت خوشحال بود و بعدها در فیلم «ماسک» به مادرش به خاطر حمایت هایش از او برای دنبال کردن آرزوهایش ادای احترام کرد.

۴- گربه ی پدرخوانده سکانس معروف فیلم را تقریباً خراب کرد

فرانسیس فورد کاپولا در ابتدا قصد نداشت دون کورلئونه را با یک گربه در فیلم «پدرخوانده» (The Godfather) نشان دهد. کاپولا در اینباره گفته: «من دیدم که آن گربه دور استودیو دوید. آن را گرفتم و بی هیچ حرفی دادمش دست براندو.» مارلون براندو هم مشکلی نداشت. از قرار معلوم، او شیفته ی حیوانات بود، به همین دلیل آن گربه به جزئی از آن سکانس بدل شد، اما تقریباً همه چیز را خراب کرد! صدای خرخر گربه به قدری بلند بود که عوامل پشت صحنه نتوانستند حتی یک کلمه از دیالوگ براندو را متوجه شوند. آن ها حتی می خواستند به این سکانس زیرنویس اضافه کنند. صدای خرخر دوست داشتنی آن گربه هنوز در صدای اصلی فیلم قابل شنیدن است.

۵- پرتره ی معروف رز در فیلم «تایتانیک» را در واقع خود جیمز کامرون کشیده بود

لئوناردو دیکاپریو با همه ی استعدادهای فراوانش، نقاش پرتره ی معروف کیت وینسلت در فیلم «تایتانیک» (Titanic) نبود. در حقیقت، این کارگردان فیلم، جیمز کامرون بود که این نقاشی را کشید. این پرتره در سال ۲۰۱۱ در یک مزایده به قیمت ۱۶ هزار دلار به فروش رفت.

۶- میشل رودریگز تا قبل از فیلم «سریع و خشن» گواهینامه رانندگی نداشت

میشل رودریگز تا قبل از ساخت فیلم اول «سریع و خشن» (Fast & Furious) گواهینامه رانندگی اش را نگرفته بود. به همین دلیل مجبور شد برای بازی در این فیلم آموزش رانندگی ببیند و در حقیقت گواهینامه اش را به خاطر فیلم «سریع و خشن» گرفت. این بازیگر در زمان شروع فیلمبرداری این مجموعه فیلم، ۲۲ سال داشت.

۷- هشتاد درصد فیلم «ثور: رگناروک» بداهه بود

به گفته ی تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) هشتاد درصد این فیلم بداهه بود. او در اینباره گفته: «من سبک کارم اینطور است که بیشتر اوقات پشت دوربین یا کنار دوربین دارم سر دیگران دادم می کشم و می گویم: “این را بگو، این را بگو! آن را اینجوری بگو!”» احتمالاً او می خواسته فضایی ایجاد کند که در آن همه افکار و ایده های خود را راحت و آزادانه بیان کنند، طوری که انگار که در جمع دوستان قدیمی خود هستند. نتیجه ی کار هم درخشان بوده است.

۸- امیلی بلانت جان مریل استریپ را در زمان فیلمبرداری فیلم «به سوی جنگل» نجات داد

در یکی از جلسات تمرین فیلم «به سوی جنگل» (Into the Woods)، امیلی بلانت جلوی افتادن مریل استریپ را در صحنه ی فیلمبرداری کار گرفت. بلانت در اینباره گفته: «پای مریل استریپ به شنلش گیر کرد و بعدش ما دیدیم که او به آرامی با سر به سمت زمین سیمانی رفت.» بلانت که در آن زمان باردار بود، بی معطلی از جا پرید و استریپ را گرفت.

۹- دنیل رادکلیف در طول ساخت فیلم های «هری پاتر» تعداد زیادی چوبدستی و عینک شکست

دنیل رادکلیف طی ساخت همه ی فیلم های «هری پاتر» (Harry Potter) به تنهایی ۶۰ تا ۷۰ عدد چوبدستی شکست. به همین دلیل است که در هیچ یک از فیلم ها هیچ دو چوبدستی ای متعلق به او یکسان نیستند؛ این مسأله در مورد عینک های او هم صدق می کند. او طی فیلمبرداری از ۱۶۰ عینک مختلف استفاده کرده بود.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود