سیلیکات سدیم، ترکیب محافظ ماشین‌های لباسشویی

با پودرهای لباسشویی استاندارد از ماشین لباسشویی خود محافظت کنید

سیلیکات سدیم، ترکیب محافظ ماشین‌های لباسشویی

همهٔ ما در شستشوی لباس‌های خود همواره به دنبال بهترین پودر و یا مایع لباسشویی هستیم تا میزان آسیب رسیدن به لباس‌های خود را به حداقل برسانیم، اما شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید که انتخاب درست مادهٔ شوینده‌ای که برای لباس‌های خود استفاده می‌کنید علاوه‌بر حفاظت از لباس‌هایتان از ماشین لباسشویی شما نیز محافظت می‌کند. پودر لباسشویی نامناسب به‌راحتی می‌تواند باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی شما شود؛ اما چطور؟

چربی‌های حیوانی و مواد نامحلولی که اکثر مواد شوینده دارند در دراز مدت در لوله‌های ماشین لباسشویی شما رسوب می‌کنند و باعث مسدود شدن آ‌ن‌ها می‌شوند و باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی شما می‌شوند.

برای جلوگیری از آسیب ماشین لباسشویی خود با مواد شوینده، پیشنهاد می‌شود که از مواد شوینده‌ای که دارای سیلیکات سدیم هستند و امروزه در هر فروشگاهی یافت می‌شوند استفاده کنید.

سیلیکات سدیم، ترکیب محافظ ماشین‌های لباسشویی

سیلیکات سدیم چیست؟

سیلیکات سدیم یکی از مواد اولیهٔ رایج در پودرهای لباسشویی است. علت استفاده از آن در شوینده‌ها، ایجاد یک محیط شیمیایی با خاصیت قلیایی است که همین خاصیت قلیایی بستری مناسب برای شستشوی بهتر می‌باشد.

محلول آبی سیلیکات سدیم به شیشه آب(water glass)  معروف است.

همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد آنچه منجر به آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی می‌شود درصد مواد نامحلول در پودرهای لباسشویی است. در پودرهای شویندهٔ با کیفیت بازار، علاوه‌بر درصد پایین مواد نامحلول در آب، سیلیکات سدیم به‌عنوان لایهٔ محافظ برای ماشین لباسشویی، کار حفاظت از ماشین و جلوگیری از آسیب به آن را بر عهده دارد. پودرهای استاندارد و برندهای معتبر بازار مانند پرسیل که به کیفیت محصول خود اهمیت می‌دهند، در ترکیبات خود از سیلیکات سدیم استفاده می‌کنند.

وجود سیلیکات سدیم در ترکیب شوینده‌ها باعث جلوگیری از خوردگی آلیاژهای ماشین لباسشویی می‌شود و سختی آب را کاهش می‌دهد. با کاهش سختی آب دیگر نیازی نیست که نگران حل‌شوندگی پودرها و یا رسوب آن‌ها در ماشین لباسشویی باشید. هنگام خرید پودر ماشین لباسشویی با دقت کردن به قسمت ترکیبات، که روی بسته‌بندی درج شده است، می‌توانید از وجود سیلیکات سدیم در آن مطمئن شوید.

اما علاوه‌‌بر ترکیبات به کار برده شده در مواد شوینده عوامل دیگری هم بر روی سلامت ماشین لباسشویی شما تاثیرگذار هستند، به طور مثال مقدار پودری که در هربار شستشو استفاده می‌کنید یکی از آن مواردی است که رعایت کردنش در حل‌شوندگی پودر و جلوگیری از آسیب به دستگاه و لباس‌ها کمک خواهد کرد. مصرف زیاد پودرهای ماشین لباسشویی نه تنها باعث تمیزی بیشتر لباس‌ها نخواهد شد بلکه باعث پایین آمدن قدرت حل‌شوندگی و آسیب به لباس و ماشین لباسشویی می‌شود.

در نتیجه در انتخاب پودر لباسشویی فقط نباید به قیمت و اسم و برند آن توجه کنید و بهتر است که با کسب اطلاعات درست دربارهٔ ترکیبات و روند تولید پودرهای لباسشویی مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنید و علاوه‌بر این موارد نحوهٔ استفاده درست از مواد شوینده را هم یاد بگیرید. به این ترتیب می‌توانید هم از لباس‌ها و هم از ماشین لباسشویی خود محافظت کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود