انواع گربه | معرفی نژاد های گربه

انواع گربه | معرفی نژاد های گربه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گربه ها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات خانگی در سراسر جهان هستند و به دلیل سازگاری بالا با شرایط آب و هوایی و محیط‌های مختلف زندگی، همراهان خوبی برای انسان‌ها به شمار می‌روند. نگهداری اصولی از پت‌ها می‌تواند شادی، عشق و حس همراهی را به زندگی صاحبان خود به ارمغان آورده و از احتمال بروز مشکلات روانی نظیر افسردگی در آن‌ها بکاهد. اما در صورتی که شما تمایل زیادی برای به سرپرستی گرفتن این حیوانات دوست داشتنی دارید؛ لازم است بدانید که گربه‌ها همچون سایر موجودات نژادها و شخصیت‌های مختلفی دارند و هر نژاد دارای نیازها و ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر گونه‌ها متمایز می‌سازد. به همین دلیل در این مقاله پت شاپ تام و جری قصد داریم تا با معرفی انواع نژادهای گربه و غذای گربه اطلاعات جامعی در اختیار شما علاقه‌مندان قرار دهیم.

مهربان‌ترین نژادهای گربه

گربه های خانگی نیازها و شخصیت های منحصر به فردی دارند که آن‌ها را از سایر نژادهای گربه متمایز می‌کند. آن‌‌ها نیز همچون سایر حیوانات نیازهای تغذیه‌ای ویژه‌ای دارند و توصیه می‌شود از غذای گربه اورجینال و باکیفیت در وعده‌های غذایی‌شان استفاده نمایید. گربه‌ها حیوانات بسیار با احساسی هستند و سعی دارند با سرپرست خود همچون یک دوست مهربان و واقعی رفتار کنند. آن‌ها‌ به طور غریزی احساسات اعضای خانواده را درک می‌کنند و به شدت نسبت به آن‌ها وابستگی عاطفی پیدا می‌کنند به همین دلیل در ادامه به معرفی مهربان‌ترین نژادهای گربه می‌پردازیم:

  • گربه سیامی

گربه های سیامی به خاطر شخصیت پر جنب و جوش و مهربانی که دارند؛ علاقه‌مندان بسیاری را نسبت به خود جذب کرده‌‌اند. سیامی‌ها به دلیل اجتماعی بودن دوست دارند در مرکز توجه اعضای خانواده باشند و از تعامل با آن‌ها لذت ببرند.

  • گربه مین کوون

مین کوون‌ها به دلیل جثه بزرگشان به غول های مهربان معروف هستند که بر خلاف ظاهرشان از شخصیت دوستانه و اجتماعی برخوردار هستند. آنها به دلیل هوش بالا و سازگاری خود با اعضای خانواده شناخته شده هستند و به خوبی با صاحبان خود ارتباط صمیمانه برقرار می‌کنند.

  • گربه پرشین

گربه های پرشین مهربان، آرام و کم تحرک هستند و برای کسانی که محیطی کم سر و صدا را ترجیح می دهند، انتخاب مناسبی خواهند بود. پرشین‌ها به دلیل موهای پرپشت و بلندشان نیاز به رسیدگی بیشتری دارند. گربه‌های پرشین به دلیل فعالیت بدنی کمی که دارند؛ بیشتر از سایر نژادها در معرض اضافه وزن قرار دارند و از این رو لازم است برای پیشگیری از این مشکل، طبق نظر دامپزشک رژیم غذایی متعادلی را برایشان در نظر گرفته و از غذای گربه رفلکس در وعده‌های غذایی‌شان استفاده نمایید.

  • گربه اگزوتیک شورت هیر

این گربه‌ها با ظاهر جذاب و شخصیت آرامی که دارند؛ علاقه‌مندان بسیاری را در سراسر دنیا مجذوب خود کرده‌اند. اگزوتیک‌ها بسیار مهربان هستند و به خوبی می‌توانند در کنار سایر حیوانات و اعضای خانواده و به خصوص افراد مسن زندگی کنند.

  • گربه حبشی

گربه‌های حبشی شخصیت فعال و مهربانی دارند و دوست دارند در هر لحظه و هر شرایطی کنار صاحبان خود باشند. اگر به دنبال یک همراه و دوست مهربان هستید؛ گربه‌های حبشی انتخاب ایده‌آلی برایتان خواهد بود.

انواع نژادهای گربه با ظاهر خاص

انواع گربه | معرفی نژاد های گربه

نژاد گربه ها علاوه بر شخصیت، از نظر ظاهری نیز منحصر به فرد هستند، که بر اثر جهش ژنتیکی و یا ترکیب ژن‌های مختلف به وجود آمده‌اند. این گربه‌ها به دلیل ظاهر خاصی که دارند طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کرده‌اند که در ادامه به معرفی چند نژاد گربه با ظاهر متمایز اشاره می‌کنیم:

  • گربه‌های اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد‌ها به دلیل داشتن چهره بامزه و گوش‌های تا شده منحصربه‌فرد معروف هستند که این ویژگی، ظاهری زیبا و متمایز را به آن‌ها می‌دهد. آنها دارای صورت های گرد و بدنی تنومند هستند و برای زندگی در محیط آپارتمانی گزینه ایده‌آلی خواهند بود.

  • گربه‌های اسفینکس

پوشش بدنی گربه های اسفینکس بدون مو بوده و این ویژگی آنها را از سایر نژادها متمایز می کند. آنها دارای پوستی چروکیده و گوش های بزرگ هستند و علاقه‌مندان بسیاری در کشورهای مختلف دارند.

  • گربه‌های بنگال

گربه‌های بنگال ظاهری وحشی و عجیب و غریب دارند که یادآور اجدادشان، گربه‌های پلنگ آسیایی می‌باشند. آنها اسکلت بدنی عضلانی و تنومندی دارند ولی از نظر شخصیتی بسیار مهربان و باوقار هستند.

انواع نژاد گربه با جثه متفاوت

انواع گربه | معرفی نژاد های گربه

بسیاری از نژادهای گربه‌ جثه‌ و فیزیک بدنی متفاوتی نسبت به سایر نژادها دارند که در نوع خود جالب هستند و به دلیل ساختار فیزیکی خاص بدنشان محبوبیت بسیاری در میان افراد علاقه‌مند به گونه‌های خاص جانوری دارند که در ادامه به معروف آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • گربه مونچکین

گربه های مونچکین پاهای کوتاهی و ظاهری منحصر به فرد دارند و علیرغم قد کوتاه‌شان بسیار بازیگوش و چابک هستند و تمایل زیادی به بازی کردن با صاحبان خود دارند.

  • گربه رگدال

رگدال‌ها گربه هایی با جثه بزرگ و عضلانی و خلق و خوی آرام هستند. آنها به خاطر چشمان آبی و موهای پرپشت‌شان طرفداران زیادی دارند.

  • گربه سنگاپوری

گربه‌های سنگاپوری از کمیاب‌ترین نژادها در سراسر جهان هستند و با جثه کوچک و شخصیت کنجکاو و باهوشی که دارند از تعامل با انسان‌ها لذت می‌برند.

انواع نژاد‌های گربه با موی کوتاه

یکی دیگر از ویژگی های متمایز در بین نژادهای گربه طول موی آنهاست. برخی از نژادهای گربه دارای موهای کوتاهی هستند که به مراقبت و رسیدگی کمتری نیاز دارند و به همین سبب افرادی زیادی تمایل به نگهداری از آن‌ها در محیط خانه دارند. معروف‌ترین نژادهای گربه با موهای کوتاه عبارت اند از:

  • گربه های بریتیش شورت هیر

گربه های مو کوتاه بریتانیایی دارای موهای متراکم و مخملی هستند که مراقبت از آنها را آسان کرده‌است. آنها به دلیل ارتباط دوستانه و آموزش‌پذیری بالا جزو محبوب‌ترین نژادهای گربه خانگی در سراسر جهان هستند.

  • گربه‌های آمریکن شورت هیر

گربه های امریکن شورت هیر با داشتن موهای کوتاه و متراکم، نیاز به مراقبت کمتری دارند و نسبت به سایر نژاد ریزش موی کمتری دارند. آن‌ها شخصیت بسیار سازگاری داشته و می توانند به راحتی در کنار سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی زندگی کنند.

  • گربه‌های مو کوتاه خیابانی

گربه‌های DSH  اهلی و مو کوتاه هستند و جزو فراوان‌ترین نژادهای گربه در سراسر جهان به شمار می‌روند. این گربه‌ها بسیار بازیگوش و کنجکاو هستند و لازم است در طول روز زمان مناسبی را برای بازی کردن با آن‌ها و تخلیه انرژی‌شان اختصاص دهید.

انواع نژادهای گربه برای زندگی در محیط آپارتمانی

انواع گربه | معرفی نژاد های گربه

زندگی در یک خانه یا آپارتمان کوچک به این معنی نیست که نمی‌توانید گربه خانگی داشته باشید زیرا برخی از نژادهای گربه می توانند در فضای کوچک خانه به راحتی در کنار شما زندگی کنند و با اعضای خانواده و به خصوص کودکان تعامل اجتماعی مناسبی داشته‌باشند.

  • گربه راشن بلو

راشن بلوها جزو نژادهای اصیل گربه‌ها محسوب می‌شوند و به خاطر طبع آرام و ملایم خود سازگاری خوبی با شرایط مختلف زندگی دارند و حتی قادر هستند در فضای کوچک به راحتی زندگی کنند.

  • گربه دوون رکس

گربه های دوون رکس جثه کوچک و موهای کوتاهی داشته و از نظر شخصیتی مهربان و باهوش هستند که به همین دلیل برای زندگی در محیط کوچک آپارتمانی گزینه مناسبی خواهند بود.

  • گربه رگدال

رگدال‌ها شخصیت مهربانی دارند که به خوبی با کودکان و سایر حیوانات خانگی ارتباط برقرار می‌کنند. آنها صبور و بردبار هستند و به همین دلیل همراهان خوبی برای زندگی در کنار اعضای خانواده هستند.

  • گربه های برمه‌ای

این گربه‌ها با جثه کوچک و بدنی عضلانی، شخصیت اجتماعی و مهربانی دارند و همراهان خوبی برای زندگی در کنار اعضای خانواده هستند. آنها از تعامل با انسان‌ها و سایر حیوانات لذت می برند.

نکات مهم در انتخاب گربه

انواع گربه | معرفی نژاد های گربه

اگر تمایل به سرپرستی از پت‌ها را دارید؛ بهتر است گربه‌ای را انتخاب کنید که با سبک زندگی و ترجیحات شما مطابقت زیادی داشته باشد تا بتوانید زندگی بدون دغدغه‌ای را در کنار آن‌ها تجربه کنید. در ادامه برای آگاهی بیشتر نکات مهمی را در رابطه با انتخاب حیوان خانگی مناسب در اختیار شما علاقه‌مندان قرار می‌دهیم:

  1. سبک زندگی

سبک زندگی خود و نیازها ی نژادهای مختلف گربه را در نظر بگیرید. برخی از نژادها نیاز به توجه و نظافت بیشتری دارند، در حالی که برخی دیگر مستقل تر هستند.

  • آلرژی

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان آلرژی دارید، مهم است که نژاد گربه‌ای را انتخاب کنید که ریزش موی کمتری داشته و آلرژن کمتری تولید کند.

  • زمان و تعهد

گربه ها به زمان کافی، توجه و مراقبت روزانه نیاز دارند و لازم است قبل از به سرپرستی گرفتن آن‌ها مدت زمانی که می‌توانید به یک حیوان خانگی اختصاص دهید را در نظر داشته‌باشید.

  • توجه به وضعیت سلامت

برخی از نژادهای گربه مستعد ابتلا به مشکلات خاص سلامتی و ژنتیکی هستند، به همین دلیل بهتر است در مورد نژاد مورد علاقه خود تحقیق کرده و در مورد سلامت جسمانی و شرایط نژادی‌شان اطلاعات کافی کسب کنید.

  • هزینه نگهداری

هزینه مراقبت از گربه‌ها براساس سن، نژاد و سبک زندگی متفاوت خواهد بود و لازم است قبل از قبول کردن سرپرستی آن‌ها بودجه کافی برای خرید لوازم اساسی و تامین نیازهای تغذیه‌ای این حیوانات دوست داشتنی در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله نیز اشاره شد، نژادها و گونه‌های مختلفی از گربه‌ها در سراسر جهان وجود دارد که از نظر شخصیت، ظواهر، جثه، حجم مو و… تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند، به همین دلیل بهتر است نژادی را انتخاب کنید که با اولویت‌ها و سبک زندگی‌تان سازگاری بهتری داشته باشد.

۵ نظر

ورود

  • امیر شهریور ۴, ۱۴۰۲

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    ۶۱۰۴۳۳۷۴۴۶۵۸۰۴۴۹

  • هومن توسکی شهریور ۴, ۱۴۰۲

    دو تا باشن که تنها نباشن و با هم بازی کنند و شما هم بیشتر لذت میبرید
    به سرپرستی بگیریم و نخریم

  • فریبا شهریور ۴, ۱۴۰۲

    بخدا هر چه از این شاهکار خلقت بگوییم و بنویسیم باز هم نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم.
    من معنی و مفهوم عشق واقعی را از گربه ام به نام نانسی یاد گرفتم. عشقی که مرا به عرش برد.‌

  • نرگس شهریور ۵, ۱۴۰۲

    در معرفی نژاد گربه ها باید تصویری از گربه ی هر نژاد میزاشتین اینجوری بهتر اونارو معرفی می کردین
    با سپاس

  • سروش شهریور ۸, ۱۴۰۲

    تو خیلی …خب تو که اوضاع خودت رو میدونستی چرا زن گرفتی اگه زن گرفتی چرا بچه دار شدی من دلم واسه اون بچه های معصوم میسوزه که باید با توی …زندگی کنن حتما کتکشونم میزنی زنت ممکن بود با کس دیگه ای ازدواج کنه و خوشبخت شه خیلی هم پول میخای برو …رو اجاره بده واقعا جامعه ….هایی مثل تو داره که به این روز افتاده