متد content first در طراحی سایت؛ حضوری متفاوت در وب

متد content first در طراحی سایت؛ حضوری متفاوت در وب

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

الگوریتم پاندای گوگل در سال ۲۰۱۱ ظهور پیدا کرد تا تجربه کاربری جستجوگران اینترنتی را دگرگون کند. حدود یک دهه است که برای گوگل، قدرتمندترین موتور جستجوی جهان، هیچ چیزی بااهمیت‌تر از مفهوم تجربه کاربری نیست.

اما خلق یک تجربه کاربری بی‌عیب و نقص، تنها به نگارش محتوای ارزشمند خلاصه نمی‌شود. چه استراتژی‌ای برای ارائه محتوای خود دارید؟ متد content first در طراحی سایت کمتر از یک دهه پیش به‌وجود آمد تا قالبی ارزشمند برای تولید محتوای استاندارد باشد.

در این مطلب ابتدا با متد content first در طراحی سایت آشنا و دلیل ظهور آن را متوجه می‌شویم. سپس تفاوت آن با روش‌های طراحی سایت دیگر را بررسی می‌کنیم تا به درک عمیقی از این تکنیک برسیم.

در انتها نیز با یکی از آژانس‌های معروف طراحی سایت و خدمات سئو در کشور آشنا می‌شویم که نقش پررنگی در استفاده از این تکنیک در فضای وب فارسی دارد.

متد content first در طراحی سایت چیست؟

هدف اصلی تکنیک Content First آن است که محتوا را به بهترین شکل ممکن ارائه کنیم. یکی از مسائلی که طراحان تازه‌کار یا کم‌تجربه دائماً آن را تکرار می‌کنند، عدم توجه به کاربرد دیزاین است.

دیزاین و طراحی در خدمت کاربرد آن است. رقیب شما ممکن است طراحی وب سایت شکیل و جذابی داشته باشد. اما به‌نظرتان کپی‌کردن عینی آن برای وبسایت شما، نتیجه مثبت مشابهی خواهد داشت؟

طراحی وب‌سایت به ایجاد یک دامنه جدید در فضای وب خلاصه نمی‌شود. یک طراح خبره که با مبانی بازاریابی و فروش آشنایی کامل دارد، به‌خوبی می‌داند ویژگی‌های بصری سایت باید در خدمت قابلیت‌های برند و انتظار مخاطبان از برند باشد.

متد content first در طراحی سایت برای حل همین مشکل ابداع شده است. مثلاً تصور کنید یک وبسایت آموزشی داریم که با هدف تولید مقالات، شروع به کار خواهد کرد. در چنین سایتی حضور فضای کافی برای مقالات و صفحه‌بندی صحیح لندینگ‌ها، امکان ارائه استاندارد محتوا را به شما می‌دهد.

یا تصور کنید یک وبسایت گردشگری داریم که با با تمرکز بر روی مکان‌های دیدنی از تعداد زیادی تصاویر واید در صفحات خود استفاده می‌کند. اگر طراح سایت شما اندازه تصاویر وبسایت را به‌صورت مربعی یا در قالب‌های کوچک طراحی کرده باشد، احتمالاً حتی به نیمی از هدف خود هم نرسید.

«در متد content first، هنگام طراحی سایت نیم‌نگاهی هم به محتوای سایت داریم.»

طراحی بر اساس محتوای سایت چه تفاوتی با طراحی کلاسیک دارد؟

در طراحی کلاسیک، طراح معمولاً چندان تمایلی به اطلاع از گوشه‌های پنهان بیزنس شما ندارد. طراحان کلاسیک نام برند و حوزه کاری شما را یادداشت می‌کنند و وبسایت جدیدی متشکل از ویژگی‌های فنی و بصری رقبا طراحی می‌کنند.

اما متد content first در طراحی سایت تعامل میان طراح و صاحب کسب‌وکار را تا حد چشم‌گیری افزایش می‌دهد. شرکت‌های خلاق و پیشرفته طراحی سایت در کشور، این روزها متد Content First را در سه قدم زیر اجرا می‌کنند.

  1. برگزاری جلسه با کارفرما و تلاش برای درک درست از محتوا و محصولات ارائه‌شده در سایت
  2. آنالیز رقبای کسب‌وکار
  3. تلفیق دانش و خلاقیت برای رسیدن به بهترین نتیجه

برای مثال، در یک فروشگاه اینترنتی، هیچ چیز مهم‌تر از «فروش» نیست. شما می‌توانید در صفحه طراحی وب سایت شرکتی شرکت خلاق وبسیما، نحوه برخورد این مجموعه برجسته با رفع نیاز فروشندگان اینترنتی به کمک تکنیک Content First را مطالعه کنید.

متد content first در طراحی سایت؛ تجربه کاربری را به عرش برسانید

اما استفاده از متد content first در طراحی سایت چه مزایایی دارد؟ طراحی بر اساس محتوای سایت، دو مزیت کلی یعنی بهبود تجربه کاربری و یکپارچگی سایت را در پی خواهد داشت. برای درک بهتر این مسئله، در ادامه این مطلب ۴ تا از مزایای اصلی بکارگیری متد content first در طراحی سایت را توصیف می‌کنیم.

۱.       یکپارچگی در استراتژی و ساختار سایت

زمانی که طراح از محتوای سایت و استراتژی بیزنس خبر دارد، می‌تواند به‌راحتی خلاقیت را با دانش خود ترکیب کند. در تصویر زیر طراحی وایرفریم تعدادی از پرچم‌داران وب فارسی را مشاهده می‌کنیم.

این وبسایت‌ها توانسته‌اند با روش‌های خلاقانه و متفاوت، اطلاعات مورد نیاز کاربر را در لحظه به آن‌ها نشان دهند. نحوه نمایش این اطلاعات با توجه به هر کسب‌وکار (خدمات عکاسی، فروشگاه تجهیزات ساختمانی یا فروشگاه محصولات ورزشی) تفاوت دارد.

در تصور زیر، نمونه‌ای از طراحی‌ وایرفریم وبسایت‌های مختلف بر اساس ویژگی‌های برند را مشاهده می‌کنیم. آژانس وبسیما در این طراحی‌ها به کمک متد Content First نیاز کاربران را شناخته و پاسخ آن را در قالب‌های خلاقانه ارائه کرده است.

متد content first در طراحی سایت کمتر از یک دهه پیش به‌وجود آمد تا قالبی ارزشمند برای تولید محتوای استاندارد باشد.

۲.       هدایت آسان کاربر با المان‌های اختصاصی

جزئیات، شما را متمایز می‌کنند. بسیاری از آیکون‌های مورد استفاده در وبسایت‌های مختلف، نمونه‌هایی با دانلود رایگان در سراسر وب هستند.

اما طراحی المان‌های خلاقانه با توجه به فضای کسب‌وکار و نگارش کپی‌های خلاقانه بر اساس لحن برند شما، می‌تواند زمین بازی را تغییر دهد. این جزئیات کوچک اما تأثیرگذار کاربران را به سمتی که شما می‌خواهید هدایت می‌کنند، بدون آنکه از تجربه کاربری آن‌ها کاسته شود.

۳.       جایگذاری صحیح محتوا

چه محتوایی بیش از دیگران برای کسب‌وکار شما ارزش‌آفرین است؟ ترتیب نمایش محتواهای مختلف، یکی از مواردی است که می‌توان به‌کمک متد content first در طراحی سایت، بهترین نتیجه را از آن دریافت کرد.

شما می‌توانید در صفحه طراحی فروشگاه اینترنتی درباره نحوه قرارگیری محتوا بر اساس نیازهای مشتریان در وبسایت‎‌های فروشگاهی بیشتر مطالعه کنید.

۴.       طراحی سایت در کمترین زمان

یک تجربه ناخوشایند در زمینه خدمات طراحی سایت، بدون شک شما را طرفدار پر و پا قرص متد Content First می‌سازد! تغییرات پی‌درپی و ویرایش بخش‌های مختلف در وبسایت، فقط یک دلیل دارد؛ عدم تسلط طراح به استراتژی و محتوای بیزنس شما.

به شما تضمین می‌دهیم زمانی که برای درک محتوای سایت توسط طراح صرف می‌شود، چندین برابر کمتر از زمانی است که برای ادیت‌های مختلف در آینده نیاز خواهید داشت.

متد content first در طراحی سایت کمتر از یک دهه پیش به‌وجود آمد تا قالبی ارزشمند برای تولید محتوای استاندارد باشد.

آژانس خلاقیت وبسیما؛ خلاقیت و دانش را در کنار هم بخواهید

آژانس خلاقیت وبسیما، مجری پروژه‌های مشاوره و خدمات سئو، خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی وبسایت است. این مجموعه خوشنام با بیش از ۱۰ سال سابقه حرفه‌ای در زمینه طراحی سایت، تضمین بی قید و شرط درخشیدن شما در فضای وب خواهد بود.

وبسیما درباره اهمیت استفاده از متد Content First در اجرای پروژه‌های طراحی سایت می‌گوید:

«محتوا باید یک قدم پیش‌تر از طراحی قرار بگیرد. در صورتی که اولویت طراحی بر اساس محتوا نباشد، طرح نهایی فقط نوعی از چیدمان خواهد بود.»

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آژانس خلاقیت وبسیما از طریق آدرس Websima.com اقدام کنید. همچنین کارشناسان مجرب وبسیما از طریق شماره تماس ۹۱۰۷۷۷۰۱ در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات و ابهامات شما خواهند بود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود