چرا پوتین در ملاقات‌هایش با سران کشورها آن‌ها را منتظر می‌گذارد؟

چرا پوتین در ملاقات‌هایش با سران کشورها آن‌ها را منتظر می‌گذارد؟

ولادیمیر پوتین به این شهره است که همیشه دیر سر قرار حاضر می شود و اهمیتی هم ندارد که فرد مقابلش چه کسی است. رئیس جمهور روسیه اغلب سران کشورها را معطل می کند؛ و حتی در یک مورد، پوتین طرف مقابل را ۴ ساعت منتظر نگه داشته بود.

برای پوتین اهمیتی ندارد که چه کسی را معطل می کند؛ مهم نیست شما چه کسی هستید، خواه سیاستمدار یک کشور دیگر یا حتی ملکه و پاپ. از همان آغاز دوران ریاست جمهوری پوتین، وقت شناس نبودن او زبانزد خاص و عام شده است؛ آن قدر که اگر او شما را فقط نیم ساعت معطل بگذارد، این را باید به حساب احترام عمیقش برای خود بدانید.

علاوه بر این ها معاونان و دستیاران خود پوتین نیز گاهی ساعت ها منتظر می مانند تا رئیس شان بالاخره سر و کله اش پیدا شود. اما به طرز عجیبی پوتین هرگز برای کنفرانس های تلویزیونی تاخیر نمی کند. با این حساب آیا پوتین صرفاً آدم وقت نشناسی است یا دلیلی شیطانی در پس تاخیرهایش هست؟

پوتین ملکه انگلیس

به گزارش Mirror، در سال ۲۰۰۳ زمانی که پوتین به انگلستان رفته بود، ۱۴ دقیقه تمام ملکه را منتظر گذاشت. در سال ۲۰۰۴ نیز برای ملاقات با والدین کودکانی که در یک تصادف هواپیمایی کشته شده بودند، ۲ ساعت دیر به سر قرار رسید.

وی در سال ۲۰۱۳ نیز پاپ فرانسیس را ۵۰ دقیقه منتظر گذاشت. در سال ۲۰۱۲، جان کِری، وزیر امور خارجه آمریکا را به مدت ۳ ساعت منتظر گذاشت. در همان سال اوباما را نیز ۴۰ دقیقه معطل کرد.

پوتین پاپ

اما در این میان رکورد بیشترین انتظار متعلق به آنگلا مرکل، صدر اعظم پیشین آلمان است که مجبور شد برای ملاقات با ولادیمیر پوتین ۴ ساعت و ربع منتظر بماند.

بسیاری بر این باورند که تاخیرهای پوتین بخشی از بازی های روان شناختی وی است چرا که او ثابت کرده برای کنفرانس های خبری کاملا به موقع سر قرار حاضر می شود.

پوتین ملکه

دیمیتری آبرامف، مفسر سیاسی، می گوید که تاخیرهای وی زاده ی اشتیاقی برای نشان دادن این موضوع است که او در سیاست جهانی جایگاهی به سانِ تزارهای روس دارد.

اما برخی ها هم درباره این تاخیرها خوش بین تر هستند. روزنامه روسی Moskovskij Komsomolets از قول یک منبع ناشناس می نویسد: «پیش از قرارهای مهم، رئیس جمهور روسیه اغلب اطلاعات مهم و منابع آن ها را دوباره بررسی می کند و به همین خاطر است که دیر سر قرارها می رسد.»

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌های معلم ولادیمیر پوتین از دوره نوجوانی متفاوت رئیس‌ جمهور روسیه

با زندگی دختران ولادیمیر پوتین بیشتر آشنا شوید

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • پری اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    عقده ای

  • HH اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    جالبه بدونید همین آقای پوتین در دیدار با آقای رئیسی وقت نماز که شد، آقای رئیسی برای نماز اول وقت رفتن و پوتین هم تا اتمام نماز آقای رئیسی پای ایشون صبر کرد.

    • بهرام اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

      هاها ? چقدر شماها جوکید. تلاشتون در عین رقت انگیز بودن شدیدا خنده داره.